כסף וצרכנות
קרפור סיטי או שופרסל שלי: איזו רשת מזון זולה יותר
השוואה קנייה היא הכרחית לפני כל רכישה. Ice בשיתוף המכון לחקר הקמעונאות בראשותו של ד"ר חזי גור מזרחי, בדקו איפה משתלם לקנות רכישה גדולה
פערי המחירים בין הרשתות בולטים וניכרים. אך הפעם בדקנו את פערי המחירים בקנייה גדולה של אלפי שקלים.
מחקר מקיף שערך המכון לחקר הקמעונאות בשיתוף אתר ice מציג תמונה מפורטת של פערי המחירים בין רשתות השיווק בישראל. סקר מחירים מקיף שנערך בקרב שמונה רשתות שיווק מובילות בישראל חושף תמונת מצב מפתיעה על פערי המחירים בחנויות השכונתיות. המחקר, שבחן סל קניות מגוון הכולל 230 מוצרים מקטגוריות שונות, מצביע על פער משמעותי של יותר מ-13% בין הרשת היקרה ביותר לזולה ביותר.
הרשת הזולה ביותר היא קרפור סיטי עם סל מזון של 3247.57 שקלים ואילו הסקר היקר ביותר הוא של רשת סופר יודה עם סל מזון של 3684.92 שקלים.
הממצא המפתיע ביותר במחקר הוא פערי המחירים החריגים במוצרים בודדים, שמגיעים עד לכדי 1,200% - תופעה שלא נצפתה בשוק הקמעונאי זמן רב. נתון זה מעיד על אסטרטגיית מבצעים דינמית שמפעילות הרשתות, כאשר כל רשת מנסה למשוך צרכנים באמצעות הוזלות משמעותיות במוצרים ספציפיים.
התוצאות מציגות תמונה מעניינת של שינויים בנוף התחרותי: רשת קרפור, שהשיקה למעלה ממאה סניפים בשנתיים האחרונות, מתחילה להתבלט כשחקן משמעותי בתחרות על המחיר לצרכן, רמי לוי, שנחשב באופן מסורתי לאחד משלושת השחקנים המובילים במאבק ביוקר המחיה, לא נמצא במקום הראשון בסל הזול בחנויות השכונתיות, שופרסל שלי האורבנית, למרות שאינה מובילה בסל המשתלם הכולל, מציעה מבצעים אטרקטיביים וחריגים במוצרים ספציפיים.
המחקר מדגיש את המחיר שמשלמים הצרכנים על הנוחות של קניות בחנויות השכונתיות. על פי הממצאים, צרכנים יכולים לחסוך כ-15% על סל הקניות אם יבחרו לערוך את קניותיהם באזורי המסחר המרוחקים ממרכזי הערים. עם זאת, לא כל משק בית יכול להרשות לעצמו את המשאבים הנדרשים - זמן, דלק, ורכב - לביצוע קניות מרוכזות מחוץ לשכונות המגורים.
פערים בין המוצרים בין הרשתות
ד"ר חזי גור מזרחי, מומחה התנהגות צרכנים, מדגיש בראיון לאתר ice את חשיבות התכנון המוקדם: "צרכנים רבים אינם מודעים לפוטנציאל החיסכון הטמון בניהול נכון של צריכת משק הבית. מעקב אחר דפוסי הצריכה החודשיים וביצוע קניות מרוכזות יכולים להוביל לחסכון משמעותי."
עוד ב-
לדבריו, הבעיה המרכזית היא שקניות בחנויות השכונתיות לעתים קרובות מובילות לרכישות אימפולסיביות, מעבר למוצרים הנחוצים להשלמת המלאי הביתי. "כל כניסה לחנות השכונתית חושפת את הצרכן לפיתויים שיווקיים, שלעתים קרובות מובילים להוצאות בלתי מתוכננות," מסביר ד"ר גור מזרחי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה