קריירה ולימודים
מרוויחים מעל 107,692 שקל בשנה? הסתבכתם עם רשות המסים
רשות המסים מסבירה כי עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ על כל עסקה. במסגרת הדיווח שלו למע"מ אחת לחודש או חודשים הוא כולל את המס שגבה. עוסק מורשה זכאי להתקזז על מע"מ ששילם עבור התשומות, שהן ההוצאות המוכרות לרכישת ציוד או תשומות אחרות
עוד ב-
עצמאיים? כדאי שתקראו את זה. רשות המסים הסבירה לאחרונה בעמודי הרשתות החברתיות שלה כי עוסק מורשה הוא עצמאי שהכנסותיו השנתיות עולות על 107,692 שקל בשנת 2023, או שהוא עוסק במקצועות חופשיים כמו שמאי, פסיכולוג,עו"ד וכו'.
עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ על כל עסקה. במסגרת הדיווח שלו למע"מ אחת לחודש או חודשים הוא כולל את המס שגבה. עוסק מורשה זכאי להתקזז על מע"מ ששילם עבור התשומות, שהן ההוצאות המוכרות לרכישת ציוד או תשומות אחרות.
כל זאת, כשהחל מהיום מה-6.7.2023, לקוחות רשות המסים בישראל, יכולים להיכנס לאזור האישי שלהם, באתר הרשות ולהפיק טופסי 106 עד 6 שנים אחורה. המהלך יהווה הקלה משמעותית בתהליך הגשת בקשות להחזר מס ויתרום למיצוי הזכויות של הזכאים.
טופס 106 הינו אישור שנתי שמופק לשכיר על ידי כל מעסיק בנפרד, ומרכז את נתוני המשכורת וניכויי המס וההפרשות הסוציאליות מכל החודשים בשנת המס. בהתאם לחוק, הטופס נמסר לשכיר על ידי המעסיק ברבעון הראשון של השנה, עבור השנה החולפת.
עד היום, שכירים שנדרשו למסמך זה והוא לא היה עוד בידיהם, הצטרכו לפנות למעסיק על מנת לשחזרו ואם לא ניתן היה לשחזרו אצל המעסיק (אם בשל סגירת מקום העבודה או מכל סיבה אחרת), היו נדרשים אותם עובדים לפנות למשרד מס הכנסה באזור מגוריהם לשחזור הטופס או לשאת בתשלום למייצג שישיג עבורם את הטופס. השירות שהושק היום לציבור, מייתר למעשה את הצורך לפנות למעסיק או למשרד מס הכנסה או למייצג על מנת להשיג את הטופס.
השירות החדש נועד לסייע ולהקל על ציבור משלמי המס למצות את זכויותיהם לקבלת החזרי מס ששולם על ידם ביתר, בין השאר בשל נסיבות אישיות שלא מצאו את ביטוין בחישוב המס של המעסיק למשל, עזיבת מקום עבודה במהלך השנה, קבלת אישור נכות רטרואקטיבי בשיעור המזכה בפטור ממס ועוד. יודגש, מימוש הזכויות הינו באמצעות הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. שכירים שאינם חייבים בהגשת דו"ח שנתי, יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה.
מנהל רשות המסים ערן יעקב, מסר: "השירות החדש הינו צעד נוסף של הרשות ליישום האסטרטגיה שלה המציבה את הלקוח במרכז והוא חלק מהמאמצים לשפר את השירות ולהגביר את מיצוי הזכויות בקרב הציבור, על ידי מהלכים המעודדים לקוחות ששילמו מס ביתר לבקש החזרי מס".
עוד הוסיף יעקב: "במסגרת זו, בין היתר, פונה הרשות באופן יזום ללקוחות שאותרו כבעלי פוטנציאל גבוה לקבלת החזר מס ומזמינה אותם במהלך שמותג תחת "מעטפות ירוקות" להגיש בקשות להחזר בגין שנים קודמות. הזמינות של טופסי 106 באזור האישי תקל משמעותית על תהליך הגשת הבקשה להחזר מס, במסגרתו נדרש הלקוח להציג אישורים על הכנסות וניכויים ממקומות שבהם עבד באותה שנת מס".
עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ על כל עסקה. במסגרת הדיווח שלו למע"מ אחת לחודש או חודשים הוא כולל את המס שגבה. עוסק מורשה זכאי להתקזז על מע"מ ששילם עבור התשומות, שהן ההוצאות המוכרות לרכישת ציוד או תשומות אחרות.
כל זאת, כשהחל מהיום מה-6.7.2023, לקוחות רשות המסים בישראל, יכולים להיכנס לאזור האישי שלהם, באתר הרשות ולהפיק טופסי 106 עד 6 שנים אחורה. המהלך יהווה הקלה משמעותית בתהליך הגשת בקשות להחזר מס ויתרום למיצוי הזכויות של הזכאים.
טופס 106 הינו אישור שנתי שמופק לשכיר על ידי כל מעסיק בנפרד, ומרכז את נתוני המשכורת וניכויי המס וההפרשות הסוציאליות מכל החודשים בשנת המס. בהתאם לחוק, הטופס נמסר לשכיר על ידי המעסיק ברבעון הראשון של השנה, עבור השנה החולפת.
עד היום, שכירים שנדרשו למסמך זה והוא לא היה עוד בידיהם, הצטרכו לפנות למעסיק על מנת לשחזרו ואם לא ניתן היה לשחזרו אצל המעסיק (אם בשל סגירת מקום העבודה או מכל סיבה אחרת), היו נדרשים אותם עובדים לפנות למשרד מס הכנסה באזור מגוריהם לשחזור הטופס או לשאת בתשלום למייצג שישיג עבורם את הטופס. השירות שהושק היום לציבור, מייתר למעשה את הצורך לפנות למעסיק או למשרד מס הכנסה או למייצג על מנת להשיג את הטופס.
השירות החדש נועד לסייע ולהקל על ציבור משלמי המס למצות את זכויותיהם לקבלת החזרי מס ששולם על ידם ביתר, בין השאר בשל נסיבות אישיות שלא מצאו את ביטוין בחישוב המס של המעסיק למשל, עזיבת מקום עבודה במהלך השנה, קבלת אישור נכות רטרואקטיבי בשיעור המזכה בפטור ממס ועוד. יודגש, מימוש הזכויות הינו באמצעות הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. שכירים שאינם חייבים בהגשת דו"ח שנתי, יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה.
מנהל רשות המסים ערן יעקב, מסר: "השירות החדש הינו צעד נוסף של הרשות ליישום האסטרטגיה שלה המציבה את הלקוח במרכז והוא חלק מהמאמצים לשפר את השירות ולהגביר את מיצוי הזכויות בקרב הציבור, על ידי מהלכים המעודדים לקוחות ששילמו מס ביתר לבקש החזרי מס".
עוד הוסיף יעקב: "במסגרת זו, בין היתר, פונה הרשות באופן יזום ללקוחות שאותרו כבעלי פוטנציאל גבוה לקבלת החזר מס ומזמינה אותם במהלך שמותג תחת "מעטפות ירוקות" להגיש בקשות להחזר בגין שנים קודמות. הזמינות של טופסי 106 באזור האישי תקל משמעותית על תהליך הגשת הבקשה להחזר מס, במסגרתו נדרש הלקוח להציג אישורים על הכנסות וניכויים ממקומות שבהם עבד באותה שנת מס".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה