כסף וצרכנות
מכה לתחבורה הציבורית: "הנוסעים לא באים ואין כסף להשקיע בתשתיות"
בשעה שבמשרד התחבורה ממשיכים להלל את רפורמת "צדק תחבורתי" של השרה מירי רגב, במשרד האוצר חושפים תמונת מצב עגומה: "הסבסוד קפץ ב-400% מאז 2010, ולמרות זאת הנוסעים לא באים ואין כסף להשקעה בתשתיות. צריך להעלות את המחיר"
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן, נאם הבוקר (חמישי) בכנס התחבורה הציבורית של ארגון "תחבורה היום ומחר". בדבריו, בן זקן הרבה לפאר ולהדר את רפורמת "צדק תחבורתי" שקודמה על ידי שרת התחבורה מירי רגב במסגרתה, בוצעו הוזלות במחירי התחבורה הציבורית עבור חלק מהציבור הישראלי.
עם זאת, במשרד התחבורה לא מתייחסים לכך שעל מנת לממן את הרפורמה הזו השרה רגב סיכמה עם משרד האוצר והעומד בראשו בצלאל סמוטריץ' להעלות בתחילת השנה הבאה את תעריפי התחבורה הציבורית ב-2 שקל עבור כלל הציבור.
באותו בוקר, שעה לפני נאומו של בן זקן נציגת משרד האוצר רפרנטית התחבורה שחר בר, חשפה פרטים אודות הסבסוד שהמדינה מבצעת בתחבורה הציבורית וטענה שהכסף לא מושקע בנושא הנכון: "תקציב הסובסידיה קפץ ב-400% מאז 2010, ולמרות זאת הנוסעים לא באים מספיק ואין כסף להשקעה בתשתיות. צריך להעלות את המחיר. אחרי 'צדק תחבורתי' – 75% מהנוסעים הולכים לשלם בהנחה, זה נתון משוגע שלא קיים בשום מקום בעולם. אנחנו הולכים להיות עם 90% סבסוד לעומת כ-50% בעולם".
נסביר כי שלפי הטענות של משרד האוצר, למרות שבוצעו לאורך השנים מהלכים רבים על מנת למשוך את הנוסעים ולהעלות את מספרי הנוסעים בתחבורה ציבורית וצמצום השימוש ברכב הפרטי, המספרים לא רשמו עלייה משמעותית ונשארו רחוקים מהממוצע העולמי. ברשימת הצעדים שננקטו ניתן למנות השקעות ענק והגדלת הסבסוד. באוצר טוענים שהסיבה לכך תמונה בעובדה בהחלטה להשקיע את התקציב הקיים במקומות הלא נכונים.
על פי נתון נוסף ממשרד האוצר, מחצית מההוצאות מוקדשות לקווים בין-עירוניים, בעוד שעיקר הביקוש נמצא בקווים עירוניים. בממוצע, בקו בין-עירוני נוסעים רק 11 נוסעים, שהם כ-50% מהתפוסה הממוצעת בקו עירוני.
בשנה שעברה, נרשמה עלייה של 2% בלבד בכמות הנוסעים בקווים האזוריים, כשבקווים העירוניים שיעור העלייה הגיע ל-78%. לפי טענות האוצר הסיבות לכך תמונות בתדירות הנמוכה וחוסר הזמינות של השירות, מה שהופך את התחבורה הציבורית בישראל ללא יעילה.
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, התייחס לדבריה של נציגת משרד האוצר שחר בר וטען כי: "באוצר צריכים להגיד את מה שהם צריכים להגיד ואנחנו צריכים לעשות את מה שצריך לעשות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(29):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
26.הבעיה שרת התחבורהאהרון לדיזנסקי 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0שלא מבינה כלום שהחלפה שרה שלא הבינה כלום. זה כל כך פשוט שאנשים עומדים בתחנות והאוטבוס לא מגיע או לא עוצר מכל מני סיבות, אנשים רצינים נכנסים בעובי הקורה ופוטרים את הבעיות. אין אוטובוסים כי אין נהגים כי השכר שלהם נמוך. אלה דברים שנתן לפטור. אם רוצים. אבל שרוצים רעיונות בטלבזיה במקום לעבוד זאת התוצאהסגור
-
25.מה ?אזרחית 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0לא נשאר כסף בקופה לנסיעות התענוגות של מירי רקב לקניות בחנויות יוקרה ?סגור
-
24.אולי כי שני האפסים הכושלים שוב נכשלו (ל"ת)דוד 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0סגור
-
23.תחנות מרוחקות,אין רצף נורמלי..חבלפשוט להבין 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0דמיינו שאתם צריכים להגיע ליעד מסויים ועליתם על הרכבת הקלה...וכעת אתם ממתינים לאוטובוס... הוא מגיע עוד כשעה...זה נורא... או שעליתם על רכבת...והתחנה היחידה שלה כמה קמ מהעיר...מדוע אין לרכבות תחנות בתוך העיר...למה חייבים לנסוע עם רכב עד לרכבת ומהרכבת...זה נורא וזה מאבד את החשק לעלות לרכבות...רק מי שלחוץץץץ יעלה חרכבתסגור
-
22.משרד התחבורהמוטי 12/2024/15הגב לתגובה זו0 075 שנה לימדתם את האזרחים לא לסמוך על התחבורה אז כולם סומכים על הרכב הפרטי .סגור
- טען עוד
-
אגדדפנה 12/2024/15הגב לתגובה זו1 0לחכות לאוטובוס לאחר לכל מקום מחכים מחכים מחכים ואז מגיעים 3 אוטובוסים אחד אחר השני ועוד האוטובוסים הארוכים של קו 171 בתוך העיר חולון אני נאלצת כל פעם לבטל או לאחר לכל מקום שאני צריכה ואני שואלת שאלה פשוטה מה הגיון שבאים 3 אוטובוסים ביחד ואין נפש חיה שמחכה בתחנה ?סגור
-
21.כי רבע יותר משלישחחחח 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0ככה אנחנו נראים ראינו בהזמנת הקרונות שלא התאימו לרציף. פשוט בושה. הביב ממנה כושלים. בכל תחום, בביטחון. בכלכלה, בחינוך ומעמד האישה...כולם כושלים. מזל שבא עוד התעשת. רק לא וינטרסגור
-
20.רגב וחבריה בכנסת צריכים לנסות להגיע מתל אביב לחולוןיאוש 12/2024/15הגב לתגובה זו1 0רק חודש אחד ינסו להגיע מעיר לעיר או אפילו בתוך העיר חולון. זוועה. תחווה מדינת עולם שלישי. אוטובוסים מזוהמים, ישנים, קופצנים ונסיעות בפקקים שלא נגמרים. מייאש. לא מהודו צריך ללמוד אלא ללכת ליפן/אירופה שם הכל מתקתק לפי לוח זמנים ואפשר לסמוק על זה וכמובן הכל מצוחצח.סגור
-
19.תפסיקו עם הנת״צים. תתחילו להביא אוטובוסים.ברק 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0להגיע מהבית שלי לעבודה באוטובוס לוקח שעה וארבעים וחמש דקות. אני צריך לעבור ארבע אוטובוסים בשביל 22 ק״מ. רוב הזמן המתבזבז זה בכלל בהמתנה לאוטובוסים כי אין מספיק תדירות אוטובוסים. באוטו הנסיעה לוקחת לי כשעה. אני נכנס ישר לאוטו ממוזג מהבית. אם יורד גשם אני לא נרטב בגלל תחנות המתנה סוג ד׳. אני מחנה את הרכב בחניון התת קרקעי בעבודה. איך אתם רוצים שנעבור לתחב״צ אם הנסיעה הופכת לסיוט בהמתנה ודילוגים בן אוטובוסים.סגור
-
18.טעויות כתיבה והגההמאיר 12/2024/15הגב לתגובה זו1 0תעשו הגהה לכתבות שלכם. זה צורם לראות שכותבים "הסיבות לכך תמונות" במקום "הסיבות לכך טמונות" או שוב אותה שגיאה: "באוצר טוענים שהסיבה לכך תמונה" במקום "הסיבה לכך "טמונה" וזו לא פעם ראשונה. אתם צריכים דחוף אנשים לתפקידי הגהה או עריכה לשוניתסגור
-
17.העלתם מחיר תעלו את זמן התיקוף ל120 דקותנוסע בתחב''צ 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0רק מעלים ללא תמורהסגור
-
16.נבלותשיר 12/2024/15הגב לתגובה זו0 0נבלותסגור
-
15.במדינה מתוקנת המושחתת היתה בנווה תירצה (ל"ת)תירצה נווה 12/2024/14הגב לתגובה זו5 0סגור
-
14.לכו תעודגו את הביוב שלכם ביהיבטים כל יום תאונות (ל"ת)חי 12/2024/14הגב לתגובה זו4 0סגור
-
13.מירי רקבאייזנשטיין 12/2024/14הגב לתגובה זו8 0כלומניקית שהתקדמה בצבא דרך הלשוןסגור
-
12."2שקל"חיים 12/2024/14הגב לתגובה זו3 0חחחחחסגור
-
11.רגב סמוטריץמשה 12/2024/14הגב לתגובה זו5 0אסון לאומי אסון למדינת ישראל.גמרו את קופת המדינהסגור
-
10.שרת התחבוחראדני קיי 12/2024/14הגב לתגובה זו6 0השרים משרתים את עצמם ואת בית המלוכה ביבי הקטר ושרה המנוע שמניע את הקטר ברכבת לאבדוןסגור
-
9.מעודדים אנשים להתבטל בישיבות ואז הם עניים ואז מסבסמר הפקרה 12/2024/14הגב לתגובה זו3 0הממשלה מעודדת ה2ס המדינהסגור
-
8.מי שהיה צריך לפטר זאת מירי רגב, במקום גלנטששון 12/2024/13הגב לתגובה זו6 0שרת התחבורה הגרועה בהיסטוריה.סגור
-
7.למדינת ישראל יש הצלחות או לקחים. למירי רגב יש לקחים. (ל"ת)Raffl 12/2024/13הגב לתגובה זו3 0סגור
-
6.רקובהפטריוט 12/2024/13הגב לתגובה זו16 0מירי רקב היהלומנית. איפה שאת נוגעת לא גודל עשב. הריקבון שלך עם המינוים הרקובים שלך מתפשט בכל המדינהסגור
-
5.תחבורה ציבורית (ל"ת)יב 12/2024/13הגב לתגובה זו2 1סגור
-
4.תחבורהשחר 12/2024/13הגב לתגובה זו0 4תשקיעו באזורי הפריפריה ותורידו מהמרכז. כמובן הורדת מחיריםסגור
-
3.בקשר לכתבה כנסודורי 12/2024/13הגב לתגובה זו8 0ומה לגבי האזרחים התיקים מגיל 67 לנסיעות חינם אמו שהבטיחה מירי רגב מתי זה יכנס לפועל?סגור
-
כשתגיע לגיל 75 (ל"ת)דני קיי 12/2024/14הגב לתגובה זו1 3סגור
-
פתיפטריוט 12/2024/13הגב לתגובה זו4 0כשיצמחו לך שערות על כף הידסגור
-
2.את מירי רקב מעניין רק היהלומיםמיקי 12/2024/12הגב לתגובה זו26 2משרד התחבורע קורס, מנהלים עוזבים כסף נשפך כמים ומתבזבז על גחמות של השרה מירי רקבסגור
-
1.תעלו את מחירי הנסיעה עוד. יבואו. (ל"ת)דוד כ. 12/2024/12הגב לתגובה זו17 2סגור