כסף וצרכנות

הבנקים חוגגים: הרוויחו מתחילת השנה 4.32 מיליארד שקל

ברבעון הראשון של 2021 הבנקים רשמו זינוק של כ-460%  והרוויחו מעל 4 מיליארד שקל. עיקר הזינוק ברווח בעקבות הפרשות להפסיד אשרי שקטנו בכ-2 מליארד שקל מהרבעון הקודם.
מערכת ice | 
בנקים (צילום Magma Images)
המערכת הבנקאית רשמה ברבעון הראשון לשנת 2021 רבעון נהדר מבחינתה עם קפיצה בשיעור של 460% שמתבטאים בכך שחמשת הבנקים הגדולים הרוויחו ברבעון הראשון של השנה סכום של 4.32 מיליארד שקל. זאת לעומת לעומת 767 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל מהשנה שעברה.
את הרווח הגבוה ביותר רשם בנק הפועלים עם 1.35 מיליארד שקל. בנק לאומי הגיע לתשואה הגבוה ביותר מכל חמשת הבנקים של 15% עם רווח של  1.34 מיליארד שקל, כששאר הבנקים הנוספים רשמו גם הם תשואה נאה על ההון עם מעל  14%.
בעקבות התאוששות המשק ממשבר הקורונה, השיבו לעצמם הבנקים חלק מההפרשות הגבוהות שביצעו ב-2020. ההפרשות אשתקד היו על מנת לייצר לבנקים כריות הון שיאפשרו להם לספוג הפסדי אשראי גבוהים בעקבות הצפי להמון פשיטות רגל בעקבות המשבר. חיסוני הקורונה תרמו לכך שהמשק הישראלי התאושש מהמשבר מהר מהצפוי, כך שהפגיעה בו הייתה פחות חמורה מכפי שהוערך בהתחלה. כתוצאה מכך רשמו הבנקים הכנסות של 845 מיליון שקל בסעיף ההפרשות להפסדי אשראי, לעומת הוצאות כבדות של 2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל משנת 2020.
בנוסף, הרבעון הראשון קיבל רוח גבית גם משוק ההון. מתחילת השנה מניות הבנקים זינקו בכ-30%. בראש עומד בנק לאומי שמוביל עם עלייה של 37%, כשהבינלאומי התחזק הכי מעט עם עלייה שיעור של 24%. כזכור מניות הבנקים נפלו בתחילת משבר הקורונה ביותר מ-30%, אך מאז הספיקו להתאושש, כאשר חלק מהבנקים אף חזרו לרמות שיא ומתחילת 2021, טיפס מדד הבנקים ב-28%.
ההערכות הן שגם ברבעון השני יציגו הבנקים תוצאות טובות, בזכות מדד המחירים שרשם עלייה בחודשים האחרונים. מלבד זאת, לבנקים עוד נותרו לא מעט עודפי הפרשות מתקופת המשבר לשחרר במהלך השנתיים הקרובות, שיסייעו להם להגדיל את הרווחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה