כסף וצרכנות

מחקר חדש של VISA: איך ייראה עתיד התשלומים וכמה אפשר לחסוך?

מחקר ראשון העוסק באופן בו תשלומים דיגיטליים משפיעים על היעילות הכלכלית ותורמים לחברה מחוברת ומכילה יותר. הממצאים הוצגו בפורום התשלומים של Visa אירופה, ב3-6.9 למעלה מ-1,000 בנקים, שותפים ולקוחות מהאזור לקחו חלק בפורום
ענת סימן טוב | 
כרטיס אשראי (צילום freepik)
לאחרונה ערכה חברת Visa מחקר בו השתתפו 8,000 אירופאים, אשר חשף כי 69% מתוכם מאמינים שחברות מרוויחות יותר מהם בגין שימוש בנתונים האישיים שלהם. המחקר הדגיש כי הצרכנים מודאגים יותר מאופן השימוש בפרטיהם האישיים מאשר מהיתרונות האישיים שהם מקבלים. כלומר, כאשר לצרכנים יש את השליטה בנתונים שלהם, הם נוטים לשתף אותם עם חברות הנחשבות בעיניהם לאמינות ואחראיות, מה שמוביל לחיזוק אמון הצרכנים באותן חברות.
 המחקר מצביע על המגמות המרכזיות שיעצבו את עתיד התשלומים: זהות דיגיטלית, עליית הצרכנים כסוחרים/מוכרים, ריבוי שירותים הניתנים להתאמה אישית, כלים פיננסים משולבים ובינה מלאכותית.
האירופאים יכולים לחסוך עד 250 מיליארד אירו יותר מדי שנה אם יאמצו כלי ניהול דיגיטליים כמו למשל,  בינה מלאכותית כדי לסייע בניהול הכספים שלהם. אך המכשול של המשתמשים הוא בעיית האמון. 40% ענו בסקר, כי הם נוטים פחות לבטוח בבינה מלאכותית עם המידע האישי שלהם.  אבל זה משתנה. 36% אמרו שהם סומכים על AI יותר עכשיו מאשר לפני שנה, כאשר בקרב דור ה-Z  שיעור זה עולה ל-47%.
היכולות להפחית את החיכוך הנגרם משימוש בסיסמאות, יוכלו לסייע לעסקים להרוויח עד 43 מיליארד אירו נוספים ממכירות מדי שנה. ביומטריה עשויה גם להפחית את מקרי ההונאה בעד כ- 483 מיליון אירו מדי שנה. בנוסף, האפשרות לבחור את אופן התשלום משנה את פני נוף התשלומים. קמעונאי שיתקין את השירות "Tap to Pay" בקופה המקוונת שלו עשוי להגדיל את הכנסותיו בעד 30%. הדבר יכול להביא לעלייה שנתית של עד 51 מיליארד אירו במכירות eCommerce  של עסקים קטנים ובינוניים בבריטניה ובאיחוד האירופי.
ויש עוד. תשלומים "פיג'יטליים" פיזיים-דיגיטליים - יהפכו לחלק בלתי נפרד מהעסקאות היומיומיות שלנו. תשלום באמצעות תנועה, קול, או אפילו ברכב.  הכלים הפיננסים המשולבים הללו לא יהיו רק חידוש, אלא יהפכו לסטנדרט. ולבסוף, מיליארדי סוחרים חדשים ייכנסו לשוק.
 
חוויית הדור הבא היא אינטגרציה חלקה בהקשר ובסביבה של אדם, ללא צורך במעבר בין פלטפורמות או אפליקציות. זה אפילו יכול לטשטש את הגבול בין פיזי לדיגיטלי.
40% מהאנשים ששאלנו אמרו שהם ישקלו להחליף בנק אם שלהם לא יעמוד בקצב של החידושים והטרנדים האחרונים. שלא לדבר על נוחות. 14% אמרו שהם נטשו בעבר את הרכישה שלהם כי הם לא רצו לקום ולמצוא את הכרטיס הפיזי שלהם.
כיום, כל אחד יכול להפוך למוכר/סוחר בכמה קליקים. הבינה המלאכותית יכולה לתמוך ב"ננו-מוכרים" הללו ככל שהם מגדילים את עסקיהם.  71% מהעסקים הקטנים והבינוניים והיזמים שהשתתפו במחקר מסכימים כי אם AI תוכל לעזור להם לצמוח, הם יסמכו עליה לעשות זאת עבורם. ראוי לציין ש-67% מהעסקים הקטנים והבינוניים באירופה כבר עברו דיגיטציה. אם הפער של 33% יצטמצם, הם עשויים לראות עלייה של מעל 200 מיליארד אירו בהכנסות השנתיות שלהם גם יחיד, במונחים ריאליים, כאמור - לאחר שייעברו דיגיטציה.
גרי לסקי, מנכ"ל Visa ישראל, הדגיש את הפוטנציאל של הטכנולוגיה הקיימת אשר תשנה את המסחר ותעניק יתרונות למיליוני סוחרים, אנשים וכלכלות כאחד: "טכנולוגיה שעד לא מזמן נראתה כמו משהו מסרטי מדע בדיוני תציע חוויות חלקות יותר ותצור ערך כלכלי של מיליארדים באירופה. והיא תהיה כאן לפני שתספיק למצמץ." לפי לסקי, גישור על הפער בקנה המידה של טכנולוגיות התשלומים יספק הזדמנויות חברתיות-כלכליות משמעותיות לאנשים, לעסקים ולכלכלות. "המפתח הוא נתונים. אנו למעשה נעים לעבר גבול חדש, שבו הנתונים אינם עוד חומר גלם, אלא משאב ושירות חיוניים, שישמש להזדמנויות צמיחה גדולות לחברות ולחוויות מאובטחות ומותאמות אישית יותר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה