קריירה ולימודים

תוספת במאות שקלים במשכורת הבאה שלכם: מה תראו ב-10.7 בתלוש?

מרבית העובדים שהשלימו שנת עבודה אחת לפחות במקום עבודתם יהיו זכאים כבר במשכורת הקרובה לדמי הבראה, בהתאם לוותק שצברו במקום העבודה. לעובדי קבלן ולעובדים בענפים מסוימים נקבעו תנאים מיטיבים יותר מהתנאים שנקבעו לכלל העובדים. מדריך לדמי הבראה
מערכת ice |  12
שכר (צילום shutterstock)
מקבלים משכורת ב-10.7? יכול להיות שגם אתם בין מיליוני הישראלים שיקבלו דמי הבראה לתלוש. עובד זכאי לדמי הבראה רק לאחר שהשלים את שנת עבודתו הראשונה במקום העבודה: לאחר שהשלים העובד שנת עבודה אצל המעסיק, הוא זכאי לתשלום דמי הבראה רטרואקטיבית, החל מיום עבודתו הראשון. תשלום דמי ההבראה ("השתתפות המעסיק בהוצאות הבראה ונופש") אינו מותנה בכך שהעובד שהה בפועל בנופש או בבית הבראה.
דמי ההבראה מחושבים בהתאם לוותק של העובד במקום העבודה, בהתאם להיקף משרתו ובהתאם למשך העסקתו באותה שנה. גובה דמי הבראה ליום במגזר הפרטי מתעדכן בדרך כלל בחודשי יולי, בהתאם לעליית מדד המחירים הכללי לצרכן, במסגרת צו הרחבה. גובה דמי הבראה במגזר הציבורי מתעדכן בדרך כלל בחודש יוני, בהתאם להודעת הממונה על השכר. לעובדי קבלן ולעובדים בענפים מסוימים נקבעו תנאים מיטיבים יותר מהתנאים שנקבעו לכלל העובדים.

גובה דמי ההבראה במגזר הפרטי הוא 378 שקל ליום. גובה דמי ההבראה במגזר הציבורי הוא 432 שקל ליום, למעט תשלום ליום הבראה בדירוג הרופאים אשר לא עודכן בשנת 2021 ויעמוד על 429 שקל ליום.
מי זכאי? כל עובד שכיר שהשלים לפחות שנת עבודה אחת אצל המעסיק (כולל עובדים במשרה חלקית או עובדים שבפועל עבדו רק בחלק מהימים במהלך השנה אך התקיימו יחסי עבודה בינם ובין המעסיק לפחות שנה אחת). כמו כן, עובד שפוטר בניגוד לחוק או שלא בתום לב לפני שהשלים שנת עבודה באופן שמנע ממנו להשלים שנת עבודה.


באדיבות עמותת "כל זכות"
מספר ימי ההבראה מחושבים בהתאם לוותק שצבר העובד במקום העבודה. הטבלה מעלה מפרטת את מספר ימי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי (במגזר הציבורי מספרם גבוה יותר).
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מקשישים/ סבא
    נפז 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המקשישים האלו בנו אולי תצליח לראות גם את הצעירים, הנוער, הילדים וההורים שנוהרים בהמוניהם להפגנות נגד המהפכה המשפטית ובכלל המהפכה הדתית והערכית במדינה. במשך השנים הצלחת להשחיז את מילות הרעל שלך וחבל שנותנים לטמבל כמוך מסך טלביזיה.
    סגור
  • 6.
    בסוף נכנס לך לכיס בין אלף ל 1400 שח
    עמית 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה לוקחת לך בדיוק חצי מדמי הבראה. ואז אתה מגלה שחופשה בישראל עולה 12000 שח ודמי הבראה קיבלת 1000 שח. ואז נשאר לך רק להגיד איזה כייף
    סגור
  • 5.
    .
    איציק 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותנים לך הבראה ומס הכנסה וביטוח לאומי לוקח בחזרה
    סגור
  • 4.
    דמי הבראה
    אורי 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כן , אבל בצד מחכה לך המדינה ומה נשאר לא הרבה
    סגור
  • 3.
    מס ההכנסה
    עצוב 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    20 1
    למה דמי ההבראה חייבים לשולם דרך התלוש משכורת ולא ישירות לבנק.למה מס ההכנסה חייבים לנגוס לנו בזה גם.
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    ביטוח לאומי
    צנהב 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    19 0
    יש פנסיונרים שהפנסיה מאוד נמוכה ולא מקבלים תוספות קבועןת רוב הפנסיונרים הולכים לפחימאשפה מתרחציםמבביוב הכל מתועד אין להם שיניים תרופות חשמל מים הכל ביוקר תנו לקשישים לחיות עוד כמה שנים תנו להם אוכל תנו להם דיוכלו לקנות פרח אחת לנכדים ולא לדלוח אותם לרחובות אנחנו העברנו לחו",ל דידעו איזה שואה הם עושים לפנסיונרים הבראה לא מעניין אותנו זה חד פעמי תנו להם לחיות התלושי חגים שמקבלים השילטון המקומימלתת בתוך המשכורות כי הם לרוב זורקים או לא משתמשים וזנ בדוק במוסף לא יכול להיות שילטון המקומי כולם פקידים אבל התרגיל זה תואר שאין עבודה הפועל ומכרזים עם דרגות גבוהות שזה פשע ההטבות שמקבלים להוריד מייד תוספת כפיפים שכולם לא עובדים תוספת ענף ועוד תוספות במקום זה תביאו לפנסיונרים הרי ידוע שילטון המקומי זה קרטל ענקי לעביר לאגף התקציבים ביטוח לאומי אנחנו מברשים
    סגור
  • פנסיה
    אהרון 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה בושה
    סגור
  • פנסיה
    אא 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בני גנץ לפני הכול עם הפנסיה התקציבית ע"ח משלם המיסים!!!
    סגור
  • גם מהפנסיה מקזזים מס הרנסה (ל"ת)
    נפז 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תגובה
    האלמונית 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    13 0
    כל הכבוד שעובדים מקבלים הבראה אך זה נכנס לתלוש המשכורת ואז עולה מדרגת המס ואז העובד מפסיד. לפי דעתי ההבראה צריכה להנתן בתלוש המשכורת אלא בתלוש נוסף
    סגור
  • לא נכון
    חן 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    5 4
    עדיף שימי ההבראה ישולמו כל חודש. ככה אין בעיה עם דרגת המס
    סגור
  • מס הכנסה מחושב ברמה מצטברת שנתית...
    חנן 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך שזה לא משנה מתי ישולם במהלך השנה 12 פעם או בפעם אחת או פעמיים יחולק התשלום הבראה המיסוי ברמה שנתית אותו דבר.
    סגור