כסף וצרכנות

מחירי השתייה בישראל שוב מתייקרים: אלו המותגים שיזנקו ב-6.8%

?זוהי העלאת מחירים שנייה בתוך שנה וחצי של יפאורה, לאחר שביוני 2023 העלתה החברה את מחיריה ב-6.8%. המהלך משקף את המציאות הכלכלית המורכבת בשוק המזון והמשקאות בישראל, ועשוי להוביל לגל התייקרויות נוסף בענף
מערכת ice |  9
משקאות מתוקים - אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
חברת המשקאות יפאורה, מהמובילות בשוק הישראלי, הודיעה לאחרונה על כוונתה להעלות את מחירי מוצריה בשיעור של עד 6% החל מתחילת דצמבר. החברה, הנמצאת בשליטת חברת קרור של שלמה רודב ורוני גת, מנמקת את המהלך בעליית תשומות הייצור והתייקרות חומרי הגלם.
על פי הפרסום בדה מרקר, זוהי העלאת מחירים שנייה בתוך שנה וחצי, לאחר שביוני 2023 העלתה החברה את מחיריה ב-6.8%. המהלך משקף את המציאות הכלכלית המורכבת בשוק המזון והמשקאות בישראל, ועשוי להוביל לגל התייקרויות נוסף בענף.

למרות ירידה של כ-11% בהכנסות ברבעון השני של 2024, בעיקר עקב ירידה במכירות המים המינרליים של עין גדי, יפאורה הצליחה להגדיל את שיעור הרווחיות הגולמית שלה ל-45.2% מההכנסות, לעומת 43.5% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מייחסת שיפור זה לגידול במכירות של מוצרים אחרים בקבוצה ולשינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים. עם זאת, הרווח הנקי של החברה ירד ב-8.6% והסתכם ב-34 מיליון שקל ברבעון השני.
אחד האתגרים המשמעותיים שעמם מתמודדת יפאורה הוא אובדן ההכנסות מהפצת מוצרי מי עדן, לאחר שזו העבירה את ההפצה לחברת טמפו. למרות זאת, החברה מדווחת כי הצליחה לצמצם את ההשפעה השלילית של מהלך זה על ידי הגדלת מכירות של מוצרים אחרים בקבוצה ושיפור בתמהיל המוצרים. יכולתה של יפאורה להתאים את אסטרטגיית המכירות שלה לשינויים בשוק מדגישה את הגמישות והיכולת התחרותית שלה בענף תחרותי זה.
העלאת המחירים של יפאורה מעלה שאלות רחבות יותר לגבי מגמות המחירים בשוק המזון והמשקאות בישראל. בעוד שחברות מצדיקות את העלאות המחירים בעליית עלויות הייצור, צרכנים ורגולטורים מביעים דאגה מההשפעה על יוקר המחיה. המתח בין הצורך של חברות לשמור על רווחיות לבין הלחץ הציבורי להוריד מחירים ממשיך להיות נושא מרכזי בשיח הכלכלי-חברתי בישראל. ככל שחברות נוספות ילכו בעקבות יפאורה, יתכן שנראה התערבות רגולטורית מוגברת או שינויים בהרגלי הצריכה של הציבור.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    תאות ממון כסף כסף
    גו 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרויחו רק 34 מיליון שילכו לעזאזל שהצרכנים האדיוטים יפסיקו לקנות טת השתיה שלהם ותראו אייך הם מורידים את המחירים נבלות גדולות אני איתם גמרתי שילכו לעזאזל
    סגור
  • 8.
    ביחד ננצח. חחחחח
    מישהו 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביחד נעשוק את אזרחי ישראל.
    סגור
  • 7.
    מדינה עושקת אזרחיה
    ליאור 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על מה ולמה כל שני וחמישי מעלים במדינה מחירים.במקרה המנויים הזה של המשקאות זה ממש זועק לשמיים החזירות הזאת.
    סגור
  • 6.
    זה יפאורה - זה מכוערת אורה. חרם על ספרינג!! (ל"ת)
    עזו 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    חרם צרכני
    אופיר 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מציע לכולם שלא לרכוש את המוצרים שלהם במשך 4 חודשים , מבטיח לכם שהמחירים ירדו .... רק חרם צרכני יעזור , אף אחד אחר לא יעזור
    סגור
  • 4.
    שותה רק מים וסודה
    הנורמלי 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה לקנות מים עם צבעים סוכר ורעלים?
    סגור
  • 3.
    לא קונה מחברות של חזירים
    לא לקנות 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נשתה מים מהברז עדיף
    סגור
  • 2.
    יוקר מחייה
    יובל 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יגדילו את רווחיהם, הצרכן ימשיך לשלם, טוב למשקיעים גרוע לצרכנים ??
    סגור
  • 1.
    הזדמנות
    יורם 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הזדמנות מצוינת להפסיק לצרוך את הדרעק הזה, ולהתחיל לשתות מים.
    סגור