כסף וצרכנות
מאסק נכנע: טסלה מנגישה את השירותים
שתיים מהתלונות העיקריות נגד טסלה קיבלו ביומיים האחרונים מענה מצד החברה, כאשר הורידה את מחיר השירות החדש שלה והבטיחה לאפשר ליותר אנשים גישה לחומרה שלה
זרם מתחלף: יצרנית המכוניות החשמליות טסלה תנגיש את החומרה שלה ליותר נהגים בשתי דרכים שונות, כך נחשף אתמול.
הדרך הראשונה היא הורדת מחיר שדרוג הרכבים מתוצרתה לתמיכה בשירות הנהיגה האוטונומית החדשה שלה. השירות, שהושק בסוף השבוע, דרש עד כה רכישת חומרה נוספת תמורת 1,500 דולר – אלא שאתמול דווח באתר Electrek כי בעקבות תלונות רבות ירד המחיר ל-1,000 דולר "בלבד". עם זאת, מי שירצה ליהנות מהשירות עדיין יצטרך להוסיף לרכישת השדרוג החד-פעמי גם מנוי חודשי בגובה 200 דולר, או לשלם תשלום בודד בסך 10,000 דולר תמורת גישה ללא הגבלת זמן לשירות.
האתר ציין כי בנוסף לעלויות הנוספות הגבוהות, גם מחיר שדרוג חומרת הרכב העדכני עדיין גבוה מאוד, שכן לפי בדיקה של מעבדה שפירקה את החומרה המשודרגת, עלות הייצור שלה עומדת על פחות מ-200 דולר – כלומר, גם המחיר העדכני עדיין גבוה פי חמישה לפחות ממחיר הייצור.
הדרך השנייה שבה תנגיש טסלה את החומרה שלה לנהגים נוספים היא פתיחה של מטעני ה-Supercharger שלה לרכבים חשמליים של יצרניות אחרות. הלילה, בתשובה למשתמש טוויטר שהתלונן על כך שליצרניות רכבים אחרות יש שקע טעינה שונה מזה של טסלה, הסביר מייסד ומנכ"ל החברה, אילון מאסק, כי "יצרנו מחבר משלנו מכיוון שלא היה אז סטנדרט וטסלה היתה היצרנית היחידה של מכוניות חשמליות לטווח ארוך. זה מחבר אחיד ויחסית קטן לטעינה בעוצמה גבוהה או נמוכה כאחד. משזה נאמר, אנו פותחים את רשת מטעני ה-Supercharger שלנו לרכבים חשמליים אחרים בהמשך השנה".
זו אינה הפעם הראשונה בה מאסק משמיע הבטחה כזו: בדצמבר הוא כבר השיב ליוטיובר מרקס בראונלי כי טסלה עובדת עם יצרניות רכבים אחרות כדי לאפשר למכוניות שלהן להתחבר למטענים של טסלה, ובמדינות כמו גרמניה, שוודיה ונורבגיה דווח כי החברה החלה בחודשים האחרונים ביישום שיתוף פעולה כזה שיהפוך את המטענים שלה – שבאירופה, בניגוד לארה"ב, אף משתמשים באותו מחבר הנפוץ ביתר המכוניות החשמליות – לזמינים לכולם.
We created our own connector, as there was no standard back then & Tesla was only maker of long range electric cars.
— Elon Musk (@elonmusk) July 20, 2021
It’s one fairly slim connector for both low & high power charging.
That said, we’re making our Supercharger network open to other EVs later this year.
זו אינה הפעם הראשונה בה מאסק משמיע הבטחה כזו: בדצמבר הוא כבר השיב ליוטיובר מרקס בראונלי כי טסלה עובדת עם יצרניות רכבים אחרות כדי לאפשר למכוניות שלהן להתחבר למטענים של טסלה, ובמדינות כמו גרמניה, שוודיה ונורבגיה דווח כי החברה החלה בחודשים האחרונים ביישום שיתוף פעולה כזה שיהפוך את המטענים שלה – שבאירופה, בניגוד לארה"ב, אף משתמשים באותו מחבר הנפוץ ביתר המכוניות החשמליות – לזמינים לכולם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.מה נכנע? חברה אמורה להקשיב ללקוחותאור 07/2021/24הגב לתגובה זו0 0פרובוקטיבי ולא מקצועי מצידכםסגור
-
2.באירופה וישראל טסלה משתמשת בשקע סטנדרטיא 07/2021/23הגב לתגובה זו0 0Type 2. בארהב יש להם שקע אחר. לכן החלק הזה לא רלוונטי לנו.סגור
-
1.נכנע?סמי בן בובו 07/2021/23הגב לתגובה זו0 0הפסקתי לקרוא אחרי "מאסק נכנע". מתי מתי מתי נזכה לעיתונות עיניינית? עיתונות ילדותית שחושבת שהקוראים שלה אוכלים ובולעים את כל מה שהיא מלעיתה אותם. תתבגרו.סגור