בארץ

ההבטחה למשפחות החטופים: "נפעיל מנופי לחץ, נכניס תרופות"

משלחת שיצאה לווינה נועדה עם בכירי הפרלמנט האוסטרי ונציגי האו"ם המקומיים. אחות של תצפיתנית שנחטפה מבסיסה: "ראינו בסרטון שאחותי פצועה, אנחנו לא יודעים אם היא עדיין בחיים". אבא של חיילת אחרת: "אנחנו צריכים לעצור את זה עכשיו, וגם לשחרר את עזה מחמאס"
מערכת ice | 
שלטים להחזרת החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
משפחות החטופים והנעדרים ממשיכות במסע ההסברה והפעלת הלחץ הדיפלומטי: אמש (חמישי) משלחת מיוחדת הגיעה אל וינה וערכה סבב פגישות עם בכירים ממוסדות האו"ם באוסטריה ובכירי הפרלמנט האוסטרי. המשלחת יצאה בקריאה ברורה למנכ"לית האו"ם ונשיא הפרלמנט האוסטרי: הפעילו כל מנוף לחץ אפשרי כדי לשחרר מיד את החטופים והנעדרים ותפעלו להכנסת הצלב האדם לרצועה ולהעברת תרופות לחטופים שמתוכם, חולים רבים במחלות קשות שהיעדר הטיפול ההולם בהן מסכן חיים באופן מיידי.
במשלחת השתתפו אלי אלבג, אבא של התצפיתנית לירי אלבג שנחטפה מבסיסה, סשה ארייב, אחות של התצפיתנית קרינה שנחטפה גם היא וטל ישרון נציג משפחת הרן, שוהם, קיפניס ואביגדורי. ישרון מייצג 12 בני משפחה ש-3 מהם נרצחו (אבשלום הרן, לילך ואביתר קיפני), 2 מהן שוחררו (יהודית ונטלי רענן) ו-5 מהם עדיין בשבי: שרון ונועם אביגדורי, שרון הרן, טל ועדי שוהם וילדיהם הקטנים נווה (8) ויהל (3) שוהם.
המשלחת הסתיימה בעצרת תמיכה גדולה בשיתוף עם הקהילה היהודית ונציגי הממשל האוסטרי. לאחר התקיימה פגישה בבית שגריר ישראל באוסטריה דוד רוט יחד עם עוד 25 שגרירים ממדינות שונות בעולם. "ביכולתנו לדבר עם הצלב האדום וללחוץ להכנסת תרופות לחטופים", הצהיר נשיא הפרלמנט האוסטרי, מר וולפגנג סובוטקה. "אפנה באופן אישי לנשיאת הצלב האדום ואקדם את הנושא הזה".
סשה ארייב, אחות של התצפיתנית קרינה ארייב שנחטפה מבסיסה הוסיפה: "ראינו בסרטון שאחותי פצועה ואנחנו לא יודעים אפילו אם היא עדיין בחיים. אני מבקשת מכם לעשות כל מה שאתם יכולים בשביל להפעיל לחץ ולהכניס את הצלב האדום. אסור להבחין בין חיילים, אזרחים או כאלו עם אזרחות זרה בקרב החטופים. החמאס מבצע פשע נגד האנושות. היום זה נגד היהודים, מחר זה יכול להתפשט גם במקומות אחרים".

המשלחת שיצאה לווינה, לצד נשיא הפרלמנט האוסטרי ומנכ"לית משרד האו"ם המקומי (צילום: באדיבות המטה לשחרור החטופים והנעדרים)
אלי אלבג, אבא של התצפיתנית לירי אלבג שנחטפה מבסיסה פנה ישירות לגאדה פתחי וואלי, מנכ"לית האו"ם בווינה ממוצא מצרי: "ביתי לירי היא רק בת 18, היא אחת מ-242 החטופים, אנשים חפים מפשע וביניהם נשים וילדים, החל מגיל 9 חודשים ועד גיל 85. בתור מצרית את מכירה היטב את המצב עם חמאס. מצרים בשלום עם ישראל ואני מאמין שרק היא יכולה לעזור לנו, לא קטאר או אף אחד אחר. זו בקשתי האישית אליך - עזרי לנו להחזיר את ילדינו הביתה. אנחנו צריכים לעצור את זה עכשיו וגם לשחרר את עזה מהחמאס".
 
מנכ"לית משרד האו"ם בווינה, גב' גאדה פתחי וואלי: "האו"ם מגנה בחריפות את הפיגוע שנעשה ב-7 לאוקטובר. ליבי עם אלו שאיבדו את יקיריהם במתקפה האימתנית ועם משפחות החטופים והנעדרים. יש לשחררם מיד וללא תנאים- זו עמדת האו"ם. אני מבקשת ממכם להצטרף לקריאה להפסקת אש. גם אנחנו איבדנו גם 70 עמיתים של אונר"א במהלך המתקפה הנוראית. כמצרית, אני יודעת בוודאות שממשלת מצרים עושה כל שביכולותה לעזור לשחרור החטופים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה