קריירה ולימודים

יו"ר ועד הדואר במתקפה חריפה נגד המנכ"ל: "עובר על החוק"

שמעון פרג'ון, יו"ר ועד עובדי דואר ישראל, יוצא נגד החלטת המנכ"ל דוד לרון והנהלת דואר ישראל לדחות את פרישת מאות העובדים והשארתם "כבני ערובה" בגלל החלטת האוצר: "קורא לו לחזור כי כל האחריות תהיה עליו למה שיקרה"
יהודה לוינגר |  6
דוד לרון (צילום סיון פרג', shutterstock)
הליך ההתייעלות המורכב והארוך בדואר ישראל היה אמור להמשיך היום (חמישי) עם ביצוע הפעימה השנייה של של פרישת העובדים וזאת לאור הסכם ההתייעלות משנה שעברה. אולם, ברגע האחרון הודיעה הנהלת החברה כי העובדים לא יפרשו כפי שתוכנן מחר, אלא יהיו בחופש עד יום שני - דבר שמשאיר את העובדים "כבני ערובה" בהחלטת ההנהלה מבלי יכולת לפרוש עם חבילת הפיצויים.
כזכור, דואר ישראל הודיעו כי בעקבות כך שמשרד האוצר לא העביר את הכספים למימון פרישת 426 העובדים במסגרת הפעימה השנייה של פיטורי העובדים, דירקטוריון הדואר דחה את סיום ההעסקה ולהוציא את העובדים לחופשה בתשלום עד יום שני הקרוב.
 
בדואר ניסו לשדר אופטימיות וכי שהם מקווים שהפגישה הבאה בין משרד התקשורת ומשרד האוצר ביום ראשון יפתרו את הבעיה בימים הקרובים, אך המשמעות מאחורי הקלעים היא שאין אף אחד שמתחייב שביום שני לא תוארך החופשה. מדובר כמובן בעובדים שכבר היו אמורים לסיים היום את עבודתם, נפרדו מכולם, וכאלו שציפו לקבל את חבילת הפיצויים לאחר פרישה מרצון כחלק מהסכם ההתייעלות. העובדים גם אינם יכולים להפר את ההחלטת ההנהלה ולהתפטר כי אז בעצם יאבדו את חבילת הפרישה. עבור העובדים הוותיקים מדובר בהסכם פרישה חיוני, והם כמעט כבני ערובה של ההנהלה.
יו"ר הוועד הוציא מכתב חריף נגד המנכ"ל דוד לרון עם אמירות קשות מאוד נגד ההחלטה אותה הם רואים בוועד "בחומרה רבה" ולא חוסך במילים: "מדוב ביצירת משבר חסר תקדים ביחסי העבודה בחברה". לדבריו, מדובר בהפרה בוטה של הסכם ההתייעלות, פגיעה קשה בעובדים הפורשים שכבר הסדירו את הליכי העזיבה והדבר ייצור חוסר וודאות עבורם וכי "מדובר בסיכון עתידם התעסוקתי".
האצבע המאשימה של פרג'ון מופנית למנכ"ל ומבהיר שלא יאפשר פגיעה כזו בעובדים. יו"ר הוועד המכהן בתפקיד מזה 16 שנה, והוביל בעצמו את הסכם ההתייעלות הקשה והמורכב בדואר, אומר ל-ice כי "מי שמפר את ההסכם זו ההנהלה, וכתבתי במכתב לחזור מההחלטה האומללה ולא לקחת את העובדים בני ערובה". לדבריו הוא מתואם עם יו"ר ההסתדרות בכל ההליך, ואומר כי המנכ"ל כפשוטו כמשמעו מפר הסכם והוא "עובר על החוק".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אין כבוד
    Gtgfcgh 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעזרת השם נעשה ונצליח
    סגור
  • 5.
    אחלה שמעון שבעולם
    דוד 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרת הסכם חתום !! לאן עוד נידרדר מכאן
    סגור
  • 4.
    אין כמו ועד עובדים
    יעל 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועד מספר אחד
    סגור
  • 3.
    אין כבוד
    עוזי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לכם כבוד ועקנין לרון השר לא רוצה אותכם הביתה מבזים אם אצמכם נגמר גם אם תישארו ברגע זה הועד יגיד את דברו נגמרו המשחקים
    סגור
  • 2.
    אחלה פרגון
    ראובן מרדכי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק כול מילה יקבל תביעות מכול העובדים עשו מסיבות והוא היה שם יש מכתבים אחרי שימוע אני בטוח שארנון בר דוד יטפל אחרי זה שכול ההנהלת הדואר הביתהההההההההההההה. הההההההההההה
    סגור
  • 1.
    אחלה פרגון
    ראובן מרדכי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק כול מילה יקבל תביעות מכול העובדים עשו מסיבות והוא היה שם יש מכתבים אחרי שימוע אני בטוח שארנון בר דוד יטפל אחרי זה שכול ההנהלת הדואר הביתהההההההההההההה. הההההההההההה
    סגור