כסף וצרכנות

בזק מתרחבת: ביקשו היתר לחרוג מהרישיון, ושר התקשורת נענה

מנכ"ל בזק, ניר דוד, זיהה אפשרות להרחיב את הרישיון של בזק בפרישת רשת מתקדמת, לאחר שחברות שזכו במכרז באזורים מסויימים החליטו לפרוש מהמירוץ - באיזורים מורכבים ויקרים לפרישת סיבים - ולאחר פנייה למשרד התקשורת הוא קיבל את ההיתר המיוחל: "סיכויי הצלחת הפרישה של בזק באזורים אלה גבוהים יחסית". כל הפרטים | בלעדי
יהודה לוינגר |  6
ניר דוד מנכ"ל בזק (צילום אלעד גוטמן, shutterstock)
שר התקשורת שלמה קרעי, התיר ביום ראשון האחרון לבזק להוספת אזורים סטטיסטיים לאזורי הפרישה, וזאת מעבר לאזורים הקבועים ברישיונה. המהלך של המנכ"ל החדש, ניר דוד, מגיע לאחר שהזוכים במכרז החליטו לפרוש, ובזק זיהתה את הפרצה שתאפשר לה לפרוש במקומות נוספים.
על מה מדובר? ב-20.6 פנו בזק לאלעד מקדסי, סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל כלכלה במשרד התקשורת, להתיר לה לפרוש רשת מתקדמת ולספק שירות בזק על גביה ב-33 אזורים סטטיסטיים נוספים על האזורים הקבועים ברישיונה. ביום חמישי שעבר, ב-4 ליולי, המליץ מקדסי להסכים לבקשת בזק, ועל כך באה תשובת שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ביום ראשון האחרון.
האזורים אותם ביקשה בזק, שיפורטו בהמשך, היו באזור תמרוץ שטרם הוקצו לגביו כספים מכספי קופת התמרוץ. באזורים האלה היו כבר שני זוכים במכרז התמרוץ, אך שתי החברות שזכו החליטו מסיבות כאלה ואחרות לפרוש מהמירוץ בפתאומיות. אותם "אזורים מוחזרים", אלו שהוחזרו בחזרה מהזכייה, היו כעת פנויים, ובזק זיהתה את האפשרות ופנתה לגבי 33 מהאזורים האלה בבקשה לפרישה רשת מתקדמת, וזאת מעבר לרישיון שניתן לה.
האזורים כוללים: 8 נקודות בעיר אשדוד עם 9,111 משקי בית בסך הכול, 9 נקודות בירושלים עם 7,160 משקי בית, ועוד כמה נקודות ביישובים מהפזורה הבדואית וכדומה, כאשר סך משקי הבית מעל 36,000. 
המשמעות היא, שבכך בזק עולה בכמות משקי הבית שנכללים באזור הקבוע ברישיונה. לפי שעה, שיעור משקי הבית הנ"ל עומד על 84.85% מכלל משקי הבית בישראל, ועל ידי הוספת האזורים הנ"ל - בזק תעמוד על חובת פרישה של 86.19%. במשרד התקשורת בחנו את אבני הדרך של חובת הפרישה של הרשת המתקדמת, ומצאו כי נכון לסוף מרץ 2024, פרשה בזק על פי דיווחיה, 2.182 מיליון משקי בית אשר היוו באותה עת 86.48% ממשקי הבית באזורי הפרישה שלה, ובכך היא עמדה באבני הדרך שנקבעו לה.
בנוסף, במשרד התקשורת, הראו לטובה נתונים על מיעוט התלונות של לקוחות החברה בכל הקשור להליך פרישה וחיבור הרשת המתקדמת. כך, למשל, נמצא כי כ-83% מהפניות לחיבור נענו תוך שבועיים, ולא נמצאו כל תלונות על עיכוב בהפעלת התשתית מעבר למועדים הקבועים ברישיון.
שר התקשורת אכן הוסיף שהאזורים הנ"ל בהם בזק מעוניינת להתרחב, מראה כי מדובר "באזורים פחות אטרקטיביים" כלשונו של שר התקשורת, כמו גם היותם מורכבים או יקרים יותר לפרישה מכלל אזורי התמרוץ "וספק אם מכרוז של אזורים אלה פעם נוספת בהכרח יניב זוכים שיצליחו לפרוש בהם בסופו של יום, וזאת לעומת בזק שהיא פורשת הסיבים הגדולה בישראל, שסיכויי הצלחת הפרישה שלה באזורים אלה גבוהים יחסית".
זו הסיבה ששר התקשורת, שמקדם את הנגשת הרשת המתקדמת לכל משק בית במדינה, התיר לבזק להתרחב באותה "חריגה זעומה" כלשונו, ורישיון החברה יתוקן בהתאם.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פרישת עובדים מבזק ופריסת סיבים עי בני דודים (ל"ת)
    דוד 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    תפירת תיק לשר התקשורת
    אביתר 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בעוד שנה שנתיים, יקום בן Zיילך למשטרה ויגיד ששר התקשורת קידם עסקה עם בזק ובטח קיבל שוחד. ולכן, כבוד השר קרעי, אסוף את כל החומר של העסקה ושלח כבר עכשיו למשטרה, על מנת לבלום כל תפירת תיק כפי שעשו למר נתניהו.
    סגור
  • 4.
    ואיך משיגים פריסה?
    אנייי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בראשון לציון ותל אביב במקומות שעדיים אין ונראה שלא מתוכנן להיות אפילו
    סגור
  • 3.
    פריסת תשתית. ?? (ל"ת)
    St 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    מנכ"ל בזק הוא רן גוראון (ל"ת)
    כהן 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 1.
    קוסנם בזק! אני מתנתק מכם כי אני רוצה חיבור אינטרנט אחר
    עמית 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נמאס לראות אור אדום מהבהב בנתב שלכם כשאני רוצה אינטרנט מלא ולא רק חיבור ווייפיי.
    סגור