השוק

"בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית"

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל: "האינפלציה בישראל היא מהנמוכות בעולם, הגירעון הממשלתי נמוך יחסית, והגורמים המבניים ממשיכים לתמוך בהתחזקות השקל"
איתמר כהן | 
עופר קליין (צילום יונתן בלום)
ביום שישי צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני האינפלציה לנובמבר, לאחר שהאינפלציה במדינה הגיעה באוקטובר לרמה של 6.2%. בשבוע שעבר הזהיר בקונגרס יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, כי האינפלציה הגבוהה אינה אירוע זמני.
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, סבור כי האינפלציה בארה"ב תמשיך לטפס, בעיקר בשל הזינוק במחירי האנרגיה. "אנו סבורים שהאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בארה"ב תעלה ביום שישי לרמה הקרובה ל-7%", הוא אומר.
קליין מוסיף כי "בעקבות דבריו של פאוול כי ייתכן שהבנק הפדרלי יסיים את תוכנית רכישות האג"ח כמה חודשים מוקדם מהתכנון והמשך הירידה באבטלה, אנו צופים שבהחלטת הריבית ביום רביעי הבא, הבנק הפדרלי יעדכן כלפי מעלה את הערכותיו לשתי העלאות ריבית בשנה הבאה".
ואולם, קליין מעריך כי גם אם יוחלט בבנק הפדרלי להעלות את שיעור הריבית, בישראל לא צפויים לנקוט בצעד דומה. "בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית, גם כשבארה"ב נראה עלייה שכזו. שיעור האינפלציה בישראל הוא מהנמוכים בעולם, הגירעון הממשלתי נמוך באופן יחסי, והגורמים המבניים ממשיכים לתמוך בהתחזקות השקל", הוא מסביר.
לדברי רפי גוזלן, הכלכלן הראשי בבית ההשקעות IBI, "השפעת העלייה בתחלואה והתפשטות הווריאנט החדש על הפעילות עדיין לא קיבלו ביטוי בנתונים האחרונים, וסביר יותר כי השפעתם תורגש במהלך הרבעון הראשון של השנה. האינדיקציות העולות ממדדי מנהלי הרכש הם דווקא לסביבת צמיחה גבוהה יחסית ברבעון האחרון של השנה, בעיקר בארה"ב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה