כסף וצרכנות

מנכ"ל דלקוב: "המלחמה הייתה אתגר לא פשוט עבורנו"

בריאיון עם תמיר רז, מנכ"ל נגרות דלקוב, הוא מספר על מאחורי המותג, על צמיחת הביקוש בעולם הנגרות, התחרות בענף ועוד
ענת סימן טוב | 
תמיר רז מנכל דלקוב (צילום יחצ)
נגרות דלקוב היא אחת החברות המובילות בתחום ריהוט הבית בישראל, ומאז הקמתה לפני ארבעה עשורים, עשתה כברת דרך ארוכה. החברה, שהחלה כעסק קטן באור יהודה, הפכה עם השנים לרשת מצליחה עם מספר סניפים ברחבי הארץ, וכוללת מוצרי ריהוט איכותיים שעונים על דרישות השוק המודרני. תמיר, מנכ"ל החברה, מדבר על הדרך המיוחדת שהובילה את דלקוב לצמיחה, כיצד היא התמודדה עם אתגרי המלחמה, והשפעתם של שינויים כלכליים על פעילות החברה.
איך דלקוב התחילה?
" דלקוב הוקמה לפני 40 שנה על ידי יעקב, שהיה אחד היזמים הראשונים בתחום. זה התחיל כמפעל קטן, חנות בשטח קטן באור יהודה, שהציעה גם מוצרים וגם שירותי נגרות. עם השנים, החברה התפתחה וגדלה. החנות באור יהודה עדיין קיימת עד היום, אם כי המפעל כבר לא נמצא שם. כשהגעתי לחברה ב-2018, היא כבר הייתה רשת עם סניפים, אך אני הרגשתי שהיא קצת מיושנת, אז עשינו מהלך של מודרניזציה ששדרג את המראה הכללי של המותג. וזה מה שאנחנו רואים היום."
האם פתחתם סניפים נוספים בשנים האחרונות?
"כן, אחד הסניפים החדשים והמרתקים ביותר שפתחנו היה בצפון. פתחנו אותו לא מזמן, בתקופה של מלחמה, וזה היה אתגר לא פשוט. בהתחלה היה קשה, כי האירועים בצפון התחילו בדיוק ביום שבו פתחנו את הסניף, אבל היום, אחרי שלושה חודשים, הסניף עובד מצוין. החודש האחרון היה אפילו החודש הכי טוב שהיה לנו אי פעם, לא רק בצפון, אלא בכלל."
איך  אתה מסביר את ההצלחה?
"אחד הגורמים להצלחה שלנו הוא שאנחנו מצליחים לשמור על יציבות כלכלית בזמן שעסקים אחרים קורסים. חלק מהמתחרים שלנו פשוט לא שרדו את התקופה האחרונה, ואנחנו הצלחנו להמשיך לפעול בזכות יציבות כלכלית שהקפדנו לשמור עליה, הן עבור העובדים שלנו והן עבור הלקוחות. נוסף לכך, אנחנו מציעים מוצר איכותי שונה מהמתחרים, ומושך אליו לא רק את הצרכנים הפרטיים אלא גם מעצבים ומותגים שמזהים את היתרון שלנו."
פיתוח בעולם?
"לפני שנתיים הצגנו את המוצרים שלנו בשבוע העיצוב באיטליה. זו הייתה אחת מנקודות השיא שלנו. אנחנו גם פועלים בכיוונים נוספים, כמו ייצוא לחו"ל, וזו אחת הסיבות שאנחנו ממשיכים לצמוח ולהתפתח."
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"המלחמה הייתה אתגר לא פשוט. אנחנו עובדים עם 15 עובדים שמבוססים בדרום, והיה מאוד קשה להמשיך לפעול בתקופה כזאת. אבל לא עצרנו, המשכנו למכור ולספק שירותים בצורה אחידה. לא שחררנו עובדים לחל"ת, לא בדרום ולא בצפון, והצלחנו להמשיך לעמוד בסטנדרטים שלנו ולהיות קשובים ללקוחות. גם תרמנו משמעותית לאזור הדרום, ושלחנו מוצרים לביתנים שהוחרבו."
איך התמודדתם עם עלויות חומרי הגלם במהלך המלחמה?
"במהלך המלחמה הייתה בעיה קשה ביבוא חומרי גלם. כל התעשייה התקשתה עם זה, אבל אנחנו הצלחנו למצוא דרכים להתמודד עם האתגרים האלה. מאז הקורונה, שהייתה תקופה מאוד קשה בתחום הזה, אנחנו כבר לא תלויים בספקים מבחינת חומרי הגלם. אנחנו מחזיקים במלאים עצמיים, ובזמן המלחמה, למרות הקשיים, הצלחנו למצוא פתרונות לספק סחורה מבלי לפגוע בלקוחות שלנו."
איך אתם מתמודדים עם העלאת המע"מ והעליות במחירי חומרי הגלם?
"אני משתדל לא להעלות מחירים, וזה כבר שנה שנייה שאנחנו לא מעלים מחירים, בניגוד לרוב השוק. אנחנו עושים הכל כדי להימנע מעליית מחירים, גם אם צריך למצוא דרכים יצירתיות להתמודד עם עלויות חומרי הגלם. המטרה שלנו היא לשמור על מחירים סבירים ונגישים ללקוחות שלנו."
למה אתה חושב שחשוב לשמור על מחירים יציבים?
"אני מאמין שכחברה ישראלית אנחנו צריכים לדאוג לשוק המקומי שלנו. למרות שאנחנו עושים ייצוא, אנחנו לא חברה בינלאומית, אלא ממוקדים בשוק הישראלי. חשוב לי שלקוחותינו ירגישו שהם מקבלים תמורה מלאה למחיר שהם משלמים, ולכן אנחנו שומרים על מחירים יציבים ולא מעלים אותם ללא צורך."
 למה החלטת לא להעלות מחירים, למרות שראית את כל הסביבה עושה זאת?
"אחרי הרבה מחשבה, הגעתי למסקנה שאין סיבה להעלות מחירים. אני מאמין שאין צורך להיות "חזירי" או לנצל את המצב כדי להעלות מחירים. גם כשאני רואה את העלויות עולות, אני מעדיף לא להעלות מחירים מבלי סיבה מוצדקת. מצד שני, אני גם לא מוכן לתת הנחות עמוקות מאוד, שכן אני מאמין שהמחיר צריך לשקף את הערך של המוצר והשירות. כמובן, אם אני אצטרך להעלות מחירים, אז אעשה זאת, אבל אני לא מתכנן לעשות זאת בצורה אוטומטית או לא נכונה."
אפשר לראות שהתחום של נגרות בשנים האחרונות תפס תאוצה. איך אתה רואה את זה?
"נכון, נגרות בהתאמה אישית תפסה הרבה תאוצה בשנים האחרונות. אם לפני עשור היית קונה ארון מוכן לחדר שלך, היום הרבה יותר אנשים פונים לנגר כדי לקבל פתרונות בהתאמה אישית. זה קשור להגעת אדריכלים ומעצבים לבית, שבאים עם רעיונות חדשניים ומחפשים נגרות שתהיה מותאמת בדיוק לצרכים של הלקוח, גם בעיצוב וגם בשימוש בחומרים. בשנים האחרונות, נגרות הפכה לדבר הרבה יותר יוקרתי ומיוחד, ואנשים לא מסתפקים במוצרים המוכנים. אפילו מטבחים הפכו ליותר מותאמים אישית. אנחנו מבינים את הצורך הזה ומספקים פתרונות מגוונים כמו זכוכית, עץ, אפוקסי וחומרים אחרים, שמאפשרים לנו להיות יותר יצירתיים ולהציע ללקוחות חוויית עיצוב יחודית."
איך אתה רואה את הגידול במכירות בתחום הנגרות בשנים האחרונות?
" אצלנו, בין השנים 2018 ל-2024, המכירות גדלו בכמעט פי 2.5. זה בהחלט מצביע על שינוי במגמות השוק. בחלק מהתקופות הייתה ירידה כללית בשוק, במיוחד במהלך תקופת הקורונה, אך אצלנו, למרות הקשיים שהיו בשוק, חווינו עלייה במכירות, במיוחד בשנת 2024, שהייתה השנה הטובה ביותר מבחינתנו."
איזה סוגים של ארונות הישראלים הכי אוהבים לקנות?
"אחד הלהיטים הגדולים בשוק בשנים האחרונות הם הארונות השקופים. הם לא רק מציעים עיצוב מרהיב, אלא גם יוצרים אווירה בחדר בעזרת תאורה פנימית שמספקת אפקט ויזואלי מעניין. הארונות השקופים הפכו מאוד פופולריים, למרות שלעיתים הלקוחות לא תמיד מבינים את המורכבות של התחזוקה שלהם. זה דורש סידור קפדני בתוך הארון, אחרת כל התכולה נראית לא אסתטית. אנחנו מציעים פתרונות בעיצוב הזה הן בארונות הזזה והן בארונות פתיחה, ומתאימים אותם לצרכים של הלקוחות."
איך נגרות בישראל משתווה לנגרות בעולם, במיוחד באירופה?
"אנחנו בהחלט מספקים מוצר ברמה גבוהה הרבה יותר ממדינות אירופה. לדוגמה, באירופה במטבחים רבים משתמשים בחומר סיביט לגוף הארון כדי למנוע חשיפה למים, במיוחד באזורים רגישים כמו תחת לכיור. בישראל לא תראה הרבה מטבחים שעושים את זה, וזה פשוט לא פופולרי פה. המוצר שלנו הרבה יותר איכותי מבחינת הרכב החומרים, וזה אחד הדברים שגורם לנו להיות שונים ומיוחדים בשוק. נוסף על כך, אנחנו גם מביאים עיצובים וחדשנות עיצובית שאין באירופה, וראינו את זה כשהגענו למספר תערוכות וראינו איך העיצובים שלנו תפסו פופולריות גם מחוץ לישראל."
איך החברה שלך מתייחדת בשוק?
"אנחנו מתמקדים במוצר איכותי, שירות מצוין וחוויית לקוח מרשימה. האיכות שלנו היא מה שנותנת לנו יתרון בשוק, וההבנה שאין קיצורי דרך בהפקת מוצר איכותי היא מה שמייחד אותנו. אנחנו לא מפרסמים הנחות, כי אני לא מאמין שזה מה שיגרום ללקוחות להגיע אלינו. במקום זה, אנחנו מקדמים את המוצרים והעיצובים שלנו ונותנים חוויית קנייה שלא נתקלת בה במקום אחר. אנחנו מתמודדים עם "צרות טובות", כאשר הלקוחות מגיעים אלינו לקנות ארונות ופתרונות נגרות אחרים. זה לא תמיד תהליך פשוט, והלקוחות באים אלינו עם הרבה שאלות ודאגות, לכן חשוב לנו להעניק להם חוויית קנייה חיובית. כל לקוח צריך לדעת שמי שמגיע אלינו מקבל את המוצר הטוב ביותר עם שירות אישי ומסור."
 
מהן תוכניות החברה לשנת 2025?
"בשנת 2025 אנחנו מתכננים להמשיך את הצלחת השנה הקודמת ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם אדריכלים ומעצבים. אנחנו נשלח קבוצת אדריכלים ומעצבים לסיור מקצועי בגרמניה, וזוהי הזדמנות להיחשף לחדשנות ולמנגנונים חדשים בתחום הנגרות. בנוסף, נמשיך להשקיע בסניפים הקיימים ולשדרג אותם, ולא נפתח סניפים חדשים בשנת 2025. המטרה היא לאחד את כל הסניפים שלנו וליצור חוויית קנייה אחידה ומרשימה בכל אחד מהם."

נגרות דלקוב היא דוגמה מצוינת לחברה ישראלית שמצליחה לשמור על יציבות וצמיחה גם בזמנים מאתגרים. תמיר, המנכ"ל, מאמין בשמירה על ערכים של איכות, יציבות כלכלית והתאמה לדרישות השוק המקומי והבינלאומי, ומצליח להוביל את החברה להישגים מרשימים למרות הקשיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה