קריירה ולימודים

הצעת חוק חדשה: חיילים משוחררים יקבלו קרקע חינם בפריפריה

 העתקת אוכלוסייה איכותית תאפשר הרחבת השירותים – מרכזי מסחר, בתי חולים ואוניברסיטאות, תחזק את הביטחון האישי, ותעלה את המוראל שהוא מרכיב חשוב בעוצמתה של האוכלוסייה
מערכת ice | 
חיילים (צילום Wisam Hashlamoun/Flash90, Freepik)
הצעת החוק של ח״כ אלי דלל שעברה במליאה, קובעת כי מינהל מקרקעי ישראל יתן לבוגרי צבא או שירות לאומי קרקעות בפריפריה בנגב ובגליל, ללא תמורה. מהלך זה יהווה חיזוק הפריפריה באוכלוסייה איכותית, הן מן הבחינה הערכית-חברתית והן מן הבחינה הביטחונית. העתקת אוכלוסייה איכותית תאפשר הרחבת השירותים – מרכזי מסחר, בתי חולים ואוניברסיטאות, תחזק את הביטחון האישי, ותעלה את המוראל שהוא מרכיב חשוב בעוצמתה של האוכלוסייה.
בהצעה זו רובד נוסף. בעידן של ירידת הערכים ושבירת כל מיתוס מאַחד, אסור לנו כחברה להשלים עם מגמת ההשתמטות הפושה בקרבנו. חובתנו לבטא את ההכרה החברתית בתרומתם של הפועלים בשליחותנו כחיילים בצבא ההגנה לישראל. כאז גם היום אנו יכולים לשלב את שני הרעיונות של חיזוק הפריפריה והכרה בתרומתם של החיילים לחברה, בכך שנעניק להם קרקעות בפריפריה.
בדרך זו נבטא את סולם הערכים שלנו המעמיד את התרומה החברתית והביטחונית במסגרת צה"ל כערכים מרכזיים בחברה. עם הענקת הקרקעות תזכה החברה הישראלית בתרומה הייחודית שחיילים משוחררים יעניקו לאזורים הדורשים חיזוק חברתי, כלכלי וביטחוני. בכוחנו להחיות את החזון הציוני שהנחה את ההיאחזות לדורותיה בצורה משודרגת. "מיטב הנוער" יקבל עידוד משמעותי לשירות צבאי מלא ואותו עידוד עצמו יאפשר את פיתוח אזורי הספר כ"שירות" מלא, לאורך כל חייו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה