קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה איומה: החזירו את המענק הזה מיד

בעוד רבים מהתושבים באשקלון קיבלו מהביטוח הלאומי מענק אכלוס בגובה של 200 שקל למבוגר לכל יום של פינוי לצד של 100 שקל לילד ליום. סך הכל, אלו 18 אלף שקל לחודש עבור זוג עם שני ילדים, לא מעט יאלצו להחזיר כספים או שהסכומים שקיבלו יקוצצו מהם בשל העובדה שהכסף היה מיועד רק למחוסרי ממ"ד
מערכת ice |  2
מענק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תושבי אשקלון ממשיכים לסבול במלחמה הזו. אם לא הספיקו הטילים, כעת המענקים שקיבלו עשויים לסבך אותם בחוב לביטוח הלאומי.העיר שחטפה הכי הרבה טילים מאז פרוץ המלחמה, נדרשה גם לפנות את תושביה לבתי מלון והרחק מהעיר כל עוד צה"ל פועל בעזה והירי הרקטי לא נפסק.
על פי כאן דרום, בעוד רבים מהתושבים קיבלו מהביטוח הלאומי מענק אכלוס בגובה של 200 שקל למבוגר לכל יום של פינוי לצד של 100 שקל לילד ליום. סך הכל, אלו 18 אלף שקל לחודש עבור זוג עם שני ילדים, לא מעט יאלצו להחזיר כספים או שהסכומים שקיבלו יקוצצו מהם.

בעוד שדרות וקרית שמונה קיבלו את המענק בלי תנאים, לאשקלונים מתברר יש קאץ' ומרביתם בכלל לא ידעו על כך ולכן ישלמו ביוקר. המענק יועד לתושבים שאין בבית שלהם ממ"ד בלבד, או מי שביתו נהרס בפגיעה ישירה ולא ראוי למגורים. עיריית אשקלון הגישה לביטוח הלאומי מסד נתונים של בעלי דירות ללא ממ"ד ואלו החלו בחלוקת המענקים.
בשל לא מעט טעויות ברשימות, מחוסרי ממ"ד לא קיבלו בחלקם מענק בעוד שבעלי ממ"ד דווקא כן קיבלו והם השתמשו בו למציאת פתרון מחוץ לעיר. עתה, בביטוח לאומי יחלו לקזז לבעלי הממ"דים ממענקים אחרים שהגיעו להם.
על פי כאן דרום, בימים אלה מתנהלת בבג"ץ מטעם עו"ד תמר קידר שדורשת בעתירתה כי המענק ישולם גם לתושבי אשקלון שברשותם ממ"ד: "מדובר באפליה אסורה בין תושבי אשקלון לתושבים אחרים ובין אוכלוסיות של תושבים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם אני החזרתי כספים לביטוח לאומי זה לא נורא (ל"ת)
    דסי 02/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לביטוח לאומי
    NRMG 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכסף של ביטוח לאומי אינו הפקר. מי שהיה לו ממד שמיד יחזיר את הכסף. מי שלשכן שלו היה ממד שמיד יחזיר את הכסף.מי שברחוב שלו היה ממד ציבורי שמיד יחזיר את הכסף. מי שהיה לו ממד בתכנון אך טרם נבנה דינו כדין ממד שמיד יחזיר את הכסף. תגידו--- ה ש ת ג ע ת ם
    סגור