קריירה ולימודים

פייסבוק בצעד דרמטי: ההודעה המפתיעה ששלחה לעובדים

פייסבוק שלחה אתמול הודעה לעובדיה בארה"ב, ובו הודיעה להם על הצעדים הבאים שלה לאור המצב הנוכחי, ואף היתה אחת החברות הגדולות הראשונות להציב בפניהם דרישות קשוחות
יאיר מור |  2
עובדים בבידוד (צילום freepik)
עובדי מטא (לשעבר פייסבוק) יכולים להמשיך לעבוד מהבית – לפחות למשך החודשיים וחצי הקרובים, כך הודיעה החברה לעובדיה אתמול (שני) לפי דיווח ברשת הטלוויזיה CNBC.
החברה הודיעה לעובדים כי היא דוחה פעם נוספת את החזרה למשרדים, מה-31 בינואר שעליו הוחלט בסוף השנה שעברה, ל-28 במרץ – עוד חודשיים וחצי. היא אף ציינה כי תמשיך להציע להם אפשרות לבקש כשבועיים מראש אישור מיוחד להמשיך לעבוד מהבית לאחר החזרה למשרדים. אישורים כאלו יינתנו לתקופה של 3-5 חודשים, ואחריהם יחויבו כל העובדים לחזור למשרד לפחות חלקית.
מצד שני, ההודעה כללה דרישה חדשה מהעובדים, שלא היתה בתוכניות הקודמות לחזרה למשרדים: הוכחה לא רק לקבלת החיסון נגד נגיף הקורונה, אלא גם ל"בוסטר" – כלומר, לפחות שלוש זריקות. מטא היא אחת החברות הגדולות הראשונות המציבה בפני העובדים את הדרישה הזו.
ג'אנל גייל, סגנית נשיא למשאבי אנוש במטא, מסרה ל-CNBC כי "אנו ממוקדים בווידוא המשך זכות הבחירה לעובדינו באשר להיכן שהם עובדים, בהינתן נוף מגפת הקורונה הנוכחי. אנו מבינים שהמשך חוסר הוודאות הופכת את התקופה הזו לקשה לגיבוש החלטות אודות מקום העבודה, ולכן אנו מעניקים (להם) יותר זמן לבחור מה עובד הכי טוב עבורם". היא לא אמרה מדוע החברה הקשיחה את דרישות החיסון מהעובדים, שהוצבו לראשונה בסוף השנה שעברה בעקבות החלטה שנויה במחלוקת של ממשל ביידן לחייב את כל חברה בעלת חוזה עם הממשל וכל חברה עם יותר מ-100 עובדים להכתיב לעובדיהן להתחסן לפי ההגדרה המשתנה במהירות של מספר הזריקות המינימלי הנחשב לחיסון מלא.
כזכור, חברות טכנולוגיה אחרות בחרו בשלהי השנה שעברה דווקא לוותר על קביעת מועדי חזרה מתוכננים למשרדים. עוד לפני התפרצות וריאנט האומיקרון, הודיעו מיקרוסופט, אפל, אמזון, גוגל ועוד כי הן פשוט ימשיכו לעבוד מהבית כברירת מחדל עד להודעה חדשה, במקום לקבוע כל פעם תאריך יעד שיידחה בעקבות התפרצות נוספת של המגפה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעניין אם מחייבים לחסן גם מי שהבריא אתמול
    שמעון 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט הזיה הקשרים החזקיםש ל חברות הפארמה והתאגידים/ממשלות, במקום לקדם למשל חיסון שמצריך מנה יחידה לכל הווריאנטים, למה מראש להביא משהו לא מספיק טוב, תן משהו בטוח שעובד כמו שצריך
    סגור
  • 1.
    עבדי פייסבוק, לא עובדי פייסבוק
    ברוך 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברוך שלא עשני עבד מטא
    סגור