קריירה ולימודים

העלאה בשכר ומענק חד פעמי: זה ההסכם שנחתם בין האוצר לארגון המורים

לאחר סיום מוצלח של המשא ומתן בין ארגון המורים העל-יסודיים ומשרדי החינוך האוצר, הצדדים הודיעו שהגיעו לכדי חתימת הסכם. במסגרתו, המורים יזכו בין היתר להעלאת שכר בגובה של 1,200 שקל ואף יקבלו מענק חד פעמי בגובה 9,600 שקל | כל הפרטים
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ, יואב קיש ורן ארז (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל, חיים גולדברג)
אחרי שהמשא ומתן בין ארגון המורים העל-יסודיים ומשרדי החינוך והאוצר התפוצץ ביום שישי האחרון, כעת בארגון מודיעים על תפנית אופטימית בהתקשרות אל מול משרדי  הממשלה.
ארגון המורים הודיע הלילה (בין ראשון לשני), שהמשא ומתן עם משרדי החינוך והאוצר הסתיים בהצלחה. במסגרת ההסכם, נקבע שלא ינוכה שכר ממשכורות המורים בשל השביתה, שכרם יעלה ב-1,200 שקל לחודש החל ממשכורת ספטמבר הקרוב והמורים יקבלו מענק חד-פעמי בסך 9,600 שקל עבור שנת 2023 שישולם להם במהלך חודש אוקטובר
לאחר התפוצצות המשא ומתן בין הארגון לנציגי הממשלה, אלו הפנו אצבע מאשימה כלפי אנשי האוצר שלטענתם: "סירבו לקבל את מרבית הסעיפים שנועדו לשפר את תנאי המורים ואיכות חינוך תלמידי ישראל".
עם זאת, הצדדים בחרו לחדש את המשא ומתן, כשבאותה העת הפערים העיקריים נגעו לדרישתו של יו"ר ארגון המורים רן ארז למועד תפוגה לחוזים האישיים של המורים. מנגד, שר האוצר סמוטריץ' לא היה מוכן לוותר על תביעתו לקיזוז העיצומים במשכורות המורים.
בארגון הוסיפו כי: "⁠מורים רבים ובעלי תפקידים יקבלו הגדלת אחוזים בגין ביצוע תפקידם, בהם רכזי מקצוע, רכזי שכבה, יועצים חינוכיים, חינוך מיוחד, מחנכים, תשלום בגין בגרות בעל-פה באנגלית, מורים לכימיה ומורי כיתות י״ג-י״ד. קיצור הליך הפיטורין שתוכנן על-ידי משרד האוצר יבוטל. השקט התעשייתי יהיה אך ורק בנושאים שיוסדרו בהסכם".
בהתאם לדרישתו של היו"ר רן ארז, מארגון המורים נמסר בתגובה: "בוטל רצונו של משרד האוצר להעסיק מורים בהסכמים אישיים. יועסקו בבתי ספר עמיתי הוראה שאינם מורים לתקופה מוגבלת כפיילוט, אשר יסתיים בתום ארבע שנים. ההסדר לא יימשך אם ארגון המורים יחליט שהפיילוט לא הצליח. לבסוף הוסכם גם כי ⁠ישופר שכר המנהלים והסגנים בחטיבות העליונות, וייקבע שכר מינימום למנהלים מתחילים "כדי שהמקצוע יהיה אטרקטיבי יותר".
יו״ר ארגון המורים רן ארז, בירך על ההסכמות וציין: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל-יסודיים, אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי-ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית בחדר המורים. גם מורים אשר מסיבה כזו או אחרת לא שיתפו פעולה עם הוראות הארגון ייהנו מהמאמצים וההשקעה של עמיתיהם לעבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה