כסף וצרכנות

אחרי 155 שנים: המותג האהוב משנה את שמו

חברת המרקים "Campbell Soup Company" תשנה את שמה ל-"The Campbell's Company", בשנה האחרונה, מכירות החטיפים של קמפבל צמחו ב-13%, בעוד שמכירות המרקים גדלו בקצב איטי יותר של 3% בלבד
מערכת ice |  3
סופרמרקט (צילום freepik)
בעולם המזון המהיר והמשתנה, אפילו מותגים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם לטעמם המתפתח של הצרכנים. חברת קמפבל, שנוסדה לפני 155 שנים והפכה לסמל של מרקים מוכנים, מתכוננת למהלך דרמטי: שינוי שמה מ"Campbell Soup Company" ל"The Campbell's Company".
מהלך זה משקף שינוי אסטרטגי עמוק בחברה, המבטא את המעבר ממיקוד במרקים לגיוון מוצרים נרחב, במיוחד בתחום החטיפים. ההחלטה, שעדיין כפופה לאישור בעלי המניות, מסמנת את סופו של עידן ואת תחילתו של פרק חדש בתולדות החברה. מאחורי המהלך עומדת מגמה צרכנית ברורה: הביקוש למרקים מוכנים יורד, בעוד שהשוק לחטיפים מתרחב במהירות.

נתונים מראים כי כמעט מחצית מהאמריקאים צורכים לפחות שלושה חטיפים ביום, והשוק כולו מוערך ביותר מ-200 מיליארד דולר. בהתאם לכך, קמפבל רכשה בשנים האחרונות מותגי חטיפים מובילים כמו Goldfish, Snyder's of Hanover ו-Cape Cod, לצד מותגי מזון אחרים כמו Pepperidge Farm. הרכישה האחרונה של Sovos Brands, יצרנית מותגי המזון האיטלקי הפופולריים כמו רטבי Rao's, מדגישה את המאמץ של החברה להרחיב את פורטפוליו המוצרים שלה מעבר למרקים.
התוצאות הכספיות מספקות תימוכין ברורים לאסטרטגיה החדשה: בשנה האחרונה, מכירות החטיפים של קמפבל צמחו ב-13%, בעוד שמכירות המרקים גדלו בקצב איטי יותר של 3% בלבד. מארק קלאוס, מנכ"ל החברה, מסביר כי השינוי בשם נועד לשמר את המוניטין והערך המותגי שנבנה לאורך 155 שנות פעילות, תוך שיקוף מדויק יותר של מגוון המוצרים הרחב שהחברה מציעה כיום. זהו איזון עדין בין שימור המורשת לבין התאמה לעתיד, המשקף את האתגרים העומדים בפני חברות מזון ותיקות בעידן של שינויים מהירים בהרגלי הצריכה.
מהלך זה של קמפבל אינו מתרחש בוואקום. חברות מזון מסורתיות רבות מתאימות את עצמן לשוק החטיפים המתרחב. דוגמה בולטת לכך היא הרכישה האחרונה של Kellanova, בעלת המותגים Cheez-Its ו-Pringles, על ידי Mars, יצרנית M&M's, בעסקה ששווייה כמעט 29 מיליארד דולר. מהלכים אלה משקפים את ההכרה בחשיבות הגוברת של שוק החטיפים בתזונה היומיומית של הצרכנים. ההתמקדות בחטיפים אינה רק שינוי במוצרים, אלא גם התאמה לאורח החיים המודרני, המאופיין בארוחות קטנות ותכופות יותר לאורך היום.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דרמטי
    שם 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ממש דרמטי, כמו שעלית תשנה למוצרי עלית ואסם לאסם קמעונאות. לא נוכל לזהות את מוצרי קמפבל שאף פעם לא ראיתי באף סופר.
    סגור
  • 2.
    צרכן ישראלי
    מייקי 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חייב לשאול אותכם העתקתם את הכתבה מאתר אמריקאי לטובת מה?! כי אני ולדעתי צרכנים אחרים בארץ לא מכירים את המותג קמפבל לא משתמשים בו ולא רואים אותו על המדפים בארץ... אז למה המידע הזה מוצג בכלל ?? מה התועלת ??
    סגור
  • 1.
    פרדוקס!!!!!
    אנצי!!!! 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שיער של אישה זה דבר יפה.שערה במרק זה דבר מגעיל-ג'רי סיינפלד!!!!
    סגור