קריירה ולימודים

מחקר בתחום הקריפטו ותגליות במדעי החיים: אלו זוכי פרס רוטשילד 2024

טקס הענקת הפרסים ייערך ב-18 בספטמבר בספרייה הלאומית בירושלים ויכלול שבעה חוקרים ישראלים בולטים בתחומים שונים, ביניהם מדעי הסביבה, הכימיה והמתמטיקה. יום למחרת, יתקיים סימפוזיון בהנחיית עמליה דואק, במטרה לקדם שיח בין הזוכים ומדענים צעירים על השפעת עבודותיהם

מערכת ice | 
פרסי רוטשילד (צילום אלעד גולדמן)
טקס הענקת פרסי רוטשילד לשנת 2024 ייערך ב-18 בספטמבר בספרייה הלאומית בירושלים, בהנחיית אילנה דיין. הקרן הפילנתרופית יד הנדיב של משפחת רוטשילד, שהשקיעה רבות במוסדות חשובים כמו הכנסת ובית המשפט העליון, מעניקה את הפרסים מאז 1959 כדי להוקיר חוקרים ישראלים מצטיינים בתחומים שונים.
הפרסים לשנה זו, בסך 1.5 מיליון שקל, יוענקו לשבעה חוקרים בולטים: פרופ' מיכאל (מיקי) אלעד מהטכניון, על תרומותיו בתחום ההנדסה; פרופ' אורי בנין מהאוניברסיטה העברית בירושלים, על הישגים בתחום מדעי הכימיה והפוטוקטליזה; פרופ' רון מילוא ממכון ויצמן למדע, על עבודתו בתחום מדעי הסביבה; פרופ' מוני נאור ממכון ויצמן למדע, על חדשנות בתחום מדעי המחשב לרבות מחקר פורץ דרך בשדות הקריפטוגרפיה; פרופ' תמר ציגלר מהאוניברסיטה העברית, על מחקרה במתמטיקה; פרופ' מרדכי שגב מהטכניון, על תרומותיו לפיזיקה; ופרופ' רותם שורק ממכון ויצמן למדע, על תגליות בתחום מדעי החיים.

פרופ' נירה ליברמן, ח"כ רם בן ברק, דיים האנה רוטשילד יו"ר יד הנדיב ופרופ' דוד שולמן (צלם: אלעד גולדמן)
ביום המחרת, יתקיים סימפוזיון פרסי רוטשילד 2024 בהנחיית עמליה דואק, במטרה לקדם שיח בין הזוכים, מדענים ותלמידי תארים מתקדמים על השפעת עבודותיהם.
מיד הנדיב נמסר: "מאז 1959, יד הנדיב תומכת בחוקרים מצטיינים הנמצאים בחזית המדעים המדוייקים ומדעי הרוח והחברה, כחלק ממשימתה לסייע למחקר אקדמי ברמה עולמית לשגשג בישראל, בכלל ורואה זכות בכך בעת הזו בפרט. זוכי הפרס השנה לקחו חלק בעיצוב התרבות האקדמית והמדעית בישראל, בין בשיטות פורצות דרך ותגליות המשנות את הבנתנו את העולם, ובין בפיתוח יישומים טכנולוגיים חדשים שמשנים את הגישה שלנו בהתמודדות עם הסוגיות הבוערות ביותר של החברה בעשורים הבאים. מצויינות המחקר האקדמי לא רק מסמנת הישגי עבר גדולים, אלא גם מבשרת הבטחה עתידית והשראה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה