כסף וצרכנות

חודש הקניות העולמי יוצא לדרך: כך תוכלו לתמוך בבתי עסק בישראל

חודש הקניות המקוונות העולמי יחל עם אירוע הקניות הישראלי שיתקיים ב-6-7.11.  האירוע מצוין בסימן תמיכה בעסקים ישראליים בתקופה הקשה שהם עוברים. מנכ"ל Google בישראל: "ShoppingIL החל כיוזמה של Google לחזק ולקדם את תעשיית המסחר המקוון בישראל, ואחרי 11 שנים שהפרויקט הזה פועל בהצלחה"

מערכת ice | 
ShoppingIL by Google - אירוע הקניות המקוונות הישראלי הגדול של חודש נובמבר (צילום freepik, shutterstock)
זו השנה ה-11 ברציפות, שחודש הקניות המקוונות העולמי ייפתח עם ShoppingIL by Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת שיתקיים ב-6-7.11. השנה, האירוע עוסק  בתמיכה בעסקים ישראליים בתקופה הקשה שהם עוברים. באירוע החגיגי שיתקיים בחודש נובמבר, צפויים להשתתף למעלה מ- 2,300 עסקים וההרשמה עדיין נמשכת גם כעת, כשבוע לפני תחילת ימי המכירות.
כ-300 עסקים מהדרום ומהצפון משתתפים באירוע המיוחד, עשרות מישובים מפונים וכ-150 עסקים בבעלות של מילואימניקים בשירות פעיל לאורך המלחמה. למעלה מ-100 מבעלי העסקים הצהירו כי העסק שבבעלותם נמצא בסכנת סגירה בעקבות המלחמה. עוד נודע, כי אחד מכל שלושה עסקים שמשתתפים השנה בימי המכירות, מייצר בישראל. 
למעלה משליש מהעסקים המשתתפים הם עסקים משפחתיים המעסיקים שניים או יותר מבני משפחה אחת ומספר דומה של עסקים הינם עסקים בבעלות נשית. כ-20% מהעסקים משתתפים השנה בפעם הראשונה ב- ShoppingIL.
לאחר שבשנה שעברה התקיימו ימי המכירות במשך קרוב לחודשיים, האירוע החגיגי חוזר למתכונת של 48 שעות, בן ישראלים רבים יוכלו לגלות מותגים חדשים, לתמוך בעסקים מקומיים וליהנות ממבצעים משתלמים על מוצרי כחול לבן. 
המלחמה רק הדגישה את חשיבות התמיכה בעסקים המקומיים, וגם את הרצון של הישראלים לקנות כחול-לבן. מיד לאחר פרוץ המלחמה, ב-7 באוקטובר 2023, נרשמה עלייה משמעותית בחיפוש ב-Google אחר אתרי מסחר מקומיים לעומת אתרים בינ"ל, והמספרים המשיכו לטפס לאחר מכן. ב-8.11.2023, היום הראשון של ShoppingIL בשנה שעברה, 72% מהחיפושים ב-Google היו של אתרי מסחר מקומיים, לעומת 28% בלבד של אתרים בינ"ל.
מגמה זו המשיכה גם לאורך השנה הנוכחית. בחודשים ינואר-אוקטובר 2024, חלה עלייה של כ-3% בחיפוש אתרי מסחר מקומיים לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת (טרום המלחמה), לעומת ירידה בחיפוש אתרי מסחר בינ"ל.
עוד עולה מנתוני החיפושים ב-Google, שמשנה לשנה הקהל הישראלי הופך מודע יותר ויותר לימי הקניות בנובמבר, מתזמן מראש את הקניות שלו ברשת לחודש זה, וכן מתחיל את הקניות שלו מוקדם יותר במהלך החודש. ב-2023 חיפושי הקניות במהלך חודש נובמבר גדלו לפי 2 מהממוצע השנתי.
ברק רגב, מנכ"ל Google בישראל, מסר: "ShoppingIL החל כיוזמה של Google לחזק ולקדם את תעשיית המסחר המקוון בישראל, ואחרי 11 שנים שהפרויקט הזה פועל בהצלחה - אני חושב שהוא מעולם לא היה חשוב כמו היום. במיוחד בתקופה הקשה הזאת, עם כל האתגרים שעומדים בפני בעלי עסקים בישראל, אנחנו שמחים וגאים לתמוך בהם, תוך  שאנחנו מאפשרים לצרכנים חווית קנייה טובה ומשתלמת יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה