כסף וצרכנות

ice בדק ומצא: איפה סל הפירות והירקות הזול ביותר

בחודש יולי הייתה מגמת עלייה במחירי הירקות והפירות, מה שגרם לסל המזון שלנו לקפוץ משמעותית. העלייה ניכרת במספר ירקות ופירות בהן הפער משמעותי. הבדלי המחירים ניכרים גם בין רשתות המזון. ice בדק והשווה איזה סל ירקות ופירות הוא הכי זול
 
ענת סימן טוב |  3
סל הפירות והירקות הזול ביותר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, shutterstock)
עליית מחירי הירקות והפירות בחודש האחרון, עלו מדרגה ניכרת. ישנה עלייה של כ-20% בתקופה זו, לעומת תחילת חודש יולי. כך למשל, בתחילת חודש יולי עלות ק"ג בצל עלתה, 4.90 שכיום מחיר בצל ניתן למוצא החל מ5.90 ואפילו להגיע ל7.90 שזה כבר כ-40% עלייה.
מחירי העגבניות גם עלו משמעותית, אם בתחילת חודש יולי מחירם לצרכן היה כ-5.40 שקלים, כיום בחנויות תוכלו למצוא את העגבניות ,במחירי הכי זול החל מ-6.90 שקלים. גם הבננות עלו משמעותית ובתחילת חודש יולי המחיר לצרכן שלהם היה 6.07 שקלים, כיום בננות נמכרו במחיר הכי זול ב-8.90 שקלים.
אחד הפערים הבולטים בעלייה הם במחירי הקישוא שבתחילת חודש יולי, המחיר לצרכן שלהם היה 5.98 שקלים. והיום, המחיר הכי זול ברשת אחת הוא 8.90 בעוד אחרים מוכרים ב12.90 ומעלה. עלייה של מעל ל-50%.
כשמסתכלים במיקרו, הפערים הם זניחים.  אך אם מסתכלים במקרו, סל הקניות שלו עולה משמעותית, ומוסיף עוד אבן ליוקר המחייה.
לכן, השוונו בין כמה רשתות מזון, איזה סל פירות וירקות ייצא לכם הכי זול משמעותית.
הרשתות בהן השוונו הן: רמי לוי, ויקטורי, שופרסל, יינות ביתן, יוחננוף וקרפור און ליין, כך שהעלויות כוללות מחיר משלוח. הבדיקה נעשתה ביום שישי והסל שנבדק הוא: בצל, עגבנייה, מלפפון, גמבה, קישוא, כרוב לבן, אבוקדו, חציל, תפוחים אדומים חרמון, בננות, אפרסקים, מנגו ואגסים.
 
הסל הזול ביותר, שהפתיע במקום הראשון, הוא של רשת יוחננוף, עם סל של 157.60 שקלים ומיד אחריו רמי לוי עם סל של 164.50 שקלים. הסל היקר ביותר הוא של רשת יינות ביתן עם סל של 212.33 שקלים, כ-48 שקלים יותר מהסל הזול ביותר, שזה לערך שלישי מעלות הסל הזול ביותר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איכות
    אברום 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההשוואות שלכם נראות בד''כ מגמתיות לדעתי , תמיד רמי לוי זול יותר בקשת השוואת רחבה, כשבודקים מוצר יש להתייחס לטיבו ואיכותו ואין ספק כמעט שיוחננוף ושוק העיר (שלא נבדק ) הם באיכות פרימיום, שנית במוצרים אחרים אין להביא מוצר חליפי או דומה לדוגמא רב השוקולדים ו ביסקוויטים מחו''ל זולים יותר ולא ופונים לכלל הציבור כי הם מכילים חלב נוכרי ומימלא הם זולים יותר ,.אין להשוות סנפרוסט לחב דומות ההבדלים צגיעים לפעמים ל70- 90% וכן הלאה היום בקרפור אשקלון ניתן לקנות ענבי טלי ירוקים ב15ש''ח תפו''א אדום ולבן ב2.9שח 5קג כרעיים ב100שח ועוד , זה לא מקור להשוואה כי הללו מחירי פתיחה , עשו עבודתכם נאמנה וללא פניות.
    סגור
  • 2.
    למה לא מציגים את כל הרשתות הגדולות
    אבי 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא מציגים את חצי חינם ? חשוב גם לרשום את טייב הירקות/הפירות
    סגור
  • 1.
    אקנה ביוחחנף? (ל"ת)
    תודה על העדכון 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור