קריירה ולימודים

חברת החשמל תקרוס? זה מה שעשוי לקרות ב-2050

אחרי ההשקה ההיסטורית של הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב-יפו, מפרסם משרד האנרגיה והתשתיות כי בשנת 2050 צפויה התחבורה החשמלית להוות כ-15% מסך יצור החשמל במשק, יותר מכל צריכת המגזר הביתי כיום 

מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום shutterstock)
48 שעות לאחר שהושק באופן רשמי הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב-יפו, מציג משרד האנרגיה והתשתיות נתונים מפתיעים על צריכת החשמל הצפויה בישראל בעשורים הבאים מהתחבורה החשמלית בכלל, ושל הרכבות הכבדות, הרכבות הקלות והמטרו, בפרט.
מהנתונים עולה כי בשנת 2050, צריכת החשמל של הרכבות (הכבדה, הקלה והמטרו) צפויה לעמוד על כ-4 טרה-וואט-שעה לעומת כ-0.25 טרה-וואט-שעה כיום. גידול של כ-1,600%. בשנת 2025 צריכת החשמל של הרכבות תהווה כ-2.5% מכלל ייצור החשמל במשק, לעומת צריכה של כ-0.3% כיום.

כלל התחבורה חשמלית בישראל תצרוך בשנת 2050 כ-25 טרה-וואט-שעה (לשם השוואה, יותר מכל צריכת החשמל במגזר הביתי בישראל כיום) לעומת כ-0.5 טרה-וואט שעה כיום, גידול של כ-5,000%. התחבורה החשמלית תהווה כ-15% מכלל ייצור החשמל במשק בשנת 2050, לעומת צריכה של פחות מ-0.5% בשנת 2023. 
בתוך כך, שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, ערך היום ביקור ברכבת הקלה של גוש דן וברכבת ישראל. עוד השתתפו בביקור מנכ"ל המשרד, קובי בליטשטיין, ומנהל החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד, רון אייפר. השר קיבל במהלך נסיעתו סקירה מאייפר על צריכת החשמל של הרכבות הקלות והכבדות בעשורים הקרובים.
משק החשמל נערך במגוון היבטים לחשמול מגזר התחבורה וחשמול הרכבות הכבדות והקלות בפרט. ההערכות כולל בין היתר הגדלת יכולת היצור, הולכה וחלוקת החשמל. הנתונים המלאים יוצגו בעוד מספר שבועות, כחלק ממודל הביקושים לתחבורה חשמלית שגיבש משרד האנרגיה והתשתיות.
בתמונה: שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות קובי בליטשטיין, מנהל החטיבה לאנרגיה מקיימת, רון אייפר ויועצת בכירה לשר האנרגיה והתשתיות, פליסיה פייגיל מועלם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשיש ממשלות
    דו 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא דואגות למדינה ולאזרחים אלה רק למקורבים לא תהיה מדינה
    סגור