כסף וצרכנות

בשורה לחקלאים בישראל: נפגעתם? אלו ההלוואות שתוכלו לקבל

מאז פרוץ המלחמה מתמודדים החקלאים בישראל עם הגבלות קשות, איבוד תוצר חקלאי רב בעקבות שריפות וחוסר יכולת לעבד את השטח והפסדים כספיים אדירים. שיתוף פעולה חדש בין 'עוגן ל'לקט ישראל' מבקש לסייע לחקלאים שנפגעו
מערכת ice | 
לקט ישראל (צילום צילום אמיר יעקבי)
מלחמת חרבות ברזל החריפה את הקשיים איתם התמודדו בענף החקלאות התובעני, והחמירה את חוסר הוודאות הקיים בענף. חקלאים רבים הפועלים בקווי העימות בגול רצועת עזה ובגבול הצפוני של מדינת ישראל, חווים פגיעות קשות ביותר מדי יום. החל משריפות ענק שמשמידות תוצר חקלאי, חוסר היכולת לעבד את השדות ולקצור את הפירות בעקבות הגבלות וכמובן, מחסור חמור בכוח אדם.
לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הלאומי ועוגן, הפועל כגוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, יצאו בשיתוף פעולה ייחודי, במסגרתו יוענקו הלוואות חוץ בנקאיות לחקלאים שנפגעו מהמלחמה. על פי הפרסום, ההלוואות, שגובהן עד 300 אלף ש"ח, יינתנו בריבית קבועה לא צמודה של 3% בלבד, תנאי מימון אטרקטיבי במיוחד בהשוואה לתנאי השוק. מטרת שיתוף הפעולה הוא לסייע לחקלאים שנפגעו קשות מהמלחמה לשקם את פעילותם ולחזור לעבודה שוטפת. 
גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל: "חקלאי ישראל הם שותפים חיוניים בביטחון התזונתי הלאומי של תושבי ישראל. המלחמה גרמה נזק כבד לענף החקלאות הישראלי. במציאות קשה ומורכבת זו, חשוב לנו, כארגון הצלת המזון הלאומי שעומד בקשרים הדוקים עם החקלאים מזה 21 שנים, לפעול בכל דרך אפשרית כדי לסייע ולתמוך בחקלאים שנפגעו. אנו מאמינים שסיוע זה יאפשר לחקלאים לשקם את פעילותם, להמשיך לשמור על גבולות המדינה ולחזור להתפרנס מעבודת הכפיים ההכרחית לקיומה ובטחונה של מדינת ישראל".
שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "גוף האשראי החברתי עוגן גאה לתמוך בחקלאי ישראל הפועלים במסירות אין-קץ על רקע משבר מתמשך. מסלולי ההלוואות שלנו תוכננו בקפידה כדי לתת מענה לאתגרים שבפניהם ניצבים החקלאים בתקופת המלחמה. אנו שואפים לא רק להקל על הנטל הכלכלי המוטל על כתפי החקלאים, אלא גם להעצים את יכולתם להמשיך לתרום לחוסן החקלאי ולביטחון התזונתי של ישראל".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה