כסף וצרכנות

מענק חדש בדרך: פחות פסולת ויותר מיחזור יזכו בהטבות

תוכנית "ירושלם" יוצאת לדרך - שיתוף פעולה של המשרד להגנת הסביבה ומשרד הכלכלה והתעשייה המקדם עתיד ירוק יותר על ידי השקעה במיחזור פסולת. רווח נקי לנו ולסביבה. תוכנית חדשה ופורצת דרך תצמצם את שיעור ההטמנה של פסולת וקידום הליכי המיחזור בהיקף של 400 מיליון שקל, המשרדים יצאו בקמפיין הסברה לקידום התוכנית
מערכת ice |  1
מענקים (צילום shutterstock)
הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה והמשרד להגנת הסביבה יצאו בקמפיין הסברה לתוכנית יְרוּשָׁלֵם לתמיכה בכלכלה מעגלית ולעידוד מיחזור פסולת בהיקף של 400 מיליון שקל, מכספי קרן הניקיון של המשרד להגנת הסביבה. באמצעות התוכנית ניתן לקבל סיוע להקמה או להרחבה של מפעלי מיחזור ומתקני מיון ולהטמעה של הליכי מיחזור בתעשייה.
תוכנית זו גובשה במשותף על ידי המשרד להגנת הסביבה והרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה. התוכנית נקראת על שמהּ של יְרוּשָׁלֵם ברוך ז"ל, מנהלת מוערכת בתחום הסביבה בתעשייה שקידמה תוכנית זו במסגרת עבודתה במִנהל תעשיות במשרד. הסיוע נועד למפעלים ולתאגידים מכל רחבי הארץ המעוניינים להקים מפעל או להרחיבו. התוכנית מציעה סיוע במיליוני שקלים להשקעות במבנה, להשקעות רכות – כולל השקעות בעמידה בתקן ורגולציה, בפרסום ובשיווק ובייעוץ ובהכשרה – ולהשקעות הוניות.

התוכנית מביאה לחיסכון בעלויות ובמשאבים, מונעת מפגעים סביבתיים ובכך מרוויחה כלכלה מעגלית שחוסכת עלויות הטמנה וחומרי גלם. נוסף על כך, קידום התוכנית מונע בזבוז משאבים ומונע מפגעים סביבתיים. התוכנית מעודדת פעילות בשווקים חדשים בעולם, עמידה בתקנים בינלאומיים ומיתוג ירוק. בדקו זכאות ומהרו להגיש בקשה למענק, זמן ההגשה מוגבל. לפרטים נוספים על התוכנית יש להיכנס לאתרי המשרד להגנת הסביבה והרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה.
בישראל מיוצרות כ-6.15 מיליון טונות פסולת עירונית ומסחרית מדי שנה בשנה, מתוכן ממוחזרים כ-24.3% בלבד. מוצרי הצריכה שלנו מורכבים מחומרים שהם משאבים יקרי ערך בפני עצמם, ובמקום לזרוק מוצרים אלו לפח אפשר להשתמש בהם מחדש כחומרי גלם.
מיחזור מוצרים בסוף חייהם מוֹנע את הטמנתם ואת המפגעים הסביבתיים הרבים שנוצרים כתוצאה מההטמנה. כמו כן הוא מונע תהליכים מזהמים רבים הנדרשים לייצור מוצרים חדשים כגון כרייה, עיבוד ושינוע. כלכלה שבה מוצרים אינם עוברים להטמנה אלא מושבים בחזרה להליכי הייצור נקראת "כלכלה מעגלית". הבסיס לכלכלה מסוג זה הוא תכנון נכון של מוצרים, שימוש מחדש במוצרים קיימים, התייעלות במשאבים, הפרדה במקור של פסולת, מיון פסולת ומיחזור פסולת.
תוכנית ירושלם מצטרפת למסלולי המענקים של הרשות להשקעות שבמסגרתם ניתנים מענקים ליזמים ולמפעלים אשר מבצעים השקעות הון כגון הכנסת טכנולוגיות ייצור מתקדמות, שדרוג קווי ייצור והטמעת חדשנות במפעלים, במטרה להעלות את פריון המפעל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף סוף מגדילים את המיחזור
    שםשם 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סוף סוף נזכרו שצריך להגדיל את המחזור בכל המגזרים במקום לקבור באדמה ולזהם אותה
    סגור