כסף וצרכנות
מחירי השתייה בישראל שוב מתייקרים: אלו המותגים שיזנקו ב-6.8%
?זוהי העלאת מחירים שנייה בתוך שנה וחצי של יפאורה, לאחר שביוני 2023 העלתה החברה את מחיריה ב-6.8%. המהלך משקף את המציאות הכלכלית המורכבת בשוק המזון והמשקאות בישראל, ועשוי להוביל לגל התייקרויות נוסף בענף
חברת המשקאות יפאורה, מהמובילות בשוק הישראלי, הודיעה לאחרונה על כוונתה להעלות את מחירי מוצריה בשיעור של עד 6% החל מתחילת דצמבר. החברה, הנמצאת בשליטת חברת קרור של שלמה רודב ורוני גת, מנמקת את המהלך בעליית תשומות הייצור והתייקרות חומרי הגלם.
על פי הפרסום בדה מרקר, זוהי העלאת מחירים שנייה בתוך שנה וחצי, לאחר שביוני 2023 העלתה החברה את מחיריה ב-6.8%. המהלך משקף את המציאות הכלכלית המורכבת בשוק המזון והמשקאות בישראל, ועשוי להוביל לגל התייקרויות נוסף בענף.
למרות ירידה של כ-11% בהכנסות ברבעון השני של 2024, בעיקר עקב ירידה במכירות המים המינרליים של עין גדי, יפאורה הצליחה להגדיל את שיעור הרווחיות הגולמית שלה ל-45.2% מההכנסות, לעומת 43.5% בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מייחסת שיפור זה לגידול במכירות של מוצרים אחרים בקבוצה ולשינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים. עם זאת, הרווח הנקי של החברה ירד ב-8.6% והסתכם ב-34 מיליון שקל ברבעון השני.
אחד האתגרים המשמעותיים שעמם מתמודדת יפאורה הוא אובדן ההכנסות מהפצת מוצרי מי עדן, לאחר שזו העבירה את ההפצה לחברת טמפו. למרות זאת, החברה מדווחת כי הצליחה לצמצם את ההשפעה השלילית של מהלך זה על ידי הגדלת מכירות של מוצרים אחרים בקבוצה ושיפור בתמהיל המוצרים. יכולתה של יפאורה להתאים את אסטרטגיית המכירות שלה לשינויים בשוק מדגישה את הגמישות והיכולת התחרותית שלה בענף תחרותי זה.
עוד ב-
העלאת המחירים של יפאורה מעלה שאלות רחבות יותר לגבי מגמות המחירים בשוק המזון והמשקאות בישראל. בעוד שחברות מצדיקות את העלאות המחירים בעליית עלויות הייצור, צרכנים ורגולטורים מביעים דאגה מההשפעה על יוקר המחיה. המתח בין הצורך של חברות לשמור על רווחיות לבין הלחץ הציבורי להוריד מחירים ממשיך להיות נושא מרכזי בשיח הכלכלי-חברתי בישראל. ככל שחברות נוספות ילכו בעקבות יפאורה, יתכן שנראה התערבות רגולטורית מוגברת או שינויים בהרגלי הצריכה של הציבור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.יפורהגידי 10/2024/23הגב לתגובה זו0 0רק גרמני טוב יטפל בהםסגור
-
14.לא לקנותגד 10/2024/19הגב לתגובה זו0 0לא לקנות משקאות, גם ככה יש הרבה סוכר!סגור
-
13.תפסיקו לקנות... (ל"ת)שלום 10/2024/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.יפוארהאושי 10/2024/19הגב לתגובה זו0 0ציבור יקר יפוארה תפסה עלנו תחת והיא שוב מעלה מחירים לשתיה ....ולכן עלנו לעשות על יפוארה חרם ולא לקנות אף משקה שלהם ..די עד מתי. ניתן לחברות לעשוק אותנו ולקחת משכורות גדולות על חשבוננו ...אנחנו לא מסחטה .....מהיום לא קונה יותר שתייה של יפוארה ....סגור
-
11.שתיה ממותקת= רעל מרוכזרעלן 10/2024/19הגב לתגובה זו0 0אל תהרגו את הילדים והקרובים שלכם. כל השתיה התעשייתית הינה רעל מסוכן. רק מים נקיים ושתייה ביתית לא תעשייתית.סגור
- טען עוד
-
10.אני מחרים אותם לא קונה משקאות מתוקים.רודף צדק. 10/2024/18הגב לתגובה זו0 0לא קונה יותר מיצים ממתקים סוחטים אותנו חודש לא לקנות ותראו מה יקרהסגור
-
9.תאות ממון כסף כסףגו 10/2024/16הגב לתגובה זו1 0הרויחו רק 34 מיליון שילכו לעזאזל שהצרכנים האדיוטים יפסיקו לקנות טת השתיה שלהם ותראו אייך הם מורידים את המחירים נבלות גדולות אני איתם גמרתי שילכו לעזאזלסגור
-
8.ביחד ננצח. חחחחחמישהו 10/2024/15הגב לתגובה זו1 0ביחד נעשוק את אזרחי ישראל.סגור
-
7.מדינה עושקת אזרחיהליאור 10/2024/15הגב לתגובה זו2 0על מה ולמה כל שני וחמישי מעלים במדינה מחירים.במקרה המנויים הזה של המשקאות זה ממש זועק לשמיים החזירות הזאת.סגור
-
6.זה יפאורה - זה מכוערת אורה. חרם על ספרינג!! (ל"ת)עזו 10/2024/15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
5.חרם צרכניאופיר 10/2024/14הגב לתגובה זו2 0מציע לכולם שלא לרכוש את המוצרים שלהם במשך 4 חודשים , מבטיח לכם שהמחירים ירדו .... רק חרם צרכני יעזור , אף אחד אחר לא יעזורסגור
-
4.שותה רק מים וסודההנורמלי 10/2024/14הגב לתגובה זו6 0למה לקנות מים עם צבעים סוכר ורעלים?סגור
-
3.לא קונה מחברות של חזיריםלא לקנות 10/2024/14הגב לתגובה זו3 0נשתה מים מהברז עדיףסגור
-
2.יוקר מחייהיובל 10/2024/14הגב לתגובה זו3 0יגדילו את רווחיהם, הצרכן ימשיך לשלם, טוב למשקיעים גרוע לצרכנים ??סגור
-
1.הזדמנותיורם 10/2024/14הגב לתגובה זו7 0הזדמנות מצוינת להפסיק לצרוך את הדרעק הזה, ולהתחיל לשתות מים.סגור