קריירה ולימודים

אברי גלעד בווידוי: "הגיל עושה את שלו, השינה מקוטעת"

גלעד כתב בטורו השבועי על הנושא שמטריד אותו: "כאשר השינה לא טובה מספיק, כל היום נראה בהתאם. אז אני ממשיך לחפש דרכים להיטיב את שנת הלילה שלי, ובזמן האחרון מצאתי כמה תגליות שלפי שעה מניבות לילות טובים יותר".
מערכת ice |  1
אברי גלעד (צילום פייסבוק/ אברי גלעד)
בתקופה האחרונה, אברי גלעד עסוק בעיקר בפרויקט החדש בחייו כאשר הוא מנסה להנגיש את הכדור להפרעת קשב וריכוז שהוא מקדם, לצד ההרצאות שהוא מספק בנושא, אבל לצד זאת, גם נושא השינה הנכונה מטריד אותו ועל כך הוא כתב בטור שלו ב'ישראל היום'.
בטורו, כתב גלעד: "כבר כתבתי כאן לפני כמה חודשים על מסעי למצוא שינה נכונה, כי הגיל עושה את שלו, וגם השלפוחית שאיבדה מגמישותה, ויש התעוררויות בלילה, ויש שינה מקוטעת. וכאשר השינה לא טובה מספיק, כל היום נראה בהתאם. אז אני ממשיך לחפש דרכים להיטיב את שנת הלילה שלי, ובזמן האחרון מצאתי כמה תגליות שלפי שעה מניבות לילות טובים יותר". 
הוא המליץ להוציא את השעון המעורר מחדר השינה, משום שהמספרים המאירים גורמים לחישוב מיותר של כמה שעות שינה נותרו, הוא גם המליץ לא לשתות אספרסו אחרי השעה 12 בצהריים בשל הקפאין שעלול להשפיע.
רק בשבוע שעבר, הוא העלה פוסט לפייסבוק שלו ובו כתב: "דופטן, אם אין לכם תכנית מעולה למוצ"ש, יש הרצאה שלי על הפרעת קשב, וגם חלוקה של ביכורי הכמוסה החדשה דופטן, חינם,  להתנסות ראשונה. לינק לכרטיסים בתגובה הראשונה. מהכרותי עם ההרצאה, הייתי מגיע. בית ציוני אמריקה ת"א. תשע בערב".
בהזמנה להרצאותיו תחת השם "איפה הדופמין שלי, כותב גלעד: "על החיים עם הפרעת קשב וריכוז והבשורה החדשה למתמודדים איתה, יש גם מתנה". כמובן שהפוסט שלו על ההרצאה זכה ללא מעט חיזוקים ושאלות מצד אלו הסובלים מהפרעת קשב וריכוז.
רק לאחרונה, גלעד התארח עם ההרצאה בכלא וכתב בפייסבוק שלו: "הייתי היום בכלא. הלכתי לפגוש אסירים במרכז הקשב של מעשיהו, אסירים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר, שקרוב לוודאי גרמה להם להיות אסירים. שבעים אחוז מהאסירים בישראל הם אנשים עם הפרעת קשב, לעומת חלקם באוכלוסיה הכללית, בקושי עשרה אחוז. הפרעה לא מאובחנת ולא מטופלת היא הסיבה המרכזית להסתבכות אנשים בשלל עבירות, שחלקן הגדול היה ניסיון להשיג טיפת דופמין למוח הרעב לחומר היקר הזה, הנמצא בחסר אצל הלוקים בהפרעה".

עוד הוסיף: "לפני ההרצאה שנתתי לאסירים שוחחתי עם כל מנהלי בתי הכלא במרכז בשיחת וידיאו. סיפרתי להם על הכמוסה החדשה שאני מקדם, הדופטן, שלפחות לי ולמקורביי משנה את החיים יום יום . הצעתי להם שנממן מתן דופטן לאסירים, שלא יכולים לקבל תרופות רשומות להפרעת קשב בגלל החשש משימוש לרעה. מקווה שהם ירימו את הכפפה ונוכל לעשות מחקר על האוכלוסיה הסובלת הזאת".
עוד הסביר: "בהרצאה מול האסירים ראיתי כמה דק הקו המפריד בין אנשים שהפרעת הקשב שלהם הרסה להם את החיים והכניסה אותם לצרות ולכלא, ובין אנשים שהצליחו להתמודד בלי להתמוטט. גם הם וגם אני אימפולסיבים באותה מידה, מפוזרים, שכחנים, תגובתיים בהגזמה. להם היה פחות מזל, זה הכל".
לסיום הודיע: "יצאתי משם עם תחושה שהאנושות חייבת למצוא דרך טובה יותר לטפל בהפרעת קשב שאינה כלא. כל כך הרבה בני אדם טובים היו יכולים להיות חופשיים לו אותרו בזמן וטופלו בהתאם. בכל מקרה, הרצאתי על הפרעת קשב וריכוז מתרחשת במוצ"ש בבית ציוני אמריקה. תזזיתית במידה המתאימה בדיוק לאנשים עם ההפרעה. יש עוד כמה כרטיסים. התנסות בדופטן חינם לכל מי שירצה. לינק לכרטיסים בתגובה הראשונה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בולשיטר
    זלוטו 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/2023-05-21/ty-article/00000188-3d39-d7fa-a1dc-bdbf60ea0000
    סגור