קריירה ולימודים

כך ההייטק יהפוך להיות ידידותי לנשים

אימהות וקריירה – אינספור מילים כבר נכתבו על כך, אבל נדמה שכל חוויה אישית יכולה להוסיף עוד זווית ואולי אפילו לתרום לאחרות
יערה שרייבמן | 
יערה שרייבמן (צילום מקסים דינשטיין)
אי שם בשנת 2005, כחודש לאחר שהתחלתי לעבוד כסטודנטית, בחברת הייטק גדולה ותובענית עם כללי נוכחות ברורים, גיליתי שאני בהריון ראשון. התחושות שהציפו אותי היו בושה (דמיינתי שידברו עלי מאחורי גבי) וחשש להמשך דרכי בחברה. חודשים חלפו והמשכתי להיות מועסקת בחברה, גם לאחר לידת בני הבכור.
הביקורת הגיעה דווקא מכיוון לא צפוי, כשבוקר אחד המטפלת במשפחתון שאלה אותי אם אני לא חושבת שזה יותר מדי להיות אמא לתינוק, לעבוד במשרה מלאה, ולהמשיך לימודי תואר שני וכל זה כשבן זוגי (איש צבא), לא נמצא בבית. את העלבון שחשתי אז, אני עדיין זוכרת. 
בראי השנים שחלפו, שני הילדים הנוספים שילדתי והמקומות אליהם הגעתי בחיים המקצועיים והאישיים, תרמו לפיתוח שלי, ואני יודעת היום שאין מקום לשיפוטיות. המגדלור האישי שצריך להנחות כל אחת ואחת מאיתנו הינו סדר העדיפויות הנכון לה, ולה בלבד.  רגשות האשם הנלווים לשילוב קריירה ואמהות נובעים, פעמים רבות, יותר מהמחסום הפסיכולוגי והחשש, מאשר מהמציאות עצמה. 

כל אחת מאיתנו, בעצם הווייתה, יוצרת מציאות אשר מהווה מגדלור עבור נשים אחרות. לשמחתי, לי היה מגדלור כזה כבר כילדה, כאשר צפיתי באמי, מפתחת קריירה כעורכת דין, לא מוותרת על דבר ומלמדת אותנו לעשות מה שאנחנו רוצות ולהתמודד עם הקושי בשעתו.
השיפוט והביקורת קיימים תמיד והחוכמה היא, ככל הנראה, שכל אחת מאיתנו יודעת בתוך תוכה מה הגבול שלה, מה עושה לה טוב ומה השילוב המיטבי עבורה, מבלי לוותר על עצמה ועל מה שמיטיב עמה. עבורי, ההתפתחות המקצועית היתה ועדין בחשיבות עליונה. אין ספק שזה יוצר שגרה עמוסה מאוד, אך גם שגרה ממכרת, מעניינת ומרתקת. 
תמיכה ועזרה של המשפחה המצומצמת והמורחבת, כמו גם עזרה חיצונית כמובן, מאפשרת את שילוב כל העולמות. לא סתם אומרים: ״It takes a village to raise a child״ (צריך כפר שלם בכדי לגדל ילד)
עולם ההייטק עבר הרבה שינויים בתחום ה-women friendly בשנה האחרונה. היו דברים שהשתפרו, כמו הארכת חופשות לידה, התחשבות בשעות עבודה של אמהות, וכמובן השיח שהביא לשינוי דרמטי בין שכר הנשים לגברים במשק. 
תמיד יהיו דברים להשתפר בהם, אבל כיום, כחברת הנהלה בחברת הייטק, המציאות מאפשרת לי שילוב של קריירה והורות, כאשר כלל העובדות והעובדים נותנים ערך לארגון, ללא הבדל מגדרי. לא מובן מאליו לעבוד במקום שמאפשר לעובדיו לשמר ולתחזק חיים אישיים, לצד קריירה ופיתוח מקצועי ואישי, ומשמח אותי שאנחנו רואים יותר ויותר מקומות עבודה כאלו.
הכותבת יערה שרייבמן, סמנכ״לית אסטרטגיה תפעולית בחברת CyberInt הישראלית
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה