קריירה ולימודים

הסכמה רחבה? "לא מאוחר להציל את מעונות היום השיקומיים"

שרי הרווחה והאוצר אומנם סיכמו על העלאת שכר הסייעות במעונות השיקומיים, אבל נציגי המעונות לא ממש שבעי רצון
דוד זולדן | 
גן ילדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המחאה תימשך למרות המהלך המבורך של הממשלה? מור דקל, יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך, על הסכם שפורסם למעונות יום השיקומיים: "לאחר פרסום ההודעה של משרד הרווחה והאוצר קיבלנו עשרות פניות של ידיעות סותרות לטענת המפעילי מעונות יום השיקומיים שחלקם קיבלו את ההסכם וחלקם לא. השוואת הסכם השכר לשכר הסייעות הוא מבורך אך צריך להבין שמבנה התקצוב למעונות השיקומיים הוא שונה במבנה מתקצוב הסייעות בשלטון המקומי ולכן כאן נשאלת השאלה - מה בדיוק ניתן, כמה ואיך- אנחנו קוראות לשרים לתת הסבר מיידי ומפורט לארגונים". 
עוד טוענת דקל: "העמותה מאמינה ששר הרווחה ושר האוצר רואים לנגד עיניהם את המשבר באחד התחומים שהינם הבטן הרכה של מערכת החינוך והרווחה בגיל הרך ויעשו כל שביכולתם למען טובת איכות הטיפול, חינוך ורווחת הילדים. על המשרדים לשבת מיידית מול המפעילים על ההסכם והסכומים הקיימים, שקיפות מלאה היא מילת המפתח. 
הייתה פה תגובה מהירה (נקווה שלא פזיזה מידי) של המשרדים בעקבות המאבק הנכון והצודק של המפעילים יחד עם ההורים דבר שלא רואים הרבה בתחום - וזהו מתכון להצלחה! העמותה דורשת מהצדדים לשבת ולדבר להבין את התוכנית וההסכם שאושר ולראות איך ניתן להגיע להסכמות רחבות ואחידות - אל לנו לשכוח הקורבנות היחידים במקרה הם הילדים והוריהם. עוד לא מאוחר להציל את מעונות היום השיקומיים".
כזכור, שרי הרווחה והאוצר סיכמו על העלאת שכר הסייעות במעונות השיקומיים. מי שחרד לגורלם של המעונות השיקומיים יכול לנשום לרווחה אחרי שתנאי העסקתן הושוו לאלו של הסייעות בשלטון המקומי. על פי הסיכום, תנאי העסקה של הסייעות במעונות השיקומיים יושוו לאלו של הסייעות בשלטון המקומי.
שר הרווחה יעקב מרגי הגיב בסיפוק: "ההסכם שאליו הגענו מתקן את העוול ומשווה את תנאי העסקה של הסייעות במעונות השיקומיים לאלו של המעונות בשלטון המקומי. אני מודה למפעילי המעונות על ניהול משא ומתן ענייני. כמה מהם כבר הודיעו על הסרת איום השביתה ואני קורא ליתר המפעילים לפעול באופן דומה".
שר הרווחה, יעקב מרגי, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיעו להסכמה בדבר שיפוי המעונות השיקומיים, והשוואת תנאי השכר של הסייעות במעונות אלו להסכם הסייעות בשלטון המקומי. 
שיפוי המפעילים על העלאה בשכר הסייעות ייכנס לתוקף מייד עם אישור תקציב המדינה אשר צפוי לעבור בכנסת מיד לאחר חג השבועות. עקב הסיכומים, הודיעו מספר ארגוני מעונות לשר על ביטול הכוונה לשבות ואף הוציאו על כך הודעה להורים.
השר מרגי: "אני מודה לשר האוצר והצוותים המקצועיים על ההסכמות בדבר שיפוי המעונות השיקומיים. ההסכם שאליו הגענו מתקן את העוול ומשווה את תנאי העסקה של הסייעות במעונות השיקומיים לאלו של המעונות בשלטון המקומי. אני מודה למפעילי המעונות על ניהול משא ומתן ענייני. כמה מהם כבר הודיעו על הסרת איום השביתה ואני קורא ליתר המפעילים לפעול באופן דומה. משרד הרווחה והביטחון החברתי ימשיך לפעול לקידום השירותים לאנשים עם מוגבלות מלידה ועד זקנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה