כסף וצרכנות
מנכ"ל ארקיע: "האמריקאיות לא יחזרו באותה עצימות טרום המלחמה"
פתיחת הקו החדש לניו יורק, הוויתור על מחלקת עסקים, מחירי הטיסות שיעלו והתחזית לגבי חברות הלואו קוסט. עוז ברלוביץ' על כל מה שצפוי בשוק התעופה. ראיון
בשבוע שעבר הודיעה חברת התעופה על הקו החדש לניו יורק בו היא תתחיל לטוס כבר בחודש הקרוב. לשם כך. תפסנו לריאיון את מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ' על כמה נושאים חשובים וחדשניים בתחום. ברלוביץ' הסביר על שיתוף הפעולה עם איירטק שסייע בהולדת הקו החדש ומספק פתרונות טיסה לקהילת ההיי-טק הישראלית בארצות הברית, על עתיד התרחבות היעדים והמטוסים, ההזדמנויות בתחום התעופה אחרי תקופה סוערת, וגם על המטוס הבא שעתיד להגיע במאי וירחיב את לוח הטיסות לניו יורק.
ספר לי על שיתוף הפעולה עם איירטק בקו לניו יורק
"שיתוף הפעולה עם איירטק הוא פרויקט חדש וחשוב. מדובר ביוזמה של משקיעי היי-טק שמחפשים פתרונות עבור קהילת ההיי-טק הישראלית בארצות הברית, במיוחד בתקופה בה מחירי הטיסות היו מאוד גבוהים והזמינות נמוכה, במיוחד בעקבות המלחמה. ארטק פנה לחברות תעופה כדי להקים קו ישיר בין ישראל לארצות הברית, ולאור הביקוש הגובר, החלטנו להצטרף ולספק פתרון יעיל, מהיר ומשתלם לנוסעים."
"שיתוף הפעולה עם איירטק הוא פרויקט חדש וחשוב. מדובר ביוזמה של משקיעי היי-טק שמחפשים פתרונות עבור קהילת ההיי-טק הישראלית בארצות הברית, במיוחד בתקופה בה מחירי הטיסות היו מאוד גבוהים והזמינות נמוכה, במיוחד בעקבות המלחמה. ארטק פנה לחברות תעופה כדי להקים קו ישיר בין ישראל לארצות הברית, ולאור הביקוש הגובר, החלטנו להצטרף ולספק פתרון יעיל, מהיר ומשתלם לנוסעים."
אז כיצד התפתחה היוזמה הזו?
"היוזמה יצאה לדרך לפני 10 ימים, עם טיסות ישירות בין ישראל לארצות הברית. מצאנו מטוס חדש שיכול להכיל 388 נוסעים, שירות מלא, כולל מזוודות וארוחות. אנחנו כבר מפעילים שלוש טיסות בשבוע, ובקרוב נרחיב את הקו. השירות שלנו אינו טיסת לואו קוסט, אלא טיסה עם שירות מלא במחירים נוחים, וההיענות כבר מאוד גבוהה, עם אלפי טיסות שהוזמנו."
"היוזמה יצאה לדרך לפני 10 ימים, עם טיסות ישירות בין ישראל לארצות הברית. מצאנו מטוס חדש שיכול להכיל 388 נוסעים, שירות מלא, כולל מזוודות וארוחות. אנחנו כבר מפעילים שלוש טיסות בשבוע, ובקרוב נרחיב את הקו. השירות שלנו אינו טיסת לואו קוסט, אלא טיסה עם שירות מלא במחירים נוחים, וההיענות כבר מאוד גבוהה, עם אלפי טיסות שהוזמנו."
האם יש לכם תוכניות להוסיף מטוסים נוספים או להרחיב את השירות?
"כרגע אנחנו שוקלים להביא מטוס נוסף במאי. אנחנו גם בוחנים את האפשרות להוסיף עוד תדירויות במהלך השנה. אנחנו לא באים להתחרות בחברות אחרות, אלא מספקים פתרון נוסף עבור נוסעים שמחפשים טיסה ישירה, מהירה ונוחה. במאי הקרוב ישנו סיכוי להביא מטוס נוסף. אנחנו כרגע שוקלים את האפשרות הזו, אבל עדיין לא קיבלנו החלטה סופית. בעתיד, ייתכן ונביא מטוסים נוספים, אך נכון לעכשיו מדובר במטוס אחד שצפוי להגיע, והכוונה היא להפעיל גם יותר תדירויות, אולי ארבע או חמש טיסות בשבוע."
"כרגע אנחנו שוקלים להביא מטוס נוסף במאי. אנחנו גם בוחנים את האפשרות להוסיף עוד תדירויות במהלך השנה. אנחנו לא באים להתחרות בחברות אחרות, אלא מספקים פתרון נוסף עבור נוסעים שמחפשים טיסה ישירה, מהירה ונוחה. במאי הקרוב ישנו סיכוי להביא מטוס נוסף. אנחנו כרגע שוקלים את האפשרות הזו, אבל עדיין לא קיבלנו החלטה סופית. בעתיד, ייתכן ונביא מטוסים נוספים, אך נכון לעכשיו מדובר במטוס אחד שצפוי להגיע, והכוונה היא להפעיל גם יותר תדירויות, אולי ארבע או חמש טיסות בשבוע."
האם ישנו מקום למחלקת עסקים בטיסות שלכם?
"נכון לכיום, אין מחלקת עסקים במטוס, והשירות מיועד בעיקר לנוסעים שמחפשים טיסות ישירות במחיר משתלם. הייתה לנו התלבטות אם להוסיף מחלקת עסקים, אך הבחירה הייתה להפעיל מטוס עם יותר מושבים כדי לשרת את הקהל הרחב. הנוסעים שלנו הם בעיקר אנשי עסקים, קהל טכנולוגי וישראלים שמחפשים פתרון טיסה נוח ויעיל במחיר טוב. אנחנו מבינים שזו לא התשובה המושלמת לכל אחד, אבל בעתיד ייתכן שנבחן את האפשרות להוסיף מחלקת עסקים, במיוחד אם נוסעים ידרשו זאת."
"נכון לכיום, אין מחלקת עסקים במטוס, והשירות מיועד בעיקר לנוסעים שמחפשים טיסות ישירות במחיר משתלם. הייתה לנו התלבטות אם להוסיף מחלקת עסקים, אך הבחירה הייתה להפעיל מטוס עם יותר מושבים כדי לשרת את הקהל הרחב. הנוסעים שלנו הם בעיקר אנשי עסקים, קהל טכנולוגי וישראלים שמחפשים פתרון טיסה נוח ויעיל במחיר טוב. אנחנו מבינים שזו לא התשובה המושלמת לכל אחד, אבל בעתיד ייתכן שנבחן את האפשרות להוסיף מחלקת עסקים, במיוחד אם נוסעים ידרשו זאת."
האם תוספת של מחלקת עסקים תוכל לעזור להבדיל את המוצר שלכם בשוק התחרותי?
"בהחלט יש מקום להוסיף מחלקת עסקים בעתיד, במיוחד אם הביקוש יגדל. אנשים שמטיסים לעיתים קרובות, במיוחד אנשי עסקים, מחפשים נוחות נוספת, והם עשויים לבחור בשירות שמתאים להם יותר. בעתיד, עם הרחבת השירות, נוכל לשקול את אפשרות הוספת מחלקת עסקים, שכן זה יכול להוות יתרון משמעותי בשוק העולמי. כרגע, אנו רוצים להעניק את השירות המהיר והנוח ביותר במחיר הכי טוב, אבל עם הזמן, זה בהחלט חלק מהתכניות לעתיד."
"בהחלט יש מקום להוסיף מחלקת עסקים בעתיד, במיוחד אם הביקוש יגדל. אנשים שמטיסים לעיתים קרובות, במיוחד אנשי עסקים, מחפשים נוחות נוספת, והם עשויים לבחור בשירות שמתאים להם יותר. בעתיד, עם הרחבת השירות, נוכל לשקול את אפשרות הוספת מחלקת עסקים, שכן זה יכול להוות יתרון משמעותי בשוק העולמי. כרגע, אנו רוצים להעניק את השירות המהיר והנוח ביותר במחיר הכי טוב, אבל עם הזמן, זה בהחלט חלק מהתכניות לעתיד."
מה צפוי לקרות אם החוק טיבי יעבור בממשלה? ואיך זה ישפיע על הצרכנים והנוסעים?
"אני מקווה שהחוק יעבור. יש לנו תמיכה ממשרד התחבורה ומגופים נוספים, כולל אישור ביטחוני לטיסות לניו יורק, שנמצא בתהליך. החוק עדיין לא עבר בממשלה, אבל הצפי שזה יקרה בישיבה הקרובה. אנחנו מקבלים גם תמיכה רגולטורית מרשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה שהבטיחו לנו את התמיכה במידה ונקים את הקו. הם רואים בקו הזה קו חשוב מאוד לארצות הברית. אם החוק יעבור, זה לא אמור להשפיע על הנוסעים בצורה ישירה. התיקון לחוק לא מתייחס לעתיד, אלא לאירועים שהתרחשו בזמן המלחמה, כך שלא יהיו שינויים מידיים בכיוון שלנו."
"אני מקווה שהחוק יעבור. יש לנו תמיכה ממשרד התחבורה ומגופים נוספים, כולל אישור ביטחוני לטיסות לניו יורק, שנמצא בתהליך. החוק עדיין לא עבר בממשלה, אבל הצפי שזה יקרה בישיבה הקרובה. אנחנו מקבלים גם תמיכה רגולטורית מרשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה שהבטיחו לנו את התמיכה במידה ונקים את הקו. הם רואים בקו הזה קו חשוב מאוד לארצות הברית. אם החוק יעבור, זה לא אמור להשפיע על הנוסעים בצורה ישירה. התיקון לחוק לא מתייחס לעתיד, אלא לאירועים שהתרחשו בזמן המלחמה, כך שלא יהיו שינויים מידיים בכיוון שלנו."
האם במקרה שהחוק לא יעבור, קו טיסות לניו יורק ייסגר?
"אם החוק לא יעבור, זה באמת לא ברור. אנחנו עמדנו בהבטחות שלנו, והתחייבנו להפעיל את הקו. אנחנו עובדים עם משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, ויש לנו גיבוי מצדם. אני מקווה שלא נגיע למצב שבו הקו ייסגר, והכוונה היא להמשיך ולהפעיל אותו גם בעתיד, כי יש לו חשיבות רבה."
"אם החוק לא יעבור, זה באמת לא ברור. אנחנו עמדנו בהבטחות שלנו, והתחייבנו להפעיל את הקו. אנחנו עובדים עם משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, ויש לנו גיבוי מצדם. אני מקווה שלא נגיע למצב שבו הקו ייסגר, והכוונה היא להמשיך ולהפעיל אותו גם בעתיד, כי יש לו חשיבות רבה."
האם צפויה עלייה או ירידה במחירים לניו יורק?
"המחיר הבסיסי של כרטיסי הטיסה צפוי להישאר יציב ולא לעבור שינוי משמעותי. טיסות לצפון אמריקה לא יהיו במחירים גבוהים באופן יוצא דופן, בשונה לטיסות ליעדים כמו מזרח אירופה. תוספות כמו מזוודות או מושבים עם מקום לרגליים ידרשו תשלום נוסף, אך המחיר הבסיסי לא צפוי לחרוג מהממוצע. כמו בכל חברת תעופה, המחירים עשויים להשתנות לפי עונות השנה או קרבה למועד הטיסה. לדוגמה, במהלך חגים כמו פסח, המחירים עשויים להיות גבוהים יותר, אך לאחר מכן הם ירדו באופן משמעותי. המחירים יהיו יציבים, עם כרטיסים במחירים נמוכים של כ-900-1,000 דולר לצד כרטיסים יקרים יותר. לסיכום, המחירים לא צפויים להגיע ל-3,000 דולר לכרטיס, והם לא יהיו גבוהים באופן חריג. הכרטיסים יהיו נגישים ורבים מהם במחירים אטרקטיביים, כך שלמחירים לא צפוי להיות השפעה דרמטית על הצרכנים."
"המחיר הבסיסי של כרטיסי הטיסה צפוי להישאר יציב ולא לעבור שינוי משמעותי. טיסות לצפון אמריקה לא יהיו במחירים גבוהים באופן יוצא דופן, בשונה לטיסות ליעדים כמו מזרח אירופה. תוספות כמו מזוודות או מושבים עם מקום לרגליים ידרשו תשלום נוסף, אך המחיר הבסיסי לא צפוי לחרוג מהממוצע. כמו בכל חברת תעופה, המחירים עשויים להשתנות לפי עונות השנה או קרבה למועד הטיסה. לדוגמה, במהלך חגים כמו פסח, המחירים עשויים להיות גבוהים יותר, אך לאחר מכן הם ירדו באופן משמעותי. המחירים יהיו יציבים, עם כרטיסים במחירים נמוכים של כ-900-1,000 דולר לצד כרטיסים יקרים יותר. לסיכום, המחירים לא צפויים להגיע ל-3,000 דולר לכרטיס, והם לא יהיו גבוהים באופן חריג. הכרטיסים יהיו נגישים ורבים מהם במחירים אטרקטיביים, כך שלמחירים לא צפוי להיות השפעה דרמטית על הצרכנים."
איך אתם מתמודדים עם האתגרים של שוק התעופה בימים אלו, במיוחד אחרי המלחמה?
"אנחנו יודעים שהשוק נמצא בתקופה מאתגרת. יש צורך במטוסים גדולים לטיסות ארוכות, וזה לא תמיד פשוט למצוא את המטוס המתאים. בנוסף, כל התהליכים של קבלת האישורים הרגולטוריים והביטחוניים לארצות הברית ואירופה היו ארוכים ומורכבים, במיוחד בזמן המלחמה. עם זאת, התמיכה ממשרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית הייתה משמעותית, והקמפיינים שלנו בארץ ובארה"ב עזרו להביא עשרות אלפי הזמנות. אנחנו מרוצים מההתקדמות, ובתקווה שהתחום יחזור לשגרה במלואו."
"אנחנו יודעים שהשוק נמצא בתקופה מאתגרת. יש צורך במטוסים גדולים לטיסות ארוכות, וזה לא תמיד פשוט למצוא את המטוס המתאים. בנוסף, כל התהליכים של קבלת האישורים הרגולטוריים והביטחוניים לארצות הברית ואירופה היו ארוכים ומורכבים, במיוחד בזמן המלחמה. עם זאת, התמיכה ממשרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית הייתה משמעותית, והקמפיינים שלנו בארץ ובארה"ב עזרו להביא עשרות אלפי הזמנות. אנחנו מרוצים מההתקדמות, ובתקווה שהתחום יחזור לשגרה במלואו."
האם יש לכם תכניות להרחיב את היעדים בעתיד, כמו קווים למיאמי או קנדה?
"בשלב הזה, אנחנו מתמקדים בקו לניו יורק, שידוע כי יש בו ביקוש גבוה. מיאמי היא יעד שיכול להיות בעתיד, אבל זה תלוי בתנאים השוק ובביקוש. לגבי קנדה, בהחלט יש אפשרות בעתיד, במיוחד לאור העובדה שישראל וקהילות יהודיות רבות קשורות למיקומים כמו טורונטו. אנחנו גם בוחנים את האפשרות להציע טיסות נוספות לאירופה ויעדים אחרים, אבל כרגע, אנחנו מרוצים מההצלחה בקו לניו יורק."
"בשלב הזה, אנחנו מתמקדים בקו לניו יורק, שידוע כי יש בו ביקוש גבוה. מיאמי היא יעד שיכול להיות בעתיד, אבל זה תלוי בתנאים השוק ובביקוש. לגבי קנדה, בהחלט יש אפשרות בעתיד, במיוחד לאור העובדה שישראל וקהילות יהודיות רבות קשורות למיקומים כמו טורונטו. אנחנו גם בוחנים את האפשרות להציע טיסות נוספות לאירופה ויעדים אחרים, אבל כרגע, אנחנו מרוצים מההצלחה בקו לניו יורק."
איך אתה רואה את העתיד של שוק הטיסות לניו יורק?
"בשלב הנוכחי, יש צורך בגידול משמעותי במספר הטיסות ישירות לניו יורק, במיוחד לאחר שהיו חסרים קווים בגלל המלחמה. הרבה חברות אמריקאיות עדיין לא חזרו לפעולה מלאה, וזה ייקח זמן. אנחנו מייחסים חשיבות לאפשרות למלא את החסר ולספק פתרונות ישירים, מהירים ויעילים לנוסעים. אנחנו צופים שהביקוש יגדל עם הזמן, אך כמובן שמדובר בתנאים דינמיים, ואנחנו ערוכים להתאים את השירות שלנו לפי הצורך."
"בשלב הנוכחי, יש צורך בגידול משמעותי במספר הטיסות ישירות לניו יורק, במיוחד לאחר שהיו חסרים קווים בגלל המלחמה. הרבה חברות אמריקאיות עדיין לא חזרו לפעולה מלאה, וזה ייקח זמן. אנחנו מייחסים חשיבות לאפשרות למלא את החסר ולספק פתרונות ישירים, מהירים ויעילים לנוסעים. אנחנו צופים שהביקוש יגדל עם הזמן, אך כמובן שמדובר בתנאים דינמיים, ואנחנו ערוכים להתאים את השירות שלנו לפי הצורך."
מה דעתך יקרה עם חזרות של חברות תעופה זרות?
"המלחמה בהחלט השפיעה על ענף התעופה, ואני צופה ששוק התעופה יתייצב בהדרגה. אנחנו בהחלט רואים ירידה בכמות הטיסות של חברות לואו קוסט, במיוחד לאור חוסר הוודאות הקיימת. אני חושב שלעולם לא נחזור לאותן עצימות של טיסות שהיו לפני המלחמה, אבל בטווח הארוך חברות יצטרכו להסתגל מחדש. השוק יהיה יותר מצומצם, והמחירים ימשיכו לעלות. אני מאמין שייתכן כי ישראלים יעדיפו לטוס עם חברות שנטסו כאן גם בזמן המלחמה, כמו חברתנו, אשר מספקת פתרון אמין ומוכר."
"המלחמה בהחלט השפיעה על ענף התעופה, ואני צופה ששוק התעופה יתייצב בהדרגה. אנחנו בהחלט רואים ירידה בכמות הטיסות של חברות לואו קוסט, במיוחד לאור חוסר הוודאות הקיימת. אני חושב שלעולם לא נחזור לאותן עצימות של טיסות שהיו לפני המלחמה, אבל בטווח הארוך חברות יצטרכו להסתגל מחדש. השוק יהיה יותר מצומצם, והמחירים ימשיכו לעלות. אני מאמין שייתכן כי ישראלים יעדיפו לטוס עם חברות שנטסו כאן גם בזמן המלחמה, כמו חברתנו, אשר מספקת פתרון אמין ומוכר."
איך אתה רואה את ההשפעה של חברות הלואו קוסט על השוק?
"הן בהחלט עשויות לחזור, אך לא באותה עצימות שהייתה בעבר. אנחנו כבר רואים חברות כמו וויזאייר שמטיסות פחות טיסות לעומת העבר, והן חוזרות אך עם פחות טיסות על מנת למנוע הפסדים. זה יוצר מצב שבו אנשים יצטרכו לשלם יותר על טיסות ישירות, וזה יתרון מבחינתנו, כי אנחנו מספקים פתרון שמתמקד בנוחות ובזמינות. החברות האמריקאיות לא יחזרו לטוס באותה עצימות שהייתה לפני המלחמה, ויש שיפור מסוים בשוק הטיסות הישירות. ארקיע, עם שירות איכותי, לא מתכוונת להתחרות ישירות עם חברות הלואו קוסט, אלא להציע פתרון עם מחירים נוחים ושירות איכותי."
"הן בהחלט עשויות לחזור, אך לא באותה עצימות שהייתה בעבר. אנחנו כבר רואים חברות כמו וויזאייר שמטיסות פחות טיסות לעומת העבר, והן חוזרות אך עם פחות טיסות על מנת למנוע הפסדים. זה יוצר מצב שבו אנשים יצטרכו לשלם יותר על טיסות ישירות, וזה יתרון מבחינתנו, כי אנחנו מספקים פתרון שמתמקד בנוחות ובזמינות. החברות האמריקאיות לא יחזרו לטוס באותה עצימות שהייתה לפני המלחמה, ויש שיפור מסוים בשוק הטיסות הישירות. ארקיע, עם שירות איכותי, לא מתכוונת להתחרות ישירות עם חברות הלואו קוסט, אלא להציע פתרון עם מחירים נוחים ושירות איכותי."
איך אתה רואה את העתיד של תיירות החוץ?
"אני חושב שבקיץ הקרוב נראה יותר טיסות פנאי ליעדים כמו יוון, קפריסין וקרואטיה. יהיה עדיין ביקוש, אך עם מגבלות. תחום התיירות יתחיל להתאושש, וישראל תשמור על מעמדה כיעד תיירותי אטרקטיבי. למרות שהמכירות לא יהיו באותו קצב כמו בשנים קודמות, אנשים עדיין יעדיפו לצאת לחופשות בחו"ל."
"אני חושב שבקיץ הקרוב נראה יותר טיסות פנאי ליעדים כמו יוון, קפריסין וקרואטיה. יהיה עדיין ביקוש, אך עם מגבלות. תחום התיירות יתחיל להתאושש, וישראל תשמור על מעמדה כיעד תיירותי אטרקטיבי. למרות שהמכירות לא יהיו באותו קצב כמו בשנים קודמות, אנשים עדיין יעדיפו לצאת לחופשות בחו"ל."
מה דעתך על מחירי הטיסות והשפעתם על הנוסעים?
"בכלליות, המחירים צפויים לעלות, אך מדובר במחירים הרבה יותר הגיוניים בהשוואה לטיסות עם עצירות רבות. אנשים יבינו שבסופו של דבר, המחיר המשולב של טיסה ישירה יהיה משתלם יותר מאשר טיסה דרך תחנות ביניים, לא רק מבחינת זמן, אלא גם מבחינת עלויות."
"בכלליות, המחירים צפויים לעלות, אך מדובר במחירים הרבה יותר הגיוניים בהשוואה לטיסות עם עצירות רבות. אנשים יבינו שבסופו של דבר, המחיר המשולב של טיסה ישירה יהיה משתלם יותר מאשר טיסה דרך תחנות ביניים, לא רק מבחינת זמן, אלא גם מבחינת עלויות."
ברלוביץ' סיכם את השיחה עם תחזית אופטימית לתחום התעופה. למרות האתגרים הרבים, חברות התעופה הישראליות ימצאו את דרכן להסתגל לשוק המשתנה, תוך שיפור השירותים וחשיבה על פתרונות מתקדמים שיתאימו לצרכים של הנוסעים הישראלים. הציפייה היא ליותר טיסות ישירות, יותר שירות איכותי, וגם יותר יציבות במחירים, במיוחד כאשר עולם התיירות מתחיל להתאושש מהשפעת המלחמה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(8):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.כך אתה נראה מנכ"ל ארקיערפי 01/2025/26הגב לתגובה זו0 0תמיד רציתי לדעת איך נראה מנכ"ל החברה הגרועה בישראל...סגור
-
7.עוד דבילמנהל צעצוע 01/2025/26הגב לתגובה זו0 0יש לו מספר בודד של מטוסים כבר מנהל את לוח הטיסות העולמיסגור
-
6.שטויות לא עולות כסף. (ל"ת)ח י 01/2025/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.הצדקה לגזליאיא 01/2025/25הגב לתגובה זו0 0ככה נראות פני הגזל !!! מנכ"ל שמלבד הצדקת הגזל, שולח מסר קרטלי לשאר החברות הישראליות: " אל תורידו מחירים, למרות ( היעדר) התחרות" ככה מבצעים תיאום מחירים וגזל !!! וצר לנו שאנחנו נראים מטומטמים !!!סגור
-
4.אל על לא יורידו טיסות ולא יקטינו קצב (ל"ת)מתמיד 01/2025/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.זהירותיעק ק 01/2025/24הגב לתגובה זו1 0לא טסים ארקיע ומגיעים ליעדים שבחרנו. ארקיע חברת פח אשפה לא טסים ארקיע. ראו הוזהרתםסגור
-
2.איזה קו שיער מרשיםד״ר סרקן 01/2025/24הגב לתגובה זו0 0עוז, שאפוסגור
-
1.אין צורךיעקב 01/2025/24הגב לתגובה זו1 1שנה וחצי כמעט נרדמתם בעמידה ומתי אתם נזכרים? שהחברות האמריקאיות חוזרות. יפה. מעיד על מחשבה עמוקה.סגור