כסף וצרכנות

בזק מגיבה לראשונה לסגירת התשתיות: "חיסכון בעלויות"

ענקית התקשורת הישראלית, מגיבה לראשונה להחלטת שר התקשורת על סגירת רשתות הנחושת תוך כדי קידום מדיניות אסדרתית לתשתיות מתקדמות מבוססות סיבים אופטימיים. מדובר על קביעת מתווה לסגירה הדרגתית של תשתיות הנחושת של בזק והוט. מה עמדת בזק למהלך? | פרסום ראשון
יהודה לוינגר | 
ניר דוד, שלמה קרעי (צילום אלעד גוטמן, פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בזק מגיבה היום (שלישי) לראשונה להחלטה של שר התקשורת שלמה קרעי, לפרסום שימוע בעניין עקרונות מדיניות לסגירה הדרגתית של רשתות הנחושת. על פי המתווה, שוקל משרד התקשורת מתווה לסגירה הדרגתית של רשתות הנחושת וביטול חובת האוניברסליות ברשת הנחושת בשלושה שלבים, כאשר שנת 2030 היא תאריך יעד מתוכנן לאפשרות של החברה והוט לסגור את מה שנותר מרשתות הנחושת.
עתה בחברת התקשורת מגיבים לראשונה להחלטת שר התקשורת, ובחינת השפעת סגירת רשתות הנחושת עליה. שר התקשורת עצמו, שלמה קרעי, הגיב, כזכור, כך: "סגירת רשת הנחושת תוביל לחסכון עצום בעלויות חברות התשתית, וכתוצאה מכך לתחרות טובה יותר באיכות ובמחיר לטובת כולנו. מנגנון סגירת הרשת בשנים הקרובות, טומן בחובו תמריץ לחברות התקשורת לחבר לקוחות לרשת הסיבים האופטיים המתקדמת, עד להגעה לחיבור מתקדם של לפחות 85% מהלקוחות בכל אזור. כמו כן, לראשונה, נלקחת בחשבון הטמנת התשתית העילית המיושנת והמסורבלת כחלק מתכנית לקידום תשתיות תקשורת מתקדמות. שוק חופשי ותחרותי – באיכות, במחיר וגם ביופי".
בבזק מביעים תמיכה עקרונית בסגירת הרשתות לנוכח התפתחות רשתות הסיבים שמאפשרות מתן שירותים מתקדמים ומייתרות למעשה את הצורך ברשתות הנחושת "הנחותות יותר", כלשונה של בזק, וזאת כמובן "לנוכח הכפילות בעלויות למפעילי הרשתות הנובעות מקיומן של שתי רשתות מקבילות".
בבזק מנמיכים ציפיות של עלויות כתוצאה מהמלך. בעוד קרעי התבטא עם "חיסכון עצום", בבזק אומרים היום כי סגירת רשת הנחושת של החברה "צפויה להביא לחסכון מסוים בעלויות השוטפות ובהשקעותיה של החברה, לצד השקעות חד פעמיות שיתכן ותידרשנה בשיעור שלא ניתן לאמידה בשלב זה".
כזכור, משרד התקשורת פרסם אתמול על שימוע ציבורי לקביעת מתווה לסגירה הדרגתית של תשתיות הנחושת של בזק והוט טלקום, וזאת במטרה להחליפן בתשתית מתקדמת מבוססת סיבים אופטיים שתתן מענה לביקושים ההולכים וגוברים לתקשורת רחבת פס.
השלב הראשון בתהליך הינו באזורים עם בנייה חדשה, בהם בזק והוט טלקום לא יידרשו לפרוס רשת נחושת, ובלבד שיפרסו תשתית רשת מתקדמת ובאמצעותה יספקו שירותים לציבור – משקי בית ועסקים.
על פי ההצעה, בזק והוט טלקום יחויבו להציע למנויים המעוניינים בכך פתרון של גיבוי אנרגטי למקרים של הפסקת חשמל לטובת שירות הטלפוניה ושירות האינטרנט. גיבוי אנרגטי זה יכול שיינתן בתשלום סביר. 
על פי משרד התקשורת, החזקת רשתות הנחושת הישנות ובמקביל לרשתות מתקדמות, היא כפילות מיותרת, אשר משמעותה נטל כלכלי עודף כבד, ומורכבות תפעולית גדולה. לדברי משרד התקשורת: אין כל הצדקה צרכנית, כלכלית או תחרותית להמשיך ולחייב את בעלות התשתית בהפעלה של שתי רשתות במקביל.
מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש מסרה: "במשך עשרות שנים, תשתיות הנחושת שירתו אותנו נאמנה, אולם כעת הגיע הזמן לנוע עם הקידמה אל עבר העתיד. סגירה הדרגתית של תשתיות הנחושת ומעבר לרשתות מבוססות סיבים אופטיים יביא לשיפור באיכות השירות וביציבות הרשתות, ויספק מענה מתקדם לצרכי הציבור, קצבים מהירים יותר ואמינות גבוהה, תוך הפחתת עלויות ותקלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה