קריירה ולימודים

הטריק של ביטוח לאומי נחשף? כך מפסידים את כספי הפיצויים

עתירה חדשה טוענת כי הביטוח הלאומי מסרב למסור את הנוהל שבשמו הוא לא מוסר למגישי תביעות לקבלת פיצויים על מעקב שנעשה אחריהם. הדברים עולים לאור עתירת חופש המידע שהגישו עו"ד אלישר פיינגרש ועו"ד דוד שוורצבאום: "מבוטח רשאי לקבל לעיונו את כל החומר שעמד בפני פקיד התביעות בעת קבלת החלטתו"
מערכת ice |  8
המוסד לביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הטריק של ביטוח לאומי נחשף? על פי פרסום של כלכליסט, הבטח"ל חדל להעביר במהלך החודשים האחרונים את הממצאים שהגיעו מחקירות שנערכו נגד מגישי התביעות נגדו באמצעות גורם חיצוני אחר העותר.
שקיפות המידע היא נדבך חשוב וביטוח לאומי לכאורה מסרב על פי כלכליסט למסור את הנוהל שבשמו הוא פועל בצורה כזו. הדברים עולים לאור עתירת חופש המידע שהגישו עו"ד אלישר פיינגרש ועו"ד דוד שוורצבאום, ממשרד מרקמן טומשין, לבית המשפט המנהלי בירושלים בנושא זה.

בתביעה טענו: "לא בכדי מתאמץ המשיב להסתיר את הנוהל (ובמקרים מסוים אף הכחיש את עצם קיומו) וזאת במטרה להימנע מביקורת על תוכן הנוהל. חשיפת הנוהל חשובה ביתר שאת מקום שבו עולה חשש לאי־חוקיותו, שכן, בהתאם לפסיקה, נקודת המוצא היא שמבוטח רשאי לקבל לעיונו את כל החומר שעמד בפני פקיד התביעות בעת קבלת החלטתו. על המשיב מוטלת חובת נאמנות רחבה יותר. על כן, סירובו להעביר את חוזר החקירות פוגע בזכות העמידה של הציבור לבקר את הרשות הציבורית ביחס למעשים ופעולות המנוגדים לדין ופוגע בזכות הציבור שלא להיפגע מהגוף האמון על זכויותיו".
התביעה גם טוענת: "עמדת המשיב שלפיה מסירת הנוהל לעניין החקירות תפגע ביכולת החקירה של המשיב אינה מחזיקה מים. ביטוח לאומי סירב באופן מוחלט להעברת המידע המבוקש מבלי לבחון אופציה שפגיעתה בחופש המידע פחותה, תוך השמטת החלקים שלטעמו עלולים לפגוע בתפקודו. המוסד בהתנגדותו מנסה לחבל בזכות הציבור לבקר מעשים ופעולות, המנוגדים לדין".
הביטוח הלאומי השיב: "חברת עורכי הדין הספציפית הגישה עתירה לגילוי נוהל חקירות שלם שמונע פגיעה בהגנת הפרטיות של אזרחים מן השורה ומגובה בחוק". לטענת ביטוח לאומי, הסירוב למסור מידע נעשה במצבים של חשש למרמה. "ביטוח לאומי מוסר מידעים והם יוצגו אם יהיה פירוט (של הגרסה - ש"א) בתביעה וזאת מחשש של שינוי גרסאות לכאורה בבית הדין - כפי שקרה רבות בעבר. ביטוח לאומי שקוף לציבור בנהליו ובמדיניותו, אך לעולם לא במחיר של פגיעה באזרחים או שיבוש של מינהל תקין״.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ביטוח סיעודי
    אילנה 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאחר ואני חולת אונקולוגיה סוכרת, אישה בת 76 תשושה קשיים בהליכה בעיות לחץ דם לא מגיע לי כלום מאחר ושלחתי את כל הממצאים הרפואיים הם אפילו לא פרטו למה לא מגיע לי כלום ו40 שנה שלמתי בטוח לאומי זה הבטוח הלאומי בושה.....י
    סגור
  • 6.
    ביטוח לאומי
    יוסי 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    טוב שעוקבים וככה מגלים מתחזים ונוכלים שבגללם הנכים הנזקקים באמת נפגעים. כל הכבוד.
    סגור
  • 5.
    הביטוח לאומי לא היה צריך אפילו לעקוב אחריי כשנפצעתי
    מיקליס 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם קודם כל לא הכירו בי כנפגע עד שתבעתי אותם בבית דין לעבודה, אחכ נתנו אחוזים נמוכים שאיני מסכים איתם, הבעתי חוות דעת של הפרופסורים הגדולים בארץ ורופא מומחה מטעמי שכתב בטופס משפטי מחייב מה האחוזים שלדעתו מגיעים לי והוא עצמו פוסק בוועדות של ביטוח לאומי ומשרד הבטחון והם התעלמו מהכל, עכשיו לקבל וועדה להחמרת מצב זה גם סיפור ולא פשוט למרות שמגיעה לי וועדה כזו כל חצי שנה, שוקל שוב לתבוע אותם בבית דין לעבודה ושיגיבו שם למה הם התעלמו מחוות דעת של בכירים מהם בתחום הרפואי ובכלל למה בוועדות יושבים רופאים שאין להם שום ידע בסוג הפגיעה שיש לי , למה למשל יושב שם פסיכולוג או אורולוג כשהפגיעה כירורגית או אורטופדית, הם עושים צחוק ויש להם איזה תרגיל, קח 10% נכות לא משנה מה הפגיעה שזה נותן קצת כסף ועזוב אותנו בשקט, בשביל זה שילמתי ביטוח לאומי כל החיים, כדי שברגע האמת אקבל פרוטות, הכל קומבינות שם, יש שם קומבינות עם עורכי דין והכל זה קשרים
    סגור
  • 4.
    ביטוח לאומי
    הראל 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה אירגון פשע ממוסד בחסות החוק מושחתים
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לב.לאומי
    לייבלה 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 4
    המצב חמור ומעורר חלחלה !!רבים מאוד!!שמקבלים קיצבאות ואחוזי נכות גבוהים אינם ראויים וטוב עושה הביטוח לאומי שעוקב אחרי נכים??שלכאורה מיתחזים ובגדול!!ניתן ליראות את המדומים בפעיליות מגוונות שלולא היו נכים לא יכלו לבצע!! מיליונים שקלים מבוזבזים לריק!!על אותם נוכלים לכאורה !!כולל נכים שקיבלו רכבים מביטוח לאומי וכן כולל נכי צהל שמעולם לא ניפגעו לכאורה בצהל
    סגור
  • שיבדוק אבל גם שיתן מידע (ל"ת)
    עודד יערי 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    אולי קשור למצלמות לזיהוי פנים... (ל"ת)
    יוחנן 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מדיניות עקבית של פגיעה בזכויות
    אחד שיודע 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ידוע לכל כי לגילי תמיר מכאן 11, מטפלת במאות תלונות בשעה שבע אחה'צ) . בהחלט מדליק נורות אדומות כשנודע ברבים על שפע התלונות של מדיניות גורפת בביטוח לאומי , להקשות באופן קיצוני על אזרחים המבקשים למצות זכויות המגיעות להן בדין . בועדות ביטוח לאומי ,מקשים על כל צעד ושעל (רשעות לשמה) . ממש התעמרות באזרח . בושה וחרפה לשרותי הסעוד והרווחה !
    סגור