כסף וצרכנות

למרות התחזית הפסימית, הגירעון בתקציב ירד בחדות בנובמבר

עלייה בהכנסות המדינה וירידה בהוצאותיה הובילו לצמצום ניכר בשיעור הגירעון בחודש שעבר. משרד האוצר העריך עם גיבוש תקציב המדינה כי הגירעון בסוף 2021 יסתכם ב-5.5%
איתמר כהן |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
החשב הכללי במשרד האוצר פירסם היום (רביעי) כי שיעור הגירעון המצטבר השנתי בתקציב המדינה כאחוז מהתוצר ירד בחודש שעבר בשיעור חד של 0.9% - מ-5.5% באוקטובר ל-4.6% בנובמבר. כעת, לאחר הירידה בשיעור הגירעון, הוא מסתכם בכ-48 מיליארד שקל, לעומת כ-138 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
הירידה בשיעור הגירעון הצליחה להכות את התחזית של משרד האוצר, שהעריך, עם גיבוש תקציב המדינה, כי שיעור הגירעון בסוף השנה הנוכחית יהיה 5.5%. עם זאת, באוצר מציינים כי למרות הירידה המתמשכת בגירעון מתחילת 2021, שיעורו עדיין גבוה ביחס לגירעון השנתי בעשור שקדם למשבר הקורונה (2019-2010) שנע בין 2% ל-4%.
הסיבה לירידה בשיעור הגירעון מקורה בעלייה בהכנסות המדינה וירידה בהוצאותיה. הכנסות המדינה מתחילת השנה הסתכמו בכ-374 מיליארד שקל - גידול של כ-31% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הוצאות המדינה מתחילת 2021 הסתכמו בכ-421 מיליארד שקל - ירידה של 0.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות המדינה מגביית מסים הסתכמו בנובמבר בכ-36 מיליארד שקל, חלק ניכר מהם מקורו בפעילות ענף ההיי-טק וכן מפעילות ערה בשוק הנדל"ן. ההכנסות ממסים מתחילת השנה (ינואר-נובמבר) הסתכמו בכ-350 מיליארד שקל, לעומת כ-281 מיליארד שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה קשור ליברמן
    אליהו 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה כל פעם התקשורת מעלה תמונות ליברמן בנט לפיד שכל פעם יש נתונים כלכלים מוצלחים ? זה כל פרי עמלה של ממשלת ביבי וכץ .זוכר את כולם תקפו אותם על מדיניות הכלכלית בזמן המשבר אבל בשקט וברוגע ביבי אמר וצדק לאחר משבר קורונה ישראל תחזור להיות מעצמת כלכלית כפי שהיתה לפני המשבר .. לפיד ליברמן בנט יש עוד הרבה ללמוד מביבי
    סגור