כסף וצרכנות

נוטשים את גוצ'י ודיור? שוק היוקרה מאט; ארנו מאבד 135 מיליון

אחרי הזינוק בביקוש למוצרי היוקרה שלהם ב-2021, שני ענקי היוקרה Kering ו- LVMH מוצאים את עצמן ב-2024 חלשה יותר ממה שציפו. מנכ"ל קרינג פרנסואה-הנרי פינו: "עובדים במרץ כדי ליצור את התנאים לשוב לצמיחה"
מערכת ice | 
ברנאר ארנו (צילום יוטיוב/ CNBC International)
ב-2021 צרכנים שנשארו עם כספים פנויים שלא הצליחו להוציא בתקופת הקורונה ועניין מוגבר במותגי העל באסיה, הניעו מכירות והביאו לצמיחה מרשימה בשוק מוצרי היוקרה. המגמה נמשכה גם ב-2022, שבה מותגי היוקרה רשמו שיאים חסרי תקדים. 2023 סימנה היפוך מגמה, כשתנאים מקרו-כלכליים ומתח גיאו-פוליטי ציננו את הצרכנים משכבות הביניים, מהן הגיעו למעלה מ-50% מרכישות היוקרה העולמיות. מותגים כמו ברברי והוגו בוס נקלעו לסחרור עם חיתוך מחירים ורפורמות בניהול. גם קרטייה וקבוצת סווטש שבבעלותה המותגים טיסו ולוג'ינס דיווחו על ירידות.
למרות ההאטה, הפורטפוליו המגוון של ענק היוקרה LVMH  איפשר לחברה להישאר יחסית עמידה עם מותגי מאס מרקט כמו ספורה שהניעו צמיחה יוצאת דופן שהביאה אותה באפריל 2023 לחברה האירופית הראשונה שהגיעה לשווי של 500 מיליארד דולר. מאז אותו שיא, שוויה ירד ל-375 מיליארד דולר.
2024 מסתמנת כשנה יציבה עבור LVMH, שדיווחה על הכנסות של 41.7 מיליארד אירו (45.2 מיליארד דולר) במחצית הראשונה, ירידה של 1%, ועל הכנסות של 20.9 מיליארד אירו (22.7 מיליארד דולר) ברבעון השני, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בשני הרבעונים היו נמוכות מהתחזית של 42.3 מיליארד אירו (45.9 מיליארד דולר) ו-21.5 מיליארד אירו (23.3 מיליארד דולר), בהתאמה.
עיקר הירידות נרשמו בענפי היינות והאלכוהול עקב ביקוש נמוך למוצרים באסיה, והתכשיטים, עקב ביצועים מאכזבים של חברת התכשיטים טיפאני שסובלת מתחלופת עובדים גבוהה וטרם השיגה את התשואה הרצויה מאז רכישתה. ענף האופנה ומוצרי ועור וענף הבשמים והקוסמטיקה גדלו ברבעון ב-1% ו-4%, בהתאמה, בעיקר בזכות ההצלחה המתמשכת של הבשמים סובאז' וג'אדור של דיור.

הביצועים המתונים הביאו לירידה של 135 מיליון דולר גם בשוויו של האיש החזק בחברה, המנכ"ל ברנר ארנו.
אם המצב יציב ב-LVMH, המתחרה קרינג הודיעה על ירידה של 42% ברווח התפעולי ברבעון השני והזהירה שהרווח התפעולי למחצית השנייה של 2024 יירד בכ-30%. האשמה העיקרית בביצועים הדלים היתה גוצ'י, עם ירידה של 19% במכירות. המותג איב סן-לורן ירד ב-7%. למעשה, למעט בוטה ונטה שעלתה ב-4%, כל מותגי הקבוצה דיווחו על ירידות בגלל דעיכה בביקושים באסיה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה