קריירה ולימודים

ספגתם נזק בעקבות המלחמה? כך תתנתקו משירותים לא חיוניים

המועצה הישראלית לצרכנות מבהירה שאמנם ניתן על פי החוק להתנתק מהשירות באמצעות שיחת טלפון, אולם לרוב אין תיעוד לשיחה וקשה להוכיח כי הצרכן ביקש לבטל את העסקה. בהתאם, המועצה לצרכנות ממליצה מאוד לשלוח הודעת ביטול בכתב באופן עצמאי ולשמור הוכחה כי ההודעה נשלחה
מערכת ice | 
מנוי בריכה (צילום shutterstock)
צרכנים שביתכם נפגע, או שנאלצו להתפנות ומבקשים להתנתק משירותי תקשורת/ עיתונים  או מינויי מתקני מים, יכולים לפנות בבקשת התנתקות מכל סיבה. על פי הסבר של המועצה לצרכנות, עסקה מתמשכת היא עסקה לרכישה של מוצר, או שירות באופן מתמשך לתקופה מוגבלת, או בלתי מוגבלת והתשלום עליו הוא חוזר בכל תקופה מחדש (אחת לחודש למשל).
לדוגמה עסקה לרכישת שירותי אינטרנט, שירותי צפיה בטלוויזיה, מנוי לעיתון ועוד (ולמעט שירותי גז). סעיף 13ד(ג) לחוק הגנת הצרכן קובע כי חוזה בעסקה מתמשכת יסתיים בתוך 3 ימי עסקים ממועד מסירת הודעת ביטול שנשלחה במייל, או בפקס, או בע"פ, או בתוך 6 ימים ממועד מסירת ההודעה למשלוח בדואר רשום, או במועד מאוחר יותר בהתאם לבקשת הצרכן. החל ממועד זה העוסק מחויב להפסיק לחייב את הצרכן בתשלומים גם אם השירות סופק לאחר מועד הביטול.

המועצה הישראלית לצרכנות מבהירה שאמנם ניתן על פי החוק להתנתק מהשירות באמצעות שיחת טלפון, אולם לרוב אין תיעוד לשיחה וקשה להוכיח כי הצרכן ביקש לבטל את העסקה. בהתאם, המועצה לצרכנות ממליצה מאוד לשלוח הודעת ביטול בכתב באופן עצמאי ולשמור הוכחה כי ההודעה נשלחה. חשוב לציין שאם הספק ממשיך לחייב אתכם לאחר קבלת בקשת ביטול, אתם רשאים להגיש תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 שקל.
על מנת לסייע לכם במימוש זכויותיכם המועצה הכינה עבורכם הנחיות למימוש זכויותיכם ומכתבים להורדה אותם תוכלו לשלוח לחברות. "לא נותקתם?- פנו אלינו. המועצה לצרכנות איתכם ובתקווה לימים טובים יותר!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה