כסף וצרכנות

טירוף השווארמה בישראל: היכן תצטרכו לשלם 90 שקל למנה?

מאכל הרחוב האהוב, השווארמה, עלה לאחרונה לכותרות בשל הזינוק במחירי המנות בישראל, בין היתר בשל עלויות המרכיבים. על פי בדיקת מאקו, מנת השווארמה הזולה ביותר נמצאת באשקלון. היכן תשלמו 90 שקלים על מנת שווארמה? | כל הפרטים

מערכת ice | 
שווארמה (צילום pixabay)
מאכל הרחוב האהוב הלוא הוא השווארמה ממשיך לעלות לכותרות וזאת בשל הזינוק במחירים. על פי ניתוח מעמיק שבוצע באתר "מאקו", את מנת השווארמה בפיתה היקרה ביותר תוכלו למצוא בפתח תקווה. 
בשווארמה מלאבס תשלמו 59 שקל על מנה בפיתה. לעומת זאת, את מנת השווארמה הזולה ביותר תוכלו למצוא דווקא באשקלון. על מנה בפיתה תשלמו 45 שקל בלבד. בבחינה של מחירי מנות שווארמה בצלחת, עולה כי המנה היקרה ביותר  נמכרת גם היא בשווארמה מלאבס בפתח תקווה.  מחיר המנה מסתכם בלא פחות מ-85 שקל.
את מנת השווארמה הזולה ביותר, אשר מוגשת בצלחת, תוכלו למצוא באור יהודה. בשווארמה פארוק, מנת שווארמה בצלחת תעלה לכם 60 שקל.  כידוע, מנת השווארמה הפכה בשנים האחרונות לאחד ממאכלי הרחוב היקרים ביותר בישראל.
על פי הנתונים שפורסמו באתר "מאקו", מחיר השווארמה צמח ב-43% בממוצע משנת 2019. לצד זאת, נודע כי ממוצע העלויות של המרכיבים המצויים במנת השווארמה עלה בכ-22% משנת 2019. כלומר, מחירי מנת השווארמה גדלו בקצב כמעט כפול מהעלייה הממוצעת בשוק. 
בנוסף, אתר מאקו בחן את פערי המחירים בין רשתות מוכרות בשוק. על פי הממצאים, המנה הכי יקרה בצלחת תעלה לכם 90 שקל ברשת "הלו תימן", ואילו ברשת  "שווארמה street", תצטרכו לשלם 28 שקל על מנה בפיתה או בלאפה. בנוסף, צוין כי מנת שווארמה בצלחת תעלה לכם 48 שקלים.
נזכיר, כי על פי נתונים שפורסמו בשנת 2021 בנושא מחירי השווארמה בישראל, עולה כי בירושלים תוכלו למצוא מנות שווארמה זולות. נכון לשנת 2021, מחיר מנת שווארמה בלאפה  נע בין 38 שקל ל-45 שקל, זאת כאשר רוב המקומות נוטים להתקרב ל-45 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה