קריירה ולימודים

מענקי השתתפות בדיור וברכב: אלו הזכאים שיקבלו את הסיוע

בהודעה משותפת לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר, אושר בממשלה ובוועדת שרים לענייני חקיקה: הגדלת סכומי הסיוע לרכב ולדיור עבור נכי צה"ל תעלה להצבעה במליאה
מערכת ice |  9
סיוע לעסקים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליבייה פיטוסי)
הממשלה וועדת שרים לענייני חקיקה אישרו היום (ראשון) את הצעת החוק של שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לתיקון חוק הנכים במסגרת יישום רפורמת ״נפש אחת״. בתיקון החוק שאושר, מוצע להרחיב באופן משמעותי את הסיוע לנכי צה"ל בתחומי הדיור והרכב, בהמשך להחלטת הממשלה 981 בדבר יישום רפורמת "נפש אחת".
במסגרת ההצעה, יתוקן חוק הנכים באופן שיאפשר הגדלה משמעותית של סכומי הסיוע לרכישת רכב רפואי עבור נכי צה"ל, קיצור תקופת החלפת הרכב, הגדלה משמעותית של סכומי הסיוע לרכישת דירה עבור נכי צה"ל הזכאים לכך והגדלת סכומי הסיוע בשכר דירה ומשך הזכאות לכך. זאת בהמשך להמלצות של שתי ועדות מקצועיות שהוקמו במסגרת רפורמת ״נפש אחת״ והגישו את המלצותיהן לשר הביטחון, בתיאום עם ארגון נכי צה"ל ושאושרו בהחלטת הממשלה הקודמת. כמו כן במסגרת ההצעה מוצע לייעל את מנגנון עדכון התגמולים לנכי צה"ל ולמשפחות השכולות.

בנוסף, אושר בממשלה ובוועדת השרים לענייני חקיקה לקצר את ההליכים (פטור מחובת הנחה) ולהגישה מיידית לכנסת ולהביא את הצעת החוק בהקדם לקריאה ראשונה במליאה.
ראש הממשלה, יאיר לפיד: ״עיקר ההחלטה הוא להקל על התהליכים הבירוקרטיים, להבהיר מה הקריטריונים לנכות, להסדיר את הנושא בהחלטות ממשלה במקום בהוראות פנימיות. אני מברך את שר הבטחון בני גנץ, את שר האוצר איווט ליברמן, על פעולתם המבורכת בנושא. למדינת ישראל יש חוב מוסרי עצום לאנשים האלה, והיום אנחנו מחזירים חלק קטן של החוב הזה״.
שר הביטחון בני גנץ: "אנחנו ממשיכים לקדם את רפורמת נפש אחת ולסייע למי ששילמו את המחיר היקר ביותר בגוף ובנפש. אני מבקש להודות במיוחד ביום הזה לעידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, שהוא שותף מלא בדחיפת הרפורמה. עידן חזר להתמודד בימים אלו עם לוקמיה, ואנחנו נמשיך את העבודה ביחד איתו ולמען כל נכי צה"ל שמתמודדים ומנצחים את הקשיים הגדולים מכל".
שר האוצר אביגדור ליברמן: ״יישום רפורמת נפש אחת מתקדם. נכי צה״ל ראויים להערכה לא רק במילים אלא גם במעשים וכך אנו פועלים. הרפורמה תשדרג את איכות החיים של האזרחים שכל כך מגיע להם, אלו שלחמו ותרמו בצורה בלתי רגילה לתחושת הביטחון של כולנו.״
יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן מסר כי "אנו מברכים על התקדמות משמעותית נוספת בדרך ליישום מלוא 'רפורמת נפש' אחת באמצעות עדכון והרחבת הסיוע לנכות ונכי צה"ל בדיור וברכב וקיצור הליכים בירוקרטיים באמצעות ייעול הליכי עדכוני התגמולים. כל אות ופסיק ברפורמת 'נפש אחת' הם צעד משמעותי, שעונה על צורך אקוטי בתיקון עוול ארוך שנים בטיפול בנכות ונכי צה"ל. אנו בארגון נכי צה"ל נלווה מקרוב את מאמצי החקיקה של תיקון חוק הנכים, ונמשיך לפעול ליישום מלא של רפורמת 'נפש אחת'."
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    דאגתם לכל המקומבנים בתוך הארגון
    נכה צה״ל 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רפורמה לא נפש אחת , אלה רפורמה של כל השמנה וסלטה , נכי פוסט טראומה , נפש , ועוד בדרגות הנמוכות זרקתם אותם , עידן קליימן חשבתי שדאגת לכולם מסתבר שאתה לא פחות מחיים בר ואולי יותר גרוע ממנו .. כנ״ל יו״ר המחוז בחיפה איתי שהולך עם האף למעלה ולא סופר את הנכים באים לדבר איתו ולא מתייחס הוא מורם מעל כולם תתביישו לכם חבורה של נוכלים ..
    סגור
  • 5.
    נכים
    אני 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם הנכים שמוכרים בביטוח הלאומי? אני כנכה צריך לחיות עם 3500 ש"ח בחודש כשהכול מתייקר? איך אפשר לקנות גם תרופות וגם אוכל מסכום שכזה??
    סגור
  • 4.
    שוחד בחירות.
    עני 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שוחד בחירות , עושים את זה לפני הבחירות. למה לא עשו את זה לפני שנה וכעת כן. אתם חוסבים שכולם טמבלים. יש לכם טעות. אף אחד לא יתן לכם קרדיט בבחירות, וזה כולל כל האזרחים הוותיקים שאין להם פנסיה ותוספת הכנסה, ומקבלים 1900 שקל בחודש ועים כסף כזה צריכים לחיות.ולשלם חשמל טלפון גז מים ארנונה תרופות וכו....אני בסך הכל מאחל לכם מחלות שאין תרופה להם. אמן ואמן, לכם ולמשפחות שלכם. נקודה.
    סגור
  • 3.
    יש גם נכים לא מהצבא (ל"ת)
    אמירה 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • צודק
    נכה נפשי 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק ומי שנכה רגיל מקבל ביטוח לאומי וזהו לא עזרה בכלום
    סגור
  • 2.
    חבל שבישראל יש שני סוגי נכים
    רוני 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    6 1
    טוב שנכי משרד הביטחון קיבלו תוספות חבל שנכים נפגעי תאונות עבודה ונכות כללית הם סוג ב ולא קיבלו תוספות, אל תצפו שהנכים יצביעו עבורכם בבחירות הבאות אולי נצביע עבור המשותפת.
    סגור
  • 1.
    נכים רגילים
    סמוי 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ושהנכים הרגילים ימשיכו לסבול גם מגובה הקצבה גם מקצבת הניידות שלא עלתה כבר אלף שנים גם מההנחה לרכב
    סגור
  • נפש אחת
    פינחס לוי 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם ששירת בצבא ונתן את נפשו וליבו למדינה והכניס למדינה כסף שילם מס הכנסה כדי שיהיה כסף לצבא ולקופה הציבורית עכשיו הוא נכה ביטוח לאומי ועם הכסף ששילם נתנו הכסף לביטחון.... ואדם שרק אכל מהמדינה מצא לעצמו משכורת עם תנאים בלי גבול לא יצרן ולא בתיך למות מתים בכל מקום אנחנו חיבים להיות חברה הוגנת כל נכה באשר הוא צבא לא צבא משלם מסים בסופו של יום כולם משרתים את המדינה חיבים לדאוג להם ולא לעשות אפליות ממש חוצפה אם הוא חולה במסגרת צבאית אז הוא נכה צהל ואדם שספק שירות לצבא הוא לא זכאי זה פשוט צועק לשמיים גם נכה וגם אפליה אלק מדינת היהודים
    סגור
  • איזה נפש אחת (ל"ת)
    פינחס לוי 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור