כסף וצרכנות

התאחדות התעשיינים: "תגובה ישראלית הולמת, נסייע באיתור חלופות יבוא"

נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר בתגובה להחלטת שר האוצר סמוטריץ': "ארדואן צריך להבין שלא ניתן לגחמותיו לנווט את יחסי הסחר, ושיש מחיר לצעדים חד צדדיים. ההתאחדות תסייע באיתור חלופות יבוא לתעשיינים והגברת כושר היצור הישראלי"
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד״ר רון תומר פרסם הערב תגובה להחלטת שר האוצר להעלות את המכס על מוצרים טורקיים ל 100%: "הצעד הנו תגובה ישראלית הולמת לסולטן הטורקי שמסמנת לו ולכל העולם שישראל לא תעבור על פגיעה כלכלית בה ללא תגובה״.
ד״ר תומר הוסיף כי מדינת ישראל היא מדינה ריבונית שעומדת בהסכמי הסחר שלה ומקיימת כלכלה פתוחה מול כל העולם: ״ארדואן צריך להבין שלא ניתן לגחמותיו לנווט את יחסי הסחר ושיש מחיר לצעדים חד צדדיים. לכן כל עוד הוא מכתיב את המדיניות הכלכלית ניתן ורצוי לותר על התועלת שבשוק הטורקי. אני קורא לממשלת ישראל לאמץ את ההחלטה וליישמה באופן מיידי. התאחדות התעשיינים פועלת לסייע באיתור חלופות יבוא לתעשיינים ולהגביר את כושר היצור הישראלי״.

על פי החלטתו של שר האוצר סמוטריץ׳, יבוטלו כל שיעורי המכס המופחתים החלים על סחורה המיובאת מטורקיה לישראל לפי הסכם לכינון אזור סחר חופשי בין מדינת ישראל לבין הרפובליקה של טורקיה.
בנוסף, יוטל מכס על כל מוצר המיובא מטורקיה לישראל בשיעור של 100% מערך הסחורה בנוסף לשיעור המכס הקיים. על פי נוסח ההחלטה שתובא לאישור הממשלה, מוצע שקביעה זו תהיה כהוראת שעה שתוקפה עד למועד תום תקופת כהונתו של נשיא טורקיה הנוכחי, שעומד מאחורי ההחלטות נגד ישראל וכלכלתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה