כסף וצרכנות

מכה לתחבורה הציבורית: "הנוסעים לא באים ואין כסף להשקיע בתשתיות"

בשעה שבמשרד התחבורה ממשיכים להלל את רפורמת "צדק תחבורתי" של השרה מירי רגב, במשרד האוצר חושפים תמונת מצב עגומה: "הסבסוד קפץ ב-400% מאז 2010, ולמרות זאת הנוסעים לא באים ואין כסף להשקעה בתשתיות. צריך להעלות את המחיר"
מערכת ice |  29
בצלאל סמוטריץ', מירי רגב (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל)
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, נאם הבוקר (חמישי) בכנס התחבורה הציבורית של ארגון "תחבורה היום ומחר". בדבריו, בן זקן הרבה לפאר ולהדר את רפורמת "צדק תחבורתי" שקודמה על ידי שרת התחבורה מירי רגב במסגרתה, בוצעו הוזלות במחירי התחבורה הציבורית עבור חלק מהציבור הישראלי. 
עם זאת, במשרד התחבורה לא מתייחסים לכך שעל מנת לממן את הרפורמה הזו השרה רגב סיכמה עם משרד האוצר והעומד בראשו בצלאל סמוטריץ' להעלות בתחילת השנה הבאה את תעריפי התחבורה הציבורית ב-2 שקל עבור כלל הציבור.
באותו בוקר, שעה לפני נאומו של בן זקן נציגת משרד האוצר רפרנטית התחבורה שחר בר, חשפה פרטים אודות הסבסוד שהמדינה מבצעת בתחבורה הציבורית וטענה שהכסף לא מושקע בנושא הנכון: "תקציב הסובסידיה קפץ ב-400% מאז 2010, ולמרות זאת הנוסעים לא באים מספיק ואין כסף להשקעה בתשתיות. צריך להעלות את המחיר. אחרי 'צדק תחבורתי' – 75% מהנוסעים הולכים לשלם בהנחה, זה נתון משוגע שלא קיים בשום מקום בעולם. אנחנו הולכים להיות עם 90% סבסוד לעומת כ-50% בעולם". 
נסביר כי שלפי הטענות של משרד האוצר, למרות שבוצעו לאורך השנים מהלכים רבים על מנת למשוך את הנוסעים ולהעלות את מספרי הנוסעים בתחבורה ציבורית וצמצום השימוש ברכב הפרטי, המספרים לא רשמו עלייה משמעותית ונשארו רחוקים מהממוצע העולמי. ברשימת הצעדים שננקטו ניתן למנות השקעות ענק והגדלת הסבסוד. באוצר טוענים שהסיבה לכך תמונה בעובדה בהחלטה להשקיע את התקציב הקיים במקומות הלא נכונים. 
על פי נתון נוסף ממשרד האוצר, מחצית מההוצאות מוקדשות לקווים בין-עירוניים, בעוד שעיקר הביקוש נמצא בקווים עירוניים. בממוצע, בקו בין-עירוני נוסעים רק 11 נוסעים, שהם כ-50% מהתפוסה הממוצעת בקו עירוני.
בשנה שעברה, נרשמה עלייה של 2% בלבד בכמות הנוסעים בקווים האזוריים, כשבקווים העירוניים שיעור העלייה הגיע ל-78%. לפי טענות האוצר הסיבות לכך תמונות בתדירות הנמוכה וחוסר הזמינות של השירות, מה שהופך את התחבורה הציבורית בישראל ללא יעילה. 
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, התייחס לדבריה של נציגת משרד האוצר שחר בר וטען כי: "באוצר צריכים להגיד את מה שהם צריכים להגיד ואנחנו צריכים לעשות את מה שצריך לעשות".
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    הבעיה שרת התחבורה
    אהרון לדיזנסקי 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא מבינה כלום שהחלפה שרה שלא הבינה כלום. זה כל כך פשוט שאנשים עומדים בתחנות והאוטבוס לא מגיע או לא עוצר מכל מני סיבות, אנשים רצינים נכנסים בעובי הקורה ופוטרים את הבעיות. אין אוטובוסים כי אין נהגים כי השכר שלהם נמוך. אלה דברים שנתן לפטור. אם רוצים. אבל שרוצים רעיונות בטלבזיה במקום לעבוד זאת התוצאה
    סגור
  • 25.
    מה ?
    אזרחית 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נשאר כסף בקופה לנסיעות התענוגות של מירי רקב לקניות בחנויות יוקרה ?
    סגור
  • 24.
    אולי כי שני האפסים הכושלים שוב נכשלו (ל"ת)
    דוד 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    תחנות מרוחקות,אין רצף נורמלי..חבל
    פשוט להבין 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דמיינו שאתם צריכים להגיע ליעד מסויים ועליתם על הרכבת הקלה...וכעת אתם ממתינים לאוטובוס... הוא מגיע עוד כשעה...זה נורא... או שעליתם על רכבת...והתחנה היחידה שלה כמה קמ מהעיר...מדוע אין לרכבות תחנות בתוך העיר...למה חייבים לנסוע עם רכב עד לרכבת ומהרכבת...זה נורא וזה מאבד את החשק לעלות לרכבות...רק מי שלחוץץץץ יעלה חרכבת
    סגור
  • 22.
    משרד התחבורה
    מוטי 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    75 שנה לימדתם את האזרחים לא לסמוך על התחבורה אז כולם סומכים על הרכב הפרטי .
    סגור
  • טען עוד
  • אגד
    דפנה 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לחכות לאוטובוס לאחר לכל מקום מחכים מחכים מחכים ואז מגיעים 3 אוטובוסים אחד אחר השני ועוד האוטובוסים הארוכים של קו 171 בתוך העיר חולון אני נאלצת כל פעם לבטל או לאחר לכל מקום שאני צריכה ואני שואלת שאלה פשוטה מה הגיון שבאים 3 אוטובוסים ביחד ואין נפש חיה שמחכה בתחנה ?
    סגור
  • 21.
    כי רבע יותר משליש
    חחחח 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה אנחנו נראים ראינו בהזמנת הקרונות שלא התאימו לרציף. פשוט בושה. הביב ממנה כושלים. בכל תחום, בביטחון. בכלכלה, בחינוך ומעמד האישה...כולם כושלים. מזל שבא עוד התעשת. רק לא וינטר
    סגור
  • 20.
    רגב וחבריה בכנסת צריכים לנסות להגיע מתל אביב לחולון
    יאוש 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק חודש אחד ינסו להגיע מעיר לעיר או אפילו בתוך העיר חולון. זוועה. תחווה מדינת עולם שלישי. אוטובוסים מזוהמים, ישנים, קופצנים ונסיעות בפקקים שלא נגמרים. מייאש. לא מהודו צריך ללמוד אלא ללכת ליפן/אירופה שם הכל מתקתק לפי לוח זמנים ואפשר לסמוק על זה וכמובן הכל מצוחצח.
    סגור
  • 19.
    תפסיקו עם הנת״צים. תתחילו להביא אוטובוסים.
    ברק 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגיע מהבית שלי לעבודה באוטובוס לוקח שעה וארבעים וחמש דקות. אני צריך לעבור ארבע אוטובוסים בשביל 22 ק״מ. רוב הזמן המתבזבז זה בכלל בהמתנה לאוטובוסים כי אין מספיק תדירות אוטובוסים. באוטו הנסיעה לוקחת לי כשעה. אני נכנס ישר לאוטו ממוזג מהבית. אם יורד גשם אני לא נרטב בגלל תחנות המתנה סוג ד׳. אני מחנה את הרכב בחניון התת קרקעי בעבודה. איך אתם רוצים שנעבור לתחב״צ אם הנסיעה הופכת לסיוט בהמתנה ודילוגים בן אוטובוסים.
    סגור
  • 18.
    טעויות כתיבה והגהה
    מאיר 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעשו הגהה לכתבות שלכם. זה צורם לראות שכותבים "הסיבות לכך תמונות" במקום "הסיבות לכך טמונות" או שוב אותה שגיאה: "באוצר טוענים שהסיבה לכך תמונה" במקום "הסיבה לכך "טמונה" וזו לא פעם ראשונה. אתם צריכים דחוף אנשים לתפקידי הגהה או עריכה לשונית
    סגור
  • 17.
    העלתם מחיר תעלו את זמן התיקוף ל120 דקות
    נוסע בתחב''צ 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מעלים ללא תמורה
    סגור
  • 16.
    נבלות
    שיר 12/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות
    סגור
  • 15.
    במדינה מתוקנת המושחתת היתה בנווה תירצה (ל"ת)
    תירצה נווה 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 14.
    לכו תעודגו את הביוב שלכם ביהיבטים כל יום תאונות (ל"ת)
    חי 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 13.
    מירי רקב
    אייזנשטיין 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כלומניקית שהתקדמה בצבא דרך הלשון
    סגור
  • 12.
    "2שקל"
    חיים 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חחחחח
    סגור
  • 11.
    רגב סמוטריץ
    משה 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אסון לאומי אסון למדינת ישראל.גמרו את קופת המדינה
    סגור
  • 10.
    שרת התחבוחרא
    דני קיי 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    השרים משרתים את עצמם ואת בית המלוכה ביבי הקטר ושרה המנוע שמניע את הקטר ברכבת לאבדון
    סגור
  • 9.
    מעודדים אנשים להתבטל בישיבות ואז הם עניים ואז מסבס
    מר הפקרה 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הממשלה מעודדת ה2ס המדינה
    סגור
  • 8.
    מי שהיה צריך לפטר זאת מירי רגב, במקום גלנט
    ששון 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שרת התחבורה הגרועה בהיסטוריה.
    סגור
  • 7.
    למדינת ישראל יש הצלחות או לקחים. למירי רגב יש לקחים. (ל"ת)
    Raffl 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    רקובה
    פטריוט 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    16 0
    מירי רקב היהלומנית. איפה שאת נוגעת לא גודל עשב. הריקבון שלך עם המינוים הרקובים שלך מתפשט בכל המדינה
    סגור
  • 5.
    תחבורה ציבורית (ל"ת)
    יב 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    תחבורה
    שחר 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 4
    תשקיעו באזורי הפריפריה ותורידו מהמרכז. כמובן הורדת מחירים
    סגור
  • 3.
    בקשר לכתבה כנסו
    דורי 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ומה לגבי האזרחים התיקים מגיל 67 לנסיעות חינם אמו שהבטיחה מירי רגב מתי זה יכנס לפועל?
    סגור
  • כשתגיע לגיל 75 (ל"ת)
    דני קיי 12/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • פתי
    פטריוט 12/2024/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כשיצמחו לך שערות על כף היד
    סגור
  • 2.
    את מירי רקב מעניין רק היהלומים
    מיקי 12/2024/12
    הגב לתגובה זו
    26 2
    משרד התחבורע קורס, מנהלים עוזבים כסף נשפך כמים ומתבזבז על גחמות של השרה מירי רקב
    סגור
  • 1.
    תעלו את מחירי הנסיעה עוד. יבואו. (ל"ת)
    דוד כ. 12/2024/12
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור