כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים בישראל: האם תרוויחו מהורדת המחירים מהמוצרים?

ארגוני צרכנים מביעים חשש כי החיסכון בעלויות לא יגולגל לצרכנים ולא יתרום להורדת יוקר המחיה. העמותה החדשה לצרכנות, למשל, תומכת במעבר לדיגיטל אך דורשת התחייבות מהקמעונאים להעביר את החיסכון לצרכנים. ארגון לובי 99 מזהיר כי ללא מתווה ברור לתועלת הצרכן, המהלך עלול לפגוע בהגנה הצרכנית
מערכת ice | 
סופרמרקט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ישראל עומדת בפני מהפכה צרכנית: הרשות להגנת הצרכן שוקלת לבטל את החובה להדביק מדבקות מחיר על מוצרים ולעבור להצגת מחירים דיגיטלית. מהלך זה, שנדון כבר 25 שנה, עשוי לשנות את חווית הקנייה של הצרכן הישראלי ואת אופן פעילותן של רשתות השיווק. לאחר קבלת למעלה מ-600 תגובות מהציבור, הרשות צפויה להכריע בקרוב האם לקדם את המהלך לשלב החקיקה.
על פי ישראל היום, התומכים במהלך, בעיקר רשתות השיווק, טוענים כי המעבר לדיגיטל יביא לדיוק רב יותר במחירים, יחסוך עלויות תפעוליות, ישפר את חווית הקנייה ויאפשר לצרכנים לשלוט טוב יותר בתקציבם. יוסי שוורץ, בעלים של רשת סיטי מרקט, מברך על היוזמה ומציין כי היא תסייע להתמודד עם המחסור בעובדים בתחום הסדרנות. עם זאת, הוא מדגיש את העלויות הגבוהות הכרוכות ברכישת הציוד הדיגיטלי, במיוחד עבור סניפים קטנים.

מנגד, ארגוני צרכנים מביעים חשש כי החיסכון בעלויות לא יגולגל לצרכנים ולא יתרום להורדת יוקר המחיה. העמותה החדשה לצרכנות, למשל, תומכת במעבר לדיגיטל אך דורשת התחייבות מהקמעונאים להעביר את החיסכון לצרכנים. ארגון לובי 99 מזהיר כי ללא מתווה ברור לתועלת הצרכן, המהלך עלול לפגוע בהגנה הצרכנית.
השינוי הצפוי מעלה שאלות מרתקות לגבי עתיד הקמעונאות בישראל. האם המעבר לדיגיטל יאפשר לרשתות לשנות מחירים במהירות רבה יותר, ואיך זה ישפיע על התחרות? כיצד יתמודדו חנויות קטנות עם עלויות ההסבה? והאם הצרכנים יראו בסופו של דבר הוזלה במחירי המוצרים?
בעוד הרשות להגנת הצרכן מתכוננת להכריע, ברור כי ההחלטה תשפיע עמוקות על שוק הקמעונאות הישראלי. המעבר לעידן הדיגיטלי בסופרמרקטים מסמן לא רק שינוי טכנולוגי, אלא גם אתגר בשמירה על האיזון בין יעילות עסקית לבין הגנה על זכויות הצרכנים. התוצאה הסופית תלויה לא רק בהחלטת הרשות, אלא גם באופן שבו יישמו אותה הרשתות והצרכנים כאחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה