קריירה ולימודים

חוג לכל ילד: "זקוקים למסגרת יציבה, לחזק את החוסן הקהילתי"

התכנית הייחודית מעניקה חוגים ללא עלות לילדים שפונו מבתיהם, מייצרת מסגרת חברתית תומכת ופועלת לחיזוק החוסן הנפשי. התוכנית תוארך בעקבות הצורך שעלה מהקהילות בשטח, כאשר רק השבוע פורסם כי 60% מהצעירים המפונים חשים מצוקה נפשית ובדידות. מנכ"ל משרד החינוך: "נדבך חשוב ומשמעותי בתהליך החזרה לשגרה"
מערכת ice | 
שגרת לימודים במלחמה (צילום שאטרסטוק)
תכנית "חוג לכל ילד" של משרד החינוך, בהובלת החברה למתנ"סים, תוארך עבור הצעירים שפונו מבתיהם – עד סוף המלחמה. כך הוחלט בעקבות האתגרים והצרכים של הקהילות בשטח, ובהמשך לפרסום דו״ח מצב הצעירים המפונים, שפרסמה השבוע עמותת ״עלם״ ובו הוצגה תמונת מצב עגומה של מצוקה נפשית ובדידות. 
מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, עשרות אלפי צעירים פונו מבתיהם ונאלצו להתרגל לשגרת חיים חדשה: מגורים ביישובים זמניים או בבתי מלון, סביבה לא מוכרת של בתי ספר וקושי לשמור על שגרת פעילות וחוגים כפי שהיו מורגלים עד המלחמה. 
תכנית חוג לכל ילד וילדה אותה מפעילה החברה למתנ"סים כזרוע ביצוע של משרד החינוך, נועדה לאפשר הזדמנות שווה לילדים המפונים, מוביליות חברתית ולאפשר לכל ילדה וילד ליהנות ולצמוח מפעילות העשרה חינוכית בלתי פורמלית במסגרת חברתית וקהילתית, גם כאשר המצב הסוציואקונומי המשפחתי אינו מאפשר זאת. החשיפה לחוגים המגוונים בתחומי הספורט והאומנות, מעניקה לילדים הזדמנות שווה ופעילות חברתית-ערכית משמעותית, החשובה לא רק לקידום הילדים אלא להעלאת תחושת המסוגלות וחיזוק החוסן הנפשי של הילדים, משפחתם וקהילתם. 

(צילום: באדיבות החברה למתנ"סים)
בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ובזמן בו משפחות רבות מפונות מבתיהן, הורחבה התוכנית כדי לאפשר לילדים במתחמי הפינוי להמשיך ולפעול במסגרת חברתית וחינוכית בלתי פורמלית, ולהמשיך את שגרת החיים. במסגרת התוכנית, זכאים הילדים המפונים להשתתף במגוון רחב של חוגים המגיעים עד אליהם בין היתר, שלל חוגי ספורט, אומנות, נגינה, משחקי קופסא ועוד. 
רק ביום ראשון האחרון פרסמה עמותת ״עלם״ את ״דוח מצב הנוער המפונה״. מהנותנים שפורסמו בדו״ח עולה כי 60% מהצעירים שפונו ושוכנו במלונות דיווחו על מצוקה נפשית ותחושת בדידות, ו/או דיווחו על דיכאון וחרדה. בחברה למתנ"סים מסבירים כי הארכת התכנית "חוג לכל ילד" עד סוף המלחמה עבור הילדים ובני נוער המפונים באה להמשיך ולהעניק הזדמנות שווה לכל הילדים להשתתף בחוגים, להעניק להם מסגרת מסודרת לאחר שעות הלימודים, בה הם יכולים לחוות חוויות משותפות עם ילדים ובני נוער אחרים ובעיקר – לעלות את מצב רוחם בתקופה מורכבת זו. 

(צילום: החברה למתנ"סים)
מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני: "המשך פעילות התכנית 'חוג לכל ילד' של משרד החינוך בהובלת החברה למתנ"סים, מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בתהליך החזרה לשגרה של הילדים ובני הנוער הזקוקים למסגרת יציבה ומסודרת. השתתפות התלמידים בפעילויות חווייתיות לאחר שעות הלימודים תורמת רבות לשיפור הרגשתם והחוסן הנפשי שלהם, ומעניקה להם הזדמנות לקחת חלק בפעילות העשרה במגוון תחומים". 
משה כהנא, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "אנו רואים את המצוקות שעולות מצד ילדים ובני נוער בקהילות המפונות ואת הצורך שלהם בשגרה ופעילות חברתית שהיו רגילים אליה לפני המלחמה. בני הנוער המפונים חשים בדידות גדולה כשהם מנותקים מביתם, ותפקידנו לייצר להם מסגרת פעילות חינוכית ומהנה בכדי שירגישו שייכים. הארכת תכנית חוג לכל ילד, בה כל אחד מהם יכול להשתתף בחוגים ללא עלות, חשובה בכדי לחזק את החוסן הקהילתי ועל מנת להמשיך ולייצר להם את השגרה לה הם כל כך זקוקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה