כסף וצרכנות

העירייה מקצצת בהטבות לתושבים: ההנחה תקטן מ-25% ל-12.5%

הסתדרות הגמלאים מתכננת להפגין מול בניין העירייה כחלק ממאבקה. מזרחי מביע חשש מפני תקדים מסוכן, שעלול להוביל רשויות מקומיות נוספות לצעדים דומים, ובכך לפגוע בגמלאים ברחבי הארץ
מערכת ice |  3
חשבון ארנונה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
החלטתה האחרונה של עיריית תל אביב-יפו לצמצם את שיעור ההנחה בארנונה לגמלאים, הורים עצמאיים ועולים חדשים עוררה סערה ציבורית ומחאה נרחבת. ההחלטה, שנכנסה לתוקף החודש, מפחיתה את שיעור ההנחה מ-25% ל-12.5%, פגיעה משמעותית באוכלוסיות שנחשבות מוחלשות, כך על פי 'דבר'..
שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב תל אביב, מוביל את המאבק נגד ההחלטה. לדבריו, "זו עזות מצח וחוצפה שדווקא העיר העברית הראשונה באה לפגוע בגמלאיה". מזרחי מדגיש כי גם בתקופות קשות בעבר, לא נגעו בהטבה זו לגמלאים, וטוען כי אין הצדקה לקיצוץ בעת הנוכחית, במיוחד לאור עליות המחירים הכלליות במשק.

הסתדרות הגמלאים מתכננת להפגין מול בניין העירייה כחלק ממאבקה. מזרחי מביע חשש מפני תקדים מסוכן, שעלול להוביל רשויות מקומיות נוספות לצעדים דומים, ובכך לפגוע בגמלאים ברחבי הארץ.
מנגד, עיריית תל אביב-יפו טוענת כי ההחלטה נובעת מרצון לתקן עיוות, שבו גם בעלי הכנסה גבוהה נהנו מההנחה. העירייה מדגישה כי תושבים העומדים בקריטריונים של מבחן הכנסה עדיין יהיו זכאים להנחה המלאה.
הוויכוח מעלה שאלות מהותיות לגבי אחריות הרשויות המקומיות כלפי אוכלוסיות מוחלשות, ומדגיש את המתח בין שיקולים תקציביים לבין מחויבות חברתית. בעוד העירייה מצביעה על הצורך באיזון תקציבי ובחלוקה צודקת יותר של משאבים, המתנגדים רואים בצעד זה פגיעה בלתי מוצדקת באוכלוסיות הזקוקות להטבות אלו.
המאבק צפוי להימשך, כאשר הסתדרות הגמלאים קוראת לעירייה לחזור בה מההחלטה. התפתחות זו מדגישה את החשיבות של דיאלוג מתמשך בין הרשויות לבין נציגי הציבור, במטרה למצוא פתרונות שיאזנו בין צרכי העיר לבין רווחת תושביה המבוגרים והפגיעים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתם אשמים שבחרתם שוב בחולדאי
    עדן 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תל אביבים יקרים, תפסיקו להתלונן. יכולתם לבחור באורנה ברבי אי אבל העדפתם להנציח את שילטון השחיתות ההתעמרות בתושבים של חולדאי אז לפחות אל תקטרו
    סגור
  • 2.
    המונופול הגדול ביותר בישראל בחסות הנובו רישים
    rbs 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משכונות צפון תל אביב
    סגור
  • 1.
    בחרתם חולדאי
    NRMG 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וקיבלתם חולדה
    סגור