כסף וצרכנות
תווי הקנייה לחג: האם באמת מדובר במתנה משתלמת?
המודל הכלכלי של תווי הקנייה לחג נשען על ההערכה כי רובם כלל לא ימומשו. על פי ההערכות בשנה רגילה רק חמישית מהתווים ממומשים, ובעקבות הקורונה נתון זה ירק באופן משמעותי
לקראת החגים החברות הגדולות מעניקות מנות לעובדיהן, לרוב בצורת תווי קנייה ברשתות הגדולות – דבר הנתפס כדבר משתלם. יחד עם זאת המודל הכלכלי של אותם התווים לא עובד לטובת הצרכנים ומבוסס למעשה על כך שלא כולם ימומשו. קיימות הערכות של וועדי העובדים כי רק חמישית מהתווים אכן ממומשים – נתון שעוד ירד בזמן משבר הקורונה.
הערכות אומרות כי במהלך משבר הקורונה, כשעסקים רבים היו סגורים, ירד שיעור המימוש ביותר מ-30 אחוזים. גם לאחר החזרה לשגרה נותר המימוש של התלושים נמוך באופן יחסי ככל שחולף הזמן והתלושים לא מומשו, כך למעשה נוצר עודף של כסף שנשמר אצל הרשתות, כסף שלבסוף יורד לטמיון. עוד יש לציין כי מבין הרשתות יש כאלה המקשות מאוד על מימוש התווים.
מנהלי רשתות מסבירים כי מנפיקי התווים מצפים על מימוש של פחות מ-20%, דבר ההופך אותם לרווחיים מבחינתם. למרות שהם תקפים לתקופה של מספר שנים, לרוב התווים נשכחים על ידי בעליהם- מה שהופך אותם לרווחיים מצד הרשתות הגדולות. קיימות הערכות כי מיליארדי שקלים הצטברו בתוך התווים שלא מומשו.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה