כסף וצרכנות

שעון החורף בישראל יבוטל? "עולה למשק 353 מיליון שקל בשנה"

כמה עולה לנו המעבר לשעון חורף ביום ראשון הקרוב? נשיא התאחדות התעשיינים קורא לבטל את המעבר: “שעון החורף מיותר. לאור התרומה העצומה של שעון הקיץ לכלכלה יש להחיל אותו לאורך כל השנה. זה נכון תמיד ובמיוחד בעת הזאת"
מערכת ice |  2
שעון חורף (צילום freepik, pexels)
בלילה שבין שבת לראשון, בשעה 2:00, נזיז את השעון שעה אחת אחורה לשעה 1:00 וישראל תעבור לשעון חורף. אמנם נרוויח באותו לילה עוד שעת שינה, אך הימים יתקצרו וניאלץ להשלים עם שעות חשכה רבות יותר.
מבדיקת אגף כלכלה של התאחדות התעשיינים לקראת החלת שעון החורף בישראל, עולה כי למשק עדיף להישאר בשעון קיץ. נתוני הבדיקה העלו כי התועלת הכלכלית של המשך שעון הקיץ למשק, לעומת שעון החורף, עומדת על כ-353 מיליון שקל - הפרש אשר הופך את החלת שעון הקיץ לכדאית יותר למשק.
לדברי התאחדות התעשיינים, החיסכון באנרגיה מהחלת שעון הקיץ עומד על כ-113 מיליון שקל, והתרומה בגידול המכירות בענפי הבילוי, הפנאי והתיירות כתוצאה מהחלת שעון הקיץ עשויה להגיע לכדי 240 מיליון שקל בשנה. כמו כן, החלת שעון קיץ על כל ימות השנה תחסוך למשק עוד 70 מיליון שקל בשנה עקב חיסכון נוסף בחשמל.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "שעון החורף בישראל מיותר לחלוטין. לשעון הקיץ לעומת זאת ישנה תרומה עצומה לכלכלה ועל כן עדיף להחיל אותו לאורך כל השנה. הממשלה בדקה את הנושא בעבר והחליטה לבטל את שעון החורף, אך לא השלימה את המהלך. אולם כעת במצב הכלכלי הנוכחי ולאור המלחמה יש ליישם החלטה זו באופן מיידי".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה יבוטל. עוד מעט החרדים ידאגו שיהיה גם בקיץ.
    hguy 10/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעשית תמים. זה עוד מכשיר לתקוע קוץ בעין של החילונים. רק בשל התענוג הזה לא יבוטל.
    סגור
  • 1.
    צריך שעון קיץ בחורף, ושעון חורף בקיץ.
    ליבי 10/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שהמוח שלו עוד לא קלט: צריך להפעיל שעון קיץ בחורף כדי להוסיף לילדים עוד שעה של אור לפעילות בסוף היום, ואז שקיעה תהיה בשעה 17.30 ולא ב 16.30. ובקיץ להפעיל שעון חורף, ואז השקיעה תהיה בשעה 18.30 ולא ב 19.30. יהפוך את החיים לקצת יותר נורמליים.
    סגור