כסף וצרכנות

"הבגד שפל"- זארה מסירה חולצת ילדות מהאתר והחנויות

זארה מסירה חולצות מהחנויות והאתר שלה, בעקבות סרטון זועם של טיקטוקורית שהתלוננה  כי הרשת הוציאה חולצות לילדות עם רמיזות מיניות שלא הולמות את גילן
ענת סימן טוב | 
סניף ZARA (צילום ויקיפדיה)
חולצת בנות שנויה במחלוקת, הוסרה מהחנות של זארה, לאחר שהתקבלה תלונה מטיקטוקרית, לורה וילסון עם 57.4 אלף עוקבים שהעלתה סרטון על החולצה הבעייתית במחלקת הבנות.
בסרטון ששיתפה כועס שסיפרה ושיתפה לעוקביה אמרה כי, במהלך חיפוש חולצות עבור ביתה, נתקלה בחולצה לבנה עם הדפס תותים ועליו הכיתוב "הנשנוש המושלם" על אזור השד השמאלי ו"התות. התפרצות קטנה של אושר מתוק", על אזור השד הימני, כשבגב החולצה מתחת לשני חצאים של תות, הודפס גם המשפט "תן ביס. התפרצות של עונג מתוק שהופך את זה לנשנוש הקיץ המושלם ו"התות. התפרצות קטנה של אושר".
המילה 'חטיף', היא מילה שמרמזת על מיניות, יחד עם הדפס התות. וזה מה שהכעיס את ווילסון.

 
החולצה מקדימה. קרדיט: צילום מסך אתר זארה
וויליסון אומרת בסרטון הטיקטוק שלה "אני כל כך בהלם. 'קח ביס', זה רק אני? או שזה פשוט לא בסדר? לעולם לא הייתי מלבישה את הבנות שלי בחולצת הטריקו הזו. זה פשוט לא בסדר" אומרת ומוסיפה "נכנסתי לחנות ועברתי על המדפים, ואז ראיתי את החולצה וכל מה שראיתי היה 'החטיף המושלם'. מיד הייתי המומה מזה", אמרה. "קראתי את הצד השני וחשבתי אוקיי, זה לא יכול להיות גרוע יותר, אבל כשסובבתי אותה, היה כתוב 'קח ביס'. לעולם לא הייתי מלבישה את ילדיי במשהו כזה שבעיני מכיל רמיזות מיניות". 
בת ה-32 אמרה שהיא חשבה שהיא מגוננת יתר על המידה בהתחלה. עם זאת, לאחר שאנשים רבים הסכימו איתה וכינו את הבגד "שפל". היא אמרה לרשת, "זה מאוד מרמז. החולצה הזו הייתה עבור ילדה. איפה שכתוב 'החטיף המושלם', זה מרמז מינית. אתה תגיד, 'זה חטיף' וזה די מרמז על אטרקציה. ככה לקחתי את זה בכל מקרה."
מאידך, היו תגובות רבות שטענו כי הטענה שלה הלכה רחוק יתר על המידה ומדובר בסך הכל בתותים.

חולצה תותים מקדימה. צילום מסך אתר זארה
זארה פרסמה התנצלות והסירה את החולצה מהחנות ומהאתר שלהם באנגליה. "לא הייתה כוונה שהשימוש במילה 'חטיף' בחולצה הזו, ירמז על שום דבר מלבד המשמעות המסורתית של המילה, כפי שמעידה תמונה של תות שדה על הבגד. עם זאת, כעת אנו מבינים שחלק אנשים פירשו את המונח בצורה שונה", אמר המותג ל"ניו יורק פוסט".
חשוב לציין, כי החולצה עדיין קיימת באתר הישראלי והיא הוסרה מאתר זארה האנגלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה