כסף וצרכנות

סמנכ"ל קבוצת BBB: "החלטנו לספוג את המע"מ עלינו"

בריאיון עם שרון שפירא, סמנכ"ל קבוצת BBB, הוא מדבר על התמודדות עם המלחמה, יוקר המחיה ההתרחבות העסקית
ענת סימן טוב | 
שרון שפירא סמנכל שיווק קבוצת BBB (צילום יחצ)
קבוצת BBB, שנוסדה לפני 25 שנה, היא כיום אחת הרשתות המובילות בתחום ההמבורגרים בישראל. בראיון עם שרון שפירא, סמנכ"ל הקבוצה, הוא משתף אותנו בהתמודדות של החברה עם האתגרים של תקופת המלחמה, יוקר המחיה, חידושי התפריטים וההתרחבות העסקית.
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"וואו, זה היה באמת אתגר לא פשוט. המלחמה השפיעה באופן משמעותי על כל תחום הפנאי, כולל על המסעדות שלנו. קודם כל, הצריכה הלאומית ירדה, אז כל הנושא של סועדים וגם המחירים, עלו והיה קשה לשנע חומרי גלם, במיוחד בגלל המצב הביטחוני בצפון ובדרום. בשבועות הראשונים של המלחמה היה קשה להוציא ירקות וקטיף חקלאי, וגם המצב הכלכלי העולמי עם המלחמה באוקראינה רק הוסיף להקשיים. מצד שני, אנחנו היינו יצירתיים. הצענו הרבה מבצעים, דילים, והיינו מאוד מעורבים בקהילה - תרומות לחיילים ולמפונים, דילים לאנשי כוחות הביטחון, וגם ככה התמודדנו עם הרבה מאוד אתגרים בתחום כוח האדם, שכן לא מעט עובדים שלנו גויסו לצה"ל. הצלחנו להתגבר, כן, בהחלט."
איזה התאמות עשיתם?
"ברגע שהמצב הביטחוני קצת נרגע, הלקוחות התחילו לחזור למסעדות, במיוחד באזורים שהיו יותר שקטים כמו הצפון. זו הייתה תקופה מאוד קשה, אבל התמקדנו בלהעניק ללקוחות 'הפסקה' מהמציאות הקשה, מקום לברוח אליו, להנאות מכל מה שקשור לאוכל טוב, מוזיקה נעימה וחיוך. האסטרטגיה שלנו כללה גם התמקדות בנושאים של אסקפיזם, בריחה מהמציאות לשעה וחצי של חוויה חיובית. המסעדות שלנו תמיד מנסות להיות מקום שכיף לבקר בו, מקום שמעלה חיוך."
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחיה ועליית מחירים?
"החלטנו שלא להעלות מחירים, למרות העלות הגבוהה של חומרי גלם ואפילו עליית מחירי המע"מ ולמעשה לספוג אותו עלינו. המטרה שלנו הייתה לשמור על המחירים ולספק ללקוחות שלנו ערך, במיוחד בתקופה כזו. אנחנו לא רוצים להעמיס על משפחות שמגיעות לאכול במסעדות, ולספוג את העלויות בעצמנו. המטרה הייתה לשמור על ערך הנאמנות של הלקוחות, ולהבטיח שהלקוחות ירגישו שהם מקבלים את התמורה הטובה ביותר עבור כספם. בשורה התחתונה, אנחנו לא מעוניינים לגרום לירידה בכמות הלקוחות, ורוצים להמשיך לספק חוויות טובות, עם אוכל טוב, מוזיקה טובה, וסביבה נוחה ונעימה."
איך מתייחדים בשוק עם כל התחרות מסביב?
"הייחודיות שלנו היא קודם כל מועדון לקוחות, שבשנה האחרונה עבר שינוי משמעותי. עשינו התאמות כדי להעניק ללקוחות תגמולים יותר אישיים, שיתאימו לצרכים שלהם. בנוסף, אנחנו שמים דגש על יצירת חוויות. אנחנו לא רק מביאים אוכל טוב, אלא גם מספקים חוויה הכוללת אווירה נעימה, מוזיקה מצוינת, אוכל שמתעדכן כל הזמן, וקולקציות קינוחים מגניבות. אנחנו גם עובדים הרבה עם ילדים, ויוצרים עבורם תפריט ייחודי שמתאים לטעמים שלהם, תוך כדי שהחוויה עבורם היא שונה ומיוחדת."
קניתם את רשת מזון מקסיקנית. מה עומד מאחורי זה?
"נכון, קנינו מותג בתחום האוכל המקסיקני RAPIDOS, וזה נועד להרחיב את תחום הפעילות שלנו. הקבוצה שלנו מתמחה בניהול מותגים, וזה תחום שאנחנו יודעים להקפיץ ולהפוך אותו למצליח. ראינו פוטנציאל במותג הזה כי הוא מציע אוכל עם טעמים שנוגעים בלב הקהל הישראלי – אוכל עם הרבה חריף, עוצמה ותשוקה. עשינו מחקר שוק והגענו למסקנה שאין בישראל הרבה מקומות שמציעים אוכל מקסיקני אותנטי ואנחנו רואים כאן פוטנציאל להתפשטות משמעותית."
ההתרחבות הזו לא נשמעת כאילו זה מסתפק רק בהמבורגרים. אתם רוצים להיות מעצמה קולינרית?
"כן, בהחלט. המטרה שלנו היא להמשיך להתרחב ולגוון את הפעילות הקולינרית. אנחנו כבר לא רק המבורגרים. כבר עכשיו אנחנו עובדים על פיתוח מותגים חדשים, ואנחנו בוחנים כל הזמן אפשרויות לפתח סניפים נוספים. אנחנו גם רוצים לבדוק את האפשרות להקים רשתות בתחום הפיצות, חלבי או כל תחום קולינרי אחר שיהיה לו פוטנציאל כלכלי ויתחבר טוב לקהל הישראלי."
איך אתם מתייעלים?
"אנחנו מאוד מודעים לכך שהטכנולוגיה משתנה כל הזמן, ובמיוחד בתחום המסעדנות. יש לנו אפליקציה ששדרגנו בשנים האחרונות, שמאפשרת ללקוחות להזמין בקלות, לראות את התפריט, להשתתף במבצעים ולהתעדכן בחוויות חדשות שאנחנו מציעים. בנוסף, השקענו במערכות ניהול משאבים ומלאי שמייעלות את העבודה והופכות את כל התהליך ליותר חלק ויעיל. כל הסיפור של המשלוחים, למשל, השתדרג משמעותית מאז הקורונה, ולמדנו איך לשפר את חווית הלקוח גם כשלא נמצא פיזית במסעדה."
האם אתם שוקלים להתרחב לחו"ל?
"יש תמיד שיחות על האפשרות להתרחב לחו"ל, במיוחד לאור ההצלחה של BBB בישראל. אנחנו לא שוללים את זה, אבל אנחנו בודקים את זה בצורה מאוד מדוקדקת. יש הרבה הבדל בין פתיחה של סניף במיקום חדש בישראל לבין פתיחה של סניף מעבר לים. מדובר בהשקעה הרבה יותר גדולה ויש צורך להתאים את המותג לשוק המקומי. אנחנו מקפידים על כל פרט, ואם יגיע הזמן – כמובן שנשקול את האפשרות להתרחב למדינות נוספות."
מהם האתגרים הגדולים ביותר שאתה רואה היום בתחום המסעדנות?
"אני חושב שהאתגר המרכזי הוא יציבות בשוק, במיוחד אחרי תקופת הקורונה. היום יש לנו גם אתגרים של עלויות גבוהות של חומרי גלם, כוח אדם, וגם את האתגר של שמירה על איכות השירות ברמה גבוהה תוך כדי התמודדות עם מציאות כלכלית משתנה. השוק מתפתח כל הזמן ויש הרבה תחרות – צריך להיות תמיד בחוד החנית, עם חדשנות ושירות ברמה גבוהה. האתגר הכי גדול הוא למצוא את האיזון בין שמירה על איכות השירות לבין שמירה על עלויות שיאפשרו להמשיך ולהיות רווחיים."
מה הצעדים הבאים של קבוצת BBB?
"אנחנו לא שוקלים להוריד את הרגל מהגז. כל הזמן ממשיכים קדימה, פותחים סניפים חדשים, בודקים שווקים חדשים ומותגים חדשים. המטרה שלנו היא להמשיך להתפתח ולהגיב מהר לצרכים של השוק. אנחנו בודקים כל הזמן את הכיוונים האפשריים להתרחבות, ומאוד מאמינים במותג שאנחנו בונים ובאופן שבו אנחנו מנהלים את הקבוצה."
הריאיון הזה מצייר תמונה רחבה על ההתמודדות של קבוצת BBB עם אתגרים עכשוויים, מדגיש את החשיבות של חוויית הלקוח וחדשנות, ומעיד על תחום הקולינריה בישראל שממשיך להתרחב ולחדש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה