כסף וצרכנות

רוצים לחסוך? כך תקנו מוצר חדש ביד שנייה

קנייה ביד שנייה יכולה להיות מהלך כלכלי נבון. רגע לפני שאתם רוכשים מוצר, קבלו מדריך איך לחסוך כסף, למצוא מציאות ולהימנע מהפתעות לא נעימות. קבלו טיפים חכמים למציאת מציאות בשוק היד השנייה – ממוצרים יומיומיים ועד פריטים ייחודיים
ענת סימן טוב | 
אתר יד2 (צילום shutterstock)
קניית מוצרי יד שנייה היא חלק מתרבות חוזרת המקדמת שימוש חוזר ופחות פגיעה באיכות הסביבה. לאחר שימוש במוצרים שאינכם זקוקים לו עוד, שקלו לתרום או למכור את המוצר הלאה בכדי שגם אחרים יוכלו ליהנות ממנו ובכך תוכלו לתרום גם לסביבה.
בקניית מוצרי יד שנייה יש הרבה ערך מוסף, הן כלכלי והן סביבתי. זוהי דרך מצוינת לחסוך בכסף, להפחית בזבוז, לשמור על הסביבה ולהשיג מוצרים ייחודיים.  עם זאת, חשוב לדעת איך לעשות זאת בצורה חכמה ומושכלת. לא מעט פעמים תוכלו למצוא מוצרים שרציתם ועולים לא מעט, באתרי יד שנייה כמוצרים חדשים. אז איך קונים נכון וחכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את המציאות הכי טובות בשוק היד השנייה.
ישנם מספר אתרים ושירותים מקוונים שבהם ניתן למצוא מוצרים יד שנייה:
באתר יד 2 לדוגמא, שזה אתר ישראלי פופולרי בו ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים, החל מריהוט ועד כלי רכב. לא מעט פעמים תוכלו למצוא שם פריטים שנמכרים כחדשים וגם פריטים למסירה. גם באתר EBAY שזהו אתר בינלאומי תוכלו לעשות חיפוש של מוצרים ולמצוא מוצרים ייחודיים במחירים שונים ביד שנייה. הטרנד הפופלרי ביותר בימים אלו, הוא המרקטפלייס ברשת החברתית 'פייסבוק'. שזה למעשה חנות און ליין וירטואלית עם המון מוכרים. תוכלו למצוא שם המון מוצרים מיד שנייה כחדשים ועד מוצרים חדשים לגמרי.
לפני רכישת המוצר, חשוב לבדוק את מצב המוצר ולוודא שהוא תואם לתיאור של המוכר. הנה כמה דרכים לוודא שאכן המוצר תואם:
תמונות: בקשו לראות תמונות ברורות של המוצר מכל הזוויות.
תיאור: קראו את התיאור בעיון ושאלו שאלות על מצב המוצר, גילו והיסטוריית השימוש.
בדיקת תקינות: אם אפשרי, בדקו את המוצר באופן אישי לפני הרכישה, או בקשו להחזירו במידה ואינו תקין. בנוסף, בדקו את המוניטין של המוכר לפי משוב וחוות דעת של קונים קודמים. תהיו בקשר עם המוכר ושימו לב לאיכות התקשורת והאמינות שלו.
בעת הרכישה, בצעו משא ומתן על מחיר המוצר. ברכישת מוצרים של יד שנייה ישנו מקום למשא ומתן. אך לפני שאתם ניגשים לזה, כדאי שקודם כל תעשו שיעורי בית מקדימים, למשל, השוואת מחירים. חפשו את המחירים של המוצרים הדומים באתרים שונים בכדי לדעת מהו מחירו הסביר. לאחר שאתם יודעים מה המחיר, הציעו מחיר נמוך יותר מהמחיר המבוקש, אך עם זאת הציעו הצעה הוגנת, כדי להשאיר מקום למשא ומתן. הסבירו למוכר מדוע אתם מציעים מחיר נמוך יותר (למשל, פגמים במוצר, עלות תיקון).
בעת התשלום השתמשו בשיטות תשלום בטוחות ומאובטחות לדוגמא PayPal , בכדי להגן על הכסף שלכם. במידה ואתם רוכשים את המוצר בצורה פיזית, פנים מול פנים, עדיף לשלם במזומן ולהיפגש במקום ציבורי ובטוח.
זכרו שמוצרי יד שנייה אינם חדשים וייתכן שיהיו בהם פגמים קלים. חשוב להעריך את היתרונות והחסרונות לפני קבלת ההחלטה הסופית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה