קריירה ולימודים

מניות פדקס בשפל של חודשיים: כמה איבדה ענקית המשלוחים?

המשקיעים מגלים ספקנות רבה לגבי החברה: "הארגון עשוי להיות פשוט מורכב מדי ומסורבל מכדי להיות מסוגל להשיג תוצאות פיננסיות משביעות רצון"
מערכת ice | 
מניות פדקס (צילום shutterstock, unsplash)
מניות פדקס הגיעו לשפל חדש ביום שישי האחרון, לאחר שהחברה משכה את התחזית שלה והזינה את החששות מהאטה העולמית בביקושים, תוך ערימת לחץ נוסף על המנכ"ל החדש שלה לתפנית מהירה. התוצאות הראשוניות גרמו למניה לצנוח ב-21% ל-161.02 דולר, כאשר החברה משילה כ-12.5 מיליארד דולר משווי שוק.

צניחה זו מגיעה על רקע חרדת המשקיעים מכך שהקצב המהיר של העלאות הריבית של הפד, על מנת לבלום את האינפלציה הגואה, מאיים להטות את הכלכלה למיתון. אנליסטים האשימו במצב גם את הבעיות והצעדים השגויים של החברה במהלך השנים האחרונות, מה שהגביר את הלחץ על המנכ"ל ראג' סוברמניאם, שמונה לתפקיד במרץ, לעשות יותר כדי לזכות באמון המשקיעים בחזרה. המניות הגיעו לשפל של חודשיים, כאשר אזהרת פדקס מפחידה את המשקיעים "הם ציינו רמות גבוהות של ספקנות, המכוונת ליכולת של ההנהלה להגיע ליעדים ארוכי הטווח שלה. עם החמצות רווחים כאלה, הספקנות הזו נראית מוצדקת יותר ויותר", אמרו אנליסטים של קרדיט סוויס.
 
התוצאות מעלות "שאלות לא נוחות לגבי האם הארגון עשוי להיות פשוט מורכב מדי ומסורבל מכדי להיות מסוגל להשיג תוצאות פיננסיות משביעות רצון בטווח הארוך", הוסיפו האנליסטים. פדקס גם התמודדה עם דרישות משקיעים אקטיביסטים, לאחר שהתחרות הקשה והקלה בגידול בנפח החבילות פגעו ברווחיות שלה. החברה מממפיס מתמודדת גם עם תסיסה קבלנית לאחר ששיערה לא נכון את היקף עונת החגים בשנה שעברה. אחד הקבלנים הגדולים שלה, איש עסקים בטנסי, לחץ על פדקס בחודש שעבר להגביר את הפיצויים. מאוחר יותר פדקס ניתקה את הקשר עימו ותבעה אותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה