קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מחלק מענקים חדשים: מי זכאים ל-7,000 שקל?

המשפחות יקבלו מעטפת כלכלית חסרת תקדים הכוללת מענקי סיוע מיוחדים של 30,000 שקל לחודש עבור כל אדם שנחטף/נעדר ו-7,000 שקל לחודש עבור כל אחד מאחיו הבוגרים של החטוף / נעדר
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
משפחות החטופים במלחמת 'חרבות ברזל', יכולים קצת לנשום לרווחה, כאשר אושר החוק אשר יעניק מעטפת סיוע חסרת תקדים למשפחות החטופים והנעדרים על פי החוק החדש, יקבלו המשפחות מענקי סיוע מיוחדים של 30,000 שקל לחודש עבור כל אדם שנחטף/נעדר ו-7,000 שקל לחודש עבור כל אחד מאחיו הבוגרים. מה זה אומר בעצם?
עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה והפורום לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין, אשר הובילה את החוק תוך עמידה על הגדלת סכומי הפיצויים והרחבת מעגל הזכאים, אמרה לאחר אישורו: "מדובר במהלך בעל משמעות היסטורית הרואה את צער משפחות החטופים ומבקש לבטא את הסולידריות של העם בישראל עם כאבם הבלתי נתפס. כסף לא ייתן מזור לסבל הנורא אבל יהיה בו להקל מעט על הימים הקשים שהם עוברים ויאפשר להם להתמקד בפעולות אשר יסייעו בהשבת יקיריהם"

עו"ד קאופמן, צילום: יעל הר טוב
לאחר דיונים רבים בשבועות האחרונים, אושרה אמש הצעת החוק של חה"כ ישראל אייכלר ואופיר כץ המעניקה מעטפת כלכלית חסרת תקדים למשפחות החטופים והנעדרים. ע״פ החוק החדש, יקבלו המשפחות מעטפת כלכלית חסרת תקדים הכוללת מענקי סיוע מיוחדים של 30,000 שקל לחודש עבור כל אדם שנחטף/נעדר ו-7,000 שקל לחודש עבור כל אחד מאחיו הבוגרים של החטוף / נעדר. כל התגמולים והמענקים ישולמו באופן מיידי, תוך מינימום עיסוק בבירוקרטיה. 
לשכת עורכי הדין, אשר הובילה את החוק באמצעות עוה"ד ענת קאופמן וערן בקר וראש הלכה עמית בכר ובשיתוף עם עו"ד רז נזרי ממטה החטופים, זיהתה את הוואקום בנושא ופעלה להגדלה משמעותית של המתווה המקורי שהציעה המדינה והרחבת מעגל הזכאויות.  
הלשכה הצליחה לשנות את המתווה המקורי שהציעה המדינה, שהיה מצומצם משמעותית והובילה את החקיקה ההיסטורית אשר אושרה אמש ובמסגרתה המשפחות יקבלו מענקים חסרי תקדים אשר צפויים להגיע לידיהם באופן מהיר וללא בירוקרטיה. מעבר לכך, כל ההטבות הללו יינתנו לתקופה ממושכת של שלוש שנים.

עו"ד ענת קאופמן, יו"ר הוועדה והפורום לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין אשר יזמה את הצעת החוק יחד עם לשכת עורכי הדין, אמרה לאחר אישור החוק: "מדובר במהלך בעל משמעות היסטורית הרואה את צער משפחות החטופים ומבקש לבטא את הסולידריות של העם בישראל עם כאבם הבלתי נתפס. כסף לא ייתן מזור לסבלם הנורא אבל יהיה בו כדי להקל מעט על הימים הקשים שהם עוברים ויאפשר להם להתמקד בפעולות אשר יסייעו בהשבת יקיריהם"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה