כסף וצרכנות

סמנכ"ל השטיח המעופף: "היה מספיק ביקוש, אבל לא היה מספיק היצע"

החגים מעבר לפינה, ונופשים רבים מתלבטים אם לטוס לאור האיומים מהחיזבאללה והמתיחות בצפון בימים האחרונים. בדיוק כמו שהיה בקיץ האחרון. הרצון לנפוש קיים בישראלים, אך ההיצע הוא פחות, אומר אורן כהן מגורי , סמנכ"ל שיווק השטיח המעופף בריאיון
ענת סימן טוב |  1
אורן כהן מגורי שטיח מעופף (צילום שטיח מעופף)
האיום הבטחוני שוב גובר בימים אלו בעקבות פיצוצי הביפרים שקרו ביומיים האחרונים בלבנון. החגים מעבר לפינה, חברות תעופה שוב מתחילות לבטל טיסות, והרצון לנפוש הוא בסימן שאלה.  אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף, אומר לנו בריאיון כי הישראלים מאוד רוצים לנפוש, אבל יש פחות היצע, פחות מושבים לעומת הביקוש.
האם היו ביטולי טיסות יזומות ביממה האחרונה מנוסעים?
"ישראלים רוצים לטוס, הזמנות ממשיכות להיכנס לחגים, גם בסבבים הקודמים. לא היו ישראלים שחששו לטוס, להיפך רצו לוודא שהטיסות שלהם יוצאות. כל מי שטס בתקופה הזו רוצה לטוס, ומתבאסים אם חברות תעופה מבטלות. מי שקונה חבילת נופש בשטיח המעופף, אם הטיסה לא יוצאת כי החברת תעופה ביטלה הוא מקבל את כל הכסף חזרה, כולל המלון ההעברות הכל בחזרה . זאת העדיפות החדשה של הנוסעים בחבילות הנופש. אנחנו למודי ניסיון, זה כבר קרה בעבר והחזרנו כספים ולא מעט, בגלל טיסות שבוטלו. בנוסף, ברוב המקרים חבילת נופש יוצאת יותר משתלמת, כי לרוב זה כולל העברות, כבודה מלון וטיסה. ובאמת בחגים אנשים יותר לוקחים חבילות נופש ליוון, קפריסין וכדומה. בנוסף, הפעלנו מתחילת המלחמה, שירות ביטול מכל סיבה, ללא קשר לחברת תעופה. זה עולה 35$ לאדם. ניתן לבטל עד חמישה ימים לפני, מכל סיבה וזה נותן שקט להזמנות רחוקות יותר."
השירות פופלרי בימים אלו?
"לשירות יש עליות וירידות. במצב "יציב" יש ירידה בשירות. כשיש הסלמה, יש עלייה בשירות. ישראלים לא מפחדים לטוס. נכון שהטיסות לא במספרים של שנה שעברה, כי אין את אותם כמות טיסות כמו בשנה שעברה, אבל ישראלים טסים. מי שלא טס בקיץ, טס בחגים. "
אתם מרכיבים חבילות נופש עם חברות ישראליות?
"בחבילות נופש אנחנו בונים יותר טיסות ישראליות אבל גם יש המון חברות זרות כמו קורדון, שאנחנו חוכרים את כל המטוס ועושים איתם סבבים ליעדים המבוקשים כמו אתונה, רודוס וכדומה והם טסים על הזמן ללא הפסקה."
איזה יעד היה פופולרי בקיץ ולחגים?
"העלייה הכי חדה שאנחנו רואים הקיץ ובחגים, זה דובאי. פליי דובאי כבר טסה 8 טיסות יומיות. זה יעד שישראלים אוהבים אותו ולא מפחדים לטוס אליו. יש המון עברית ברחובות בדובאי ואבו דאבי. בתאריך 1.10 זה יריית הפתיחה בדובאי, המזג האוויר נעים יותר. בנוסף, פליי דובאי, לא עצרו לרגע את הטיסות שלהם, זה יעד חזק. יש אמון בשוק הישראלי וחווית טיסה. זה לא טיסת לואו קוסט. בחבילות נופש יש טיסה עם אוכל שמפתיע אנשים, מלונות, העברות. יש המון אפשרויות להיות באוקטובר בדובאי סביב 500 דולר לאדם לשלושה, ארבעה לילות. היעדים הנוספים הם היעדים הרגילים יוון, קפריסין שהישראלים אוהבים לנפוש בהם בריזורטים. אלו יעדים המקבילים לאילת, במחירים נוחים יותר. כי מה שטוב ביעד האלו, ישנה גם אפשרות לטייל, אם המזג אוויר מעונן.  כמדי שנה הישראלים יבלו גם שם בחגים. עוד יעד נוסף, זה מונטנגרו, זה הפתעת השנה. יעד שעבד כל העונה ממאי וימשיך עד אחרי החגים. ישראלים התאהבו ביעד הזה, מרגישים שם בטוחים."
הקיץ  אומר לנו כהן מגורי, היה מספיק ביקוש אבל, לא היה מספיק היצע. השנה היו באזור ה-60 אלף נוסעים בנתב"ג, לעומת שנה שעברה שטסו  בסביבות ה-100 אלף נוסעים. הישראלים רוצים ורצו לנפוש, היו פחות מושבים. בגלל הביטולי טיסות והחברות הרבות שלא טסות לארץ, והרצון לטוס ליעדים הקרובים. "הכמות מושבים בחגים וכל השנה היא לא כמו שהייתה שנה שעברה. אבל זה בעיקר משפיע על קווים שאין בהם תחרות אמריקה, מערב אירופה יעדים שאין בהם תחרות. אבל ביעדים שאנחנו עובדים עליהם המבוקשים לישראלים  אתונה, רודוס מונטנגרו יש עליהם תחרות עצומה יש עשרות טיסות ולכן ניתן להשיג מחיר אטרקטיביים. וזה עוד סיבה למה ישראלים טסים לשם."
 
תפוסת החגים? עדיף לחכות לרגע האחרון?
"החגים הולכים מצוין. ישראלים רוצים לנפוש. מיום כיפור יש שבועיים שהם המאני טיים של החגים והביקושים מאוד גבוהים והם עומדים להיגמר. מי שלא הזמין, אז זה הזמן. יש עוד הזדמנויות ואפשר להשיג מחירים אטרקטיביים. המחירים של הרגע האחרון, בדרך כלל תקפים בתקופה שאין בה ביקושים. מי שלא הזמין חופשה עכשיו, זה הרגע האחרון."
מתי להזמין לקיץ?
"באזור חודשי נובמבר דצמבר, מתחילות ההזמנות לקיץ. כמה שיותר מזמינים מראש יותר טוב. אנחנו ראינו אנשים שהזמינו לחופש ולחגים מוקדם עם האפשרות ביטול וחסכו מלא כסף. שווה לשלם מראש, משיגים טיסות במחירים ושעות נוחות, מלונות טובים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קניתי מהם חבילת נופש - אמינים מאוד
    דנה 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יצאתי דרכם לחבילת נופש בקיץ בכרתים - היה מצוין
    סגור