השוק

אחרי שנים של הפסדים: בדואר ישראל מציגים רבעון רווחי

בשלוש השנים האחרונות בדואר ישראל הציגו הפסדים מצטברים בגובה של 1.9 מיליארד שקל. הרבעון הראשון של שנת 2023 בסימן שינוי עם רווח נקי של 23 מיליון שקל. מנכך דואר ישראל דוד לרון: "במהלך נרחב ואינטנסיבי העברנו את הדואר מצלילה מהירה אל חדלות פירעון לרווחיות וצמיחה"
מערכת ice |  1
דוד לרון (צילום סיון פרג', shutterstock)
חברת דואר ישראל מפרסמת את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023, ומדווחת על צמיחה של 14% בהכנסות ומעבר לרווח נקי של 23 מיליון שקל, לאחר שלוש שנים בהן הפסידה 1.9 מיליארד שקל במצטבר.
השיפור הניכר בתוצאותיה הכספיות של החברה נובע מיישום תוכנית מפנה מקיפה הכוללת, בין היתר, פרישת עובדים, שינויים בכללי הרגולציה החלים על החברה, וקבלת מימון ליישום התוכנית מהמדינה בתמורה בין השאר להעברת נכסי נדל"ן של החברה לבעלות המדינה.
 
כתוצאה מפעולות אלה, חברת הדואר ישראל מציגה שיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות ומסיימת את הרבעון הראשון של שנת 2023 ברווח נקי של 23 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 72 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022.
החברה מדווחת על EBITDA חיובי בסך 63 מיליון שקל ועל שיעור EBITDA של 14% ברבעון הראשון של שנת 2023, לעומת EBITDA שלילי בסך 17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "במהלך נרחב ואינטנסיבי בתקופה של חודשים בודדים, יישמנו את תכנית המפנה לחברה והעברנו את הדואר מצלילה מהירה אל חדלות פירעון, לרווחיות ולצמיחה. חצי שנה בלבד מחתימת הסכם ההבראה, ושלושה חודשים מאישור המימון והשינויים הרגולטוריים שנדרשו ליישום התוכנית, חברת דואר ישראל היא חברה יציבה ורווחית עם תכנית אסטרטגית ברורה, ומוכנה להפרטה".
מישאל וקנין, יו"ר דואר ישראל: "שנה לאחר שהחברה הייתה במצב של קריסה ועל סף חדלות פירעון, היא מציגה תוצאות שיעניקו רוח גבית לתהליך ההפרטה. בשבועות הקרובים נתחיל – יחד עם רשות החברות – במפגשים עם משקיעים פוטנציאליים, כדי לממש בהקדם את יעד ההפרטה שהוא קריטי לעתיד החברה ולהבטחת רמת שירות גבוהה לציבור לאורך זמן." וקנין הוסיף: :התוצאות עליהן חתומה הנהלת החברה בראשות המנכ"ל דוד לרון, שמונה לתפקידו רק ב-1 יוני 2022, מוכיחות שבניהול נכון ומקצועי, גם בחברה ממשלתית ניתן לבצע תוך זמן קצר מהפך שכולל הטמעת תרבות של התנהלות עסקית ומקצוענות שמחליפה מינויים פוליטיים ובזבזנות. ההנהלה החדשה בראשותו של דוד כוללת כיום שכבת מנהלים מקצועית, בעלת ניסיון עסקי מוכח, שהשיבה את אמון המערכת הפיננסית והיא ערוכה לקבל את המשקיעים החדשים."   
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעצור את ההפרטה !!!
    אחד העם 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם החברה יכולה להיות ריווחית כחברה ממשלתית אז אסור למכור אותה !!! משקיע פרטי ירצה לגרוף רווחים לכיסו ואת זה הוא יעשה ע"י פגיעה בשירות לציבור והעלאת תעריפים מעבר למה שנעשה עד כה ובטח כשהמשקיע יצטרך לשלם על השכרת הנכסים למדינה כשלחברת הדואר יש פטור מתשלום עבור שימוש בנכסים. שר התקשורת חייב לעצור את ההפרטה !
    סגור