תקשורת ומדיה

אברי גלעד עושה "מראה שחורה": חזון מלאכותי אפוקליפטי

"הבינה המלאכותית תחסל את מפתחיה ותישאר לבד בעולם": אברי גלעד בקטע פסימי על הטכנולוגיה ההולכת ודוהרת אל הלא נודע, דווקא בשבוע שהתחילו לדבר בו על רגולציה בתחום
מערכת ice |  3
אברי גלעד (צילום מסך כאן 11)
מנחה הטלוויזיה ולאחרונה גם היזם, אברי גלעד, הקדיש חלק מטורו השבועי במוסף "שישבת" של ישראל היום לאחד הנושאים המדוברים בזמן האחרון - הבינה המלאכותית.
בסרקסטיות אופיינית תיאר גלעד כיצד הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים יחדרו לתוך תחום בחיינו עד ליצירת אפוקליפסה עולמית שתכחיד את המין האנושי. "אני שואל את עצמי לאן כל זה ילך", כותב גלעד, "ואני גם עונה: לכל מקום. למשל, לפוליטיקה מלאכותית. למה שאנשים מוגבלים כפוליטיקאים שלנו ימשיכו לנהל את העניינים כאשר בינה מלאכותית יכולה לעשות את זה טוב יותר?".
בהמשך הוא מתאר כיצד הבינה המלאכותית תהפוך לאוטוריטה בענייני מוסר, משפט והלכה. "מכניסים את כל ארון הספרים היהודי על כל פסיקותיו למכונה, ואז כל שאלה נפתרת בשנייה. מעלית שבת מותרת? תשובה - עד קומה חמישית, לא כולל. תודה".
 
לבסוף, בדומה לפרק ה-Metalhead בסדרה "מראה שחורה", גלעד מתאר כיצד הבינה המלאכותית תכחיד את המין האנושי ותישאר לבד בעולם. "ותישאל השאלה, האם יש חיים אחרי החיים... על כל השאלות האלה כבר תענה הבינה לעצמה. ושקט גדול יירד על העולם המלאכותי כולו", כותב גלעד.
נזכיר כי השבוע מנכ"ל OpenAI סם אלטמן זומן לדבר בקונגרס בנושא הבינה המלאכותית. מי שמכונה "סטיב ג'ובס של עולם ה-AI" אמר כי הוא בעד להחיל רגולציה על תחום הבינה המלאכותית: "אני חושב שאם הטכנולוגיה הזו משתבשת, היא יכולה להשתבש לגמרי ואנחנו רוצים לעבוד עם הממשלה כדי למנוע את זה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מישהו כנראה אמר לו.כדי להיות רלוונטי תכתוב תכתוב
    אורה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה קשקוש בלבוש...מישהו קורא את הגיגיו ???
    סגור
  • 2.
    הרסתם את העולם אנשי הממון והאינטרסים….בינה מלאכותית זה
    אור 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסוף
    סגור
  • 1.
    פשוט נתק את זרם החשמל (ל"ת)
    שאול 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור