כסף וצרכנות

הסטארטאפ שיצא מישראל ואמור לשנות את נוף הנדל"ן גייס 50 מיליון דולר

צ'רי המפתחת פלטפורמה לניהול דאטה ואנליטיקה בתחום הנדל"ן, הודיעה על גיוס הון מוצלח. החברה גייסה מאז הקמתה 75 מיליון דולר במצטבר, כולל הסבב הנוכחי
מערכת ice | 
בן חיזק ואלדי סלמנסון (צילום CHERRE)
הסטארטאפ צ'רי המפתח פלטפורמה לניהול דאטה ואנליטיקה בתחום הנדל"ן, מודיע על גיוס הון של 50 מיליון דולר. הגיוס נעשה במסגרת סבב צמיחה של החברה, בהובלת קרן Trustbridge Partners. משתתפים נוספים בסבב הם קרן הצמיחה של גלילות קפיטל פרטנרס, גלילות פלוס, והמשקיע מארק שוורץ ששימש כסגן יו"ר בנק ההשקעות גולדמן זאקס.
בסבב הנוכחי לקחו חלק גם משקיעים קודמים בחברה: אינטל קפיטל, Navitas Capital ו- Carthona Capital. החברה גייסה מאז הקמתה 75 מיליון דולר במצטבר, כולל הסבב הנוכחי.
הפלטפורמה של צ'רי אוספת דאטה רב ומגוון על שוק הנדל"ן, שכיום מפוזר על פני מקורות רבים, מעבדת ומאחדת את המידעים עבור הלקוחות בשילוב נתונים פנימיים השייכים ללקוח, מפיקה מהם תובנות חכמות ומנגישה למשתמשים את המידע הרלוונטי ביותר עבורם. בפלטפורמה משתמשים כיום שחקנים רבים בשוק הנדל"ן, לרבות משקיעים, בעלי נכסים וחברות המציעות שירותים נלווים לשוק הנדל"ן, כמו חברות ביטוח ובנקים. צ'רי מציעה את השימוש בפלטפורמה במודל עסקי של SaaS, המשלב בין תשלום חודשי בסיסי קבוע ומחיר חודשי על כל [dataset].
החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי הישראלים אלדי סלמנסון (CEO) ובן חיזק (CPO) בזמן ששהו בניו יורק. הסטארטאפ הוקם וצמח בשוק האמריקאי כחברה מקומית המבוססת בניו יורק ומעסיק כיום 60 עובדים. בימים אלו צ'רי מקימה מרכז פיתוח בישראל שיקלוט בשלב הראשון 20 עובדים חדשים תחת ניהולו של חיזק שינהל את הפעילות מהארץ.
לדברי אלדי סלמנסון, מנכ"ל וממייסדי צ'רי: "לאורך שנות הפעילות קמנו וצמחנו בניו יורק כעסק מקומי שכל פעילותו מרוכזת בשוק האמריקאי. כעת החלטנו לפתוח משרדים ומרכז פיתוח בישראל בעקבות הצמיחה המשמעותית שחווינו בתקופת הקורונה. בשנת 2020 הגדלנו את קצב ההכנסות השנתי (ARR) פי 3 מהשנה שקדמה לה אך במקביל לצמיחה המואצת התחלנו להרגיש את האתגר בגיוס מפתחים מוכשרים בניו יורק. המונים עזבו את מדינת ניו יורק בעקבות הקורונה ובינתיים לא חזרו, ועל המפתחים הקיימים יש תחרות קשה מול ענקיות הטכנולוגיה כמו אמזון ופייסבוק, שיש להן גב כלכלי לשלם סכומי עתק כדי לגייס את כח האדם הדרוש להן, בדומה לישראל".
"נכון שאת מלאכת הפיתוח אפשר לבצע גם מרחוק ולא חייבים להסתמך על כח אדם מקומי, אבל אנחנו מאמינים שאנשים שבונים יחד צריכים שתהיה להם היכולת להיפגש פיזית וליצור יחד. כרגע אנו מאמינים שנכון לנו לחפש אנשים מוכשרים עם ניסיון פיתוח ו-Data Science מחוץ לניו יורק, ישראל היא הבית שלנו ואנו מכירים היטב את ההון האנושי בארץ, לכן לא היו לנו לבטים לאן לפנות וכיצד לפעול."
"צ'רי הוא ארגון מדהים וערכי עם צוות יוצא דופן. אנו שמחים על ההזדמנות לשתף פעולה עם אלדי, בן ושאר הצוות בשלב הבא של צמיחתם המדהימה", אמר דן סאליבן, סגן יו"ר קרן Trustbridge Partners. "התשתית הטכנולוגית בבסיס הפלטפורמה של צ'רי והנתונים היחודיים שהיא מסוגלת להפיק יוצרים מקור ידע חסר תקדים באיכותו לנתוני שוק הנדל"ן, ומציעים ערך רב וחדשני לשחקנים השונים בשוק. אנחנו מצפים לשותפות ארוכת טווח עם צ'רי", הוסיף יון צ'אנג, שותף בכיר בצוות ההשקעות האמריקאי ב- Trustbridge Partners.
לדברי ליאור ליטבק, שותף מנהל בגלילות קפיטל המוביל את קרן הצמיחה גלילות פלוס: "נדל״ן הוא תחום שצומח במהירות ברחבי העולם, אך כיום הוא עדיין אינו מבוסס ברובו על תשתיות דאטה דיגיטליות, זאת בשונה מענפים פיננסיים אחרים. בגלילות קפיטל אנו מאמינים כי צ'רי בנתה את הפתרון הנכון כדי לתת מענה לצרכי הנתונים של כל השחקנים בתחום הנדל"ן, פלטפורמה ייחודית המאחדת מגוון רחב של מערכי נתונים ומנגישה אותם למשתמשים באמצעות גרף-מידע עוצמתי ונוח לשימוש. אנחנו נרגשים מהצמיחה האדירה של צ'רי ושמחים להצטרף למסע שלהם לשינוי האופן שבו תעשיית הנדל"ן משתמשת בנתונים כדי לייצר תובנות ייחודיות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה